Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoeveel mag je afwijken van de norm?

Gestart door Eruviru, juni 18, 2018, 10:50:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Dat hoeft niet zo'n punt te zijn hoor. Ik voel me tamelijk non-binair en ik heb er finaal geen last van. Ik ben gewoon mij. Ik ben een vrouw en ik kleed me ook niet als man (maar ik heb nu toevallig wel een herentrui aan) en ik heb er nooit mee gezeten. Wat ik niet zal doen is me heel vrouwelijk kleden, dan heb ik het gevoel dat ik toneel speel. Ook hoge hakken en zo, prima, bij een ander. Maar als ik zin heb, doe ik wel eens een jurk aan. Je hebt momenteel die lange sweatdingen en dat vind ik zalig zitten. Ik mag lekker alles. :)

Overigens kom ik niet 'mannelijk' of stoer over, maar ik bedoel echt hoe ik me voel. En ik voel me tamelijk geslachtsloos.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

kim10

Hoi Koffie , altijd als ik iets lees over andere non-binairen  vraag ik me af waarom "we " zo onzichtbaar zijn. Ik ben het mijn hele leven al en heb er nog nooit een moment meegezeten.
Vraag  me wel af soms hoe anderen het ervaren. Groet, Kim.

AceVentura

Mijn vermoeden is dat de meesten het niet kennen, en er daardoor eerder een ander label erop plakken. Ook ken ik via QaZ enkele mensen die zich als non-binary identificeren, en waarvan ik het in ieder geval niet zou zien als ze het niet verteld hadden, dat maakt zichtbaarheid natuurlijk ook lastiger.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Je ziet het nergens aan. Net als aseksualiteit: het staat niet op mijn voorhoofd geschreven. Van mij hoeft dat ook helemaal niet, want ik ben gewoon mij. Alleen waar anderen het belangrijk vinden dat ze vrouw zijn, voel ik me niet specifiek zo. Ik zit in een vrouwenlichaam (dat tot mijn blijdschap zwanger kon worden, dat vond ik een prachtige belevenis) en ik mag van de maatschappij dus broeken dragen en jurken en tunieken. Wat dat soort dingen betreft zijn vrouwen vrijer dan mannen, dus ik vind het prima zo. Mensen zullen het achter mij ook niet zoeken, ik heb volgens mij een heel vrouwelijke uitstraling, maar niet in mijn manier van kleden of doen.

Toen ik in de 20 was droeg ik wel veel mannelijke 'houthakkersoverhemden' en daar werd ik dan weer wel op aangesproken, maar ik vond dat gewoon mooi.

Het wordt vaak pas een probleem in een relatie. Dan willen mannen dat ik me meer vrouwelijk gedraag, meer vrouwelijk kleed en sensueler ben. Wat ik dan niet begrijp, want waarom vielen ze dan op me? Ik ben altijd mij.

Ik identificeer me ook 'gewoon' als vrouw, naar buiten toe. Dat vind ik prima zo.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

kim10

Hoi, ik kan niemand die non-binair is . Nou ja via AVEN dan wel maar niet in het echt  Wel mensen die jaren worstelen met iets anders willen zijn dan ze zijn. Die problematiek van in het verkeerde lichaam geboren zijn kan ik op geen enkele manier navoelen. Het is heel persoonlijk maar ik moet er niet aan denken. Prettig weekend nog.
Kim.

Koffie

#35
Ik heb zelf helemaal niet het gevoel dat ik in het verkeerde lichaam ben geboren hoor. Ik ben ik en ik zit in een vrouwenlijf en ik vind het best prima zo.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Eruviru

Ik snap de onzichtbaarheid wel, hier in de Vlaamse Velden heb ik nog niet echt iemand verteld dat ik me ook niet volledig goed voel in ons binair gendersysteem. Ik voel me daar echter niet echt slecht meer bij. Weet je, ik ben aseksueel en ik ben niet altijd even vrouwelijk en dat is goed voor mij dat ik dat weet. Op andere mensen heeft dat op zich geen enkele invloed. De enige reden dat ik het zou meedelen is voor de 'naamsbekendheid' van die termen. Maar eigenlijk kan dat ook op een heleboel manieren zonder dat ik per se aan iedereen mijn persoonlijk verhaal moet doen.
Ik weet nog goed hoe ik me voelde toen ik deze vraag poste, en soms heb ik wel nog eens een emotionele terugval, maar ik geloof niet langer dat de liefde van de mensen om me heen voorwaardelijk is en dat ze me minder graag zouden zien hierom. Geen een van mijn vriendschappen is gebaseerd op mijn seksualiteit of mijn genderidentiteit, dus geen van mijn vriendschappen zal lijden wanneer die vrienden opmerken dat die niet overeen komen met wat ze origineel dachten.
Ik heb aan veel van de reacties hier veel gehad, maar ik wil toch ook even Koffie specifiek bedanken: Je zegt het altijd zo rechtuit, precies zoals je het ziet en dat heeft mij ook geholpen mezelf wat beter te zien.
(misschien had ik dat al eens gezegd, ik vergeet soms wat ik al gedeeld heb en wat niet :/ )