Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

visie en beleving......

Gestart door Ben Benieuwd, juni 28, 2018, 08:37:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ben Benieuwd

En achter de laatste zin hoort geen ?  ;D   ik zie alleen niet hoe ik hem weg kan halen......

AceVentura

Het is hier uiteraard wel een discussieforum, dus als je een mening geeft kan je verwachten dat daar discussie over komt. Het lastige is dan dat, door het geschreven medium, dat zaken anders over kunnen komen als je bedoeld, dat geef je zelf ook al aan. Ook de opmerking "dat leidt alleen maar tot ellende" kan ook weer zo'n trigger zijn, voor nu zal ik me inhouden omdat dat niet de kern van je vraag is  ::)

Ik vind het naar voor je dat aseksualiteit en de gevolgen die dat voor jou heeft als vervelend ervaart. Met wat je nu verteld (*Ik.kan mensen die ik.leuk vind en liefheb niet geven wat ze willen") kan ik begrijpen wat je bedoeld. Ik heb daar zelf geen ervaring mee (ik heb nog nooit een relatie gehad), dus inhoudelijk daar kan ik niets over zeggen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Citaat van: Ben Benieuwd op juni 29, 2018, 10:52:22 PM
En achter de laatste zin hoort geen ??  ;D?  ? ik zie alleen niet hoe ik hem weg kan halen......
Je kan een bericht wijzigen met het icoontje wat rechts onder je bericht staat, een wit papiertje met potlood moet het voorstellen, ook herkenbaar doordat het alleen bij je eigen berichten staat.
De vraagtekens zijn een foutje van het forum wat we helaas niet goed op kunnen lossen. In je bericht zie vaak dat op die plek gewoon een spatie staat, vaak voor een smiley die je gebruikt hebt. De oplossing is dan om de spaties (vaak 2 stuks) tussen het laatste woord het de smiley weg te halen, en er eentje nieuw te typen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik vind het jammer dat je zo afwerend reageert. Dat maakt dat ik een soort van drempel over moet om nog te reageren, want ik weet niet wat er dan weer wordt opgeroepen. 'Geneuzel', bv. Dat vind ik niet erg vriendelijk overkomen, mensen doen hun best je wat uit te leggen over hoe zij iets beleven en dan reageer jij zo. Eerst zeg je dat je denkt dat mensen zich aangevallen voelen en dan wordt uitgelegd dat het niet zo is, waarop jij dan eigenlijk steken gaat uitdelen. Waarom?
Als je zegt dat jezelf verduidelijken daarom geen zin heeft is dat jammer, dan sluit je bij voorbaat een weg af. Wat mag, uiteraard, maar daar kies je dan zelf voor. Mensen in dit topic doen zo ver ik kan zien vooral hun best en als er dan een soort van gesprek komt, doe jij al bijna de deur dicht.

Maar goed, voor wat het waard is: Ja, ik heb dat zeker gehad dat ik vond dat partners bij me tekort kwamen of dat ik bang was dat ik ze tekort zou doen als ik geen seks zou hebben. Ik wist toen ik relaties had ook nog niet van mijn aseksualiteit en ik deed erg mijn best om seks te 'willen willen'. Ik heb ook seks gehad om die reden. Mocht ik ooit weer een relatie krijgen, dan sluit ik niet uit dat ik daarom een compromis sluit, als ik me geaccepteerd voel om wie ik ben en me daardoor vertrouwd genoeg voel om dat te kunnen geven.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai

#19
Citaat van: Ben Benieuwd op juni 29, 2018, 10:37:51 PM
Het feit dat er geroepen wordt dat ik spoken zie zegt mij zoiets dat het oordeel van te voren al door je geveld is.

Welk 'oordeel'? Waar heb je het over? ???

Citaat van: Ben BenieuwdIk praat je niet naar de mond dus moet er gediscussieerd worden. Waarom? Wil je dat ik zeg dat je gelijk hebt?

Jij bent dit topic begonnen. Je geeft je visie over de houding van mensen op dit forum, en mensen zijn het er niet mee eens, daarom reageren ze op je. Of ze reageren omdat ze het een interessant onderwerp vinden. Hoe had je eigenlijk gewild dat dit topic zou gaan? Dat iedereen het negeert, want anders "moet er gediscussieerd worden"?

Citaat van: Ben BenieuwdIk snap niets van het feit dat je trots moet zijn op iets wat een genetische of karaktereigenschap van je is. Dat wilde ik stellen. Seksualiteit, huidskleur, komaf etc. Allemaal punten waar mensen trots op zijn en die trots leidt alleen maar tot ellende. Er wordt in iedere reactie op mijn bericht toch wel met iets van trots op dat je jezelf accepteert gereageerd.

Heb je onze reacties überhaupt gelezen?

Citaat van: BubbleVanuit mijzelf gesproken: ik ben niet 'trots' op het aseksueel zijn

Citaat van: KoffieIk ben ook niet trots op bv. mijn aseksualiteit of mijn autisme.

Citaat van: FricaiIk ben het met je eens, trots is niet heel logisch,

Citaat van: AceVenturaJe zet me wel aan het denken. Misschien is het ook meer trots op het durven laten zien wie ik ben, het duurde voor mij ook een paar jaar voordat ik dat aan de wereld buiten dit forum durfde te doen.

Van de leden die reageren, is 80% het min of meer met je punt eens. Dus, waar heb je het over? ???

Ik denk dat je mening en frustraties over aseksualiteit helemaal niet veel verschillen van die van de meeste leden hier. Maar je lijkt heilig overtuigd te zijn van het tegendeel.

Edewecht

Citaat van: Ben Benieuwd op juni 29, 2018, 10:52:22 PM
En achter de laatste zin hoort geen ??  ;D?  ? ik zie alleen niet hoe ik hem weg kan halen......

Die vraagtekens duiken soms 'vanzelf' op, Ben Benieuwd. Het heeft iets te maken met twee of meer spaties achter elkaar. We zijn aan het werk om dit op te lossen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bubble

#21
Hoi Ben,

Ik schreef al eerder dat je (bijdrage) iets in me losmaakt. Ik ben naast meevoelend en geïnteresseerd in de beleving van anderen, nogal reactief ingesteld, vandaar mijn tweede en nu ook een derde reactie naar jou toe. Ik lees frustratie, verdriet, pijn en behoefte aan (h)erkenning (mijn invulling!) maar daarnaast ook woorden als geneuzel, trots en moeten. Daardoor komt je geschreven woord daardoor soms echt wisselend denigrerend, defensief of aanvallend op mij over. Ik weet niet of dit ook is wat je nastreeft, voor nu ga ik er maar vanuit dat je vanuit een flink stuk frustratie geschreven hebt. Ik vind het onplezierig het gevoel te krijgen dat ik op mijn eerdere bijdrage 'veroordeeld' te wordt, want ik ben niet bezig om jou te veroordelen, maar om te kijken waar we elkaar kunnen ondersteunen. In de ideale situatie krijgen we beiden nieuwe inzichten en kunnen we leren van elkaar. Mijn eigen ervaring is dat ik ook wel eens denk duidelijk te zijn, maar dat dan toch niet altijd ben. Ik neem dan mijn gevoelens, beelden en andere gedachten mee in mijn hoofd, maar die komen niet automatisch over als ik dat niet expliciet benoem en soms stel ik gewoonweg te weinig vragen en neem ik teveel aan. (Het zender-ontvanger-verhaal blijft soms echt een uitdaging.)
Je hebt nu voor mij overigens je beleving bij trots 'op wie je bent' specifieker gemaakt, waardoor ik beter denk te snappen wat jij bedoelt. Mijn beleving is dan anders.

Citaat van: Ben Benieuwd op juni 29, 2018, 10:37:51 PM
Wat ik wil zeggen is dat ik mezelf wel accepteer, wat kun je anders doen? Maar dat ik dit niet leuk vind. Dat ik niet leuk vind hoe of wie ik ben.
Niet iedereen kan dit van zichzelf accepteren, blijft er tegenaan lopen. Zoals je het stelt, klinkt het voor mij nog niet als acceptatie van.... Maar dat kan erin liggen dat ik weer een andere beleving bij acceptatie heb dan jij  ;)
Ik vind vooral je laatste zin hier heftig: '.. hoe of wie ik ben' Is dit voor jou groter dan alleen je aseksualiteit?

Citaat van: Ben Benieuwd op juni 29, 2018, 10:37:51 PMIk.kan mensen die ik.leuk vind en liefheb niet geven wat ze willen. Dat doet me pijn, en ik vraag me af of een ander dat ook heeft,
Wat je hier schrijft, heb ik niet teruggelezen in je eerdere berichten. Maar wat je nu beschrijft, herken ik zeker. En ik houd er rekening mee dat ik dat weer ga ervaren, mocht ik zover zijn dat ik weer een intieme relatie op wil bouwen.

Citaat van: Ben Benieuwd op juni 29, 2018, 10:37:51 PMin plaats van dat geneuzel over zelfacceptatie al dan niet met het woord trots. Mezelf nog meer verduidelijken heb ik echt geen zin in. Dan liggen we als mens gewoon te ver uit elkaar. Dat accepteer ik ;)
Prima. Je hoeft uiteraard niets te verduidelijken, dat is jouw keuze. Maar houdt ook respect voor die van een ander en noem iets wat een ander ervaart gewoon geen geneuzel. En de gegeven reacties zijn in mijn ogen alleen maar een bevestiging dat je serieus genomen wordt. Zou je het ook eens vanuit die insteek kunnen bekijken (voor zover je dat niet doet)?

Misschien liggen wij twee als mensen ook werkelijk te ver uit elkaar om elkaar te begrijpen. So be it. Mocht je daarom niet meer ingaan op mijn bijdrage dan wens ik je in ieder geval het beste.

Anders goed is ook goed

Koffie

Citaat van: Bubble op juni 30, 2018, 10:48:55 AM

Misschien liggen we als mensen ook werkelijk te ver uit elkaar om elkaar te begrijpen. So be it. Mocht je daarom niet meer ingaan op mijn bijdrage dan wens ik je in ieder geval het beste.



Ik denk dat niemand, Ben Benieuwd incluis, nog een kans heeft gekregen om daar achter te komen. Het zal nu ook lastiger worden omdat er nu van ons uit ook een meer defensieve houding is ontstaan, doordat we ons niet serieus genomen voelen en zelfs afgekraakt ('geneuzel'). Maar misschien lukt het alsnog om een weg te vinden om nader tot elkaar te komen. Wat mij opvalt namelijk is dat er op fora en hier ook, juist zulke verschillende menstypen zijn die toch elkaar kunnen ondersteunen en met elkaar kunnen zijn, als er een basis is van respect en openheid.

Dus wie weet. Ik zal de deur in elk geval nog niet dichtgooien in mezelf.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Empo

Citaat van: Bubble op juni 30, 2018, 10:48:55 AM
Maar houd ook respect voor de onze en noem iets wat een ander ervaart gewoon geen geneuzel. En onze reacties zijn in mijn ogen alleen maar een bevestiging dat we je serieus nemen.

Als emoties al enigszins verhit zijn, werkt het gebruik van 'onze'? en 'we' (ongetwijfeld onbewust Bubble) heel polariserend en als een rode vlag op een stier.

Misschien verder gaan waar we waren begonnen?

Mijn bijdrage: ik vind trots raar voor iets wat je gratis bij je geboorte gekregen hebt (talen- of wiskundeknobbel hebben, tweehandig zijn, beeldschoon zijn, aseksueel of seksueel zijn)

Bubble

Citaat van: Gus Gus op juni 30, 2018, 05:04:44 PM

Als emoties al enigszins verhit zijn, werkt het gebruik van 'onze'?? en 'we' (ongetwijfeld onbewust Bubble) heel polariserend en als een rode vlag op een stier.

Daar heb je een goed punt, Gus Gus. Ik heb het aangepast
Anders goed is ook goed

Empo

Citaat van: Bubble op juni 30, 2018, 05:33:35 PM
Citaat van: Gus Gus op juni 30, 2018, 05:04:44 PM

Als emoties al enigszins verhit zijn, werkt het gebruik van 'onze'?? en 'we' (ongetwijfeld onbewust Bubble) heel polariserend en als een rode vlag op een stier.

Daar heb je een goed punt, Gus Gus. Ik heb het aangepast

:)

p.s. ik had het vraagteken veranderd/weggehaald, maar ik zie dat het toch is blijven staan. Misschien niet goed opgeslagen. Het vraagteken kan zich ook nog eens vermenigvuldigen (en dat op dit forum!  :schater:)