Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

28 juli Pride Walk in Amsterdam

Gestart door Edewecht, juli 01, 2018, 07:03:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

In het kader van de Pride (voorheen 'Gay Pride', maar het wordt steeds inklusiever :cheerleader: ) vindt op zaterdag 28 juli een Pride Walk plaats in Amsterdam.
De beroemde Canal Parade zal een week later zijn, namelijk op zaterdag 4 augustus.

Na de gemiste kans van Roze Zaterdag in Gouda wil ik er erg graag naar toe. Naar de Walk bedoel ik, niet naar de bootjes. En ik ben vast niet de enige!
Wie gaat er mee?

zie ook: https://pride.amsterdam/
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Klinkt interessant Edewecht  :cheerleader:
De drukte bij de bootjes houd mij vaak tegen, de pride walk is volgens mij een stuk minder populair en daardoor minder druk.

Mijn planning rond die tijd is nog erg onzeker, dus ik laat later weten wat het voor mij gaat worden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jann

Ik heb inmiddels al plannen om met een stel vriendinnen naar de bootjes te gaan, maar als werk het me toe laat wil ik misschien ook wel mee! :D
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Koloios

Hmmm. Ik wil nog steeds een keer naar een Pride event maar om helemaal "alleen" te gaan is voor mij toch nog misschien een stapje te ver voor mij. Ik kijk het nog even aan, heb dat weekend nog niets ingepland in ieder geval. :D

Edewecht

Toevoeging: persoonlijk kies ik nadrukkelijk voor de Walk en niet voor de Canal Parade.
Dit omdat:
- je bij de Walk zelf aktief meedoet; bij de Canal Parade sta je maar te staan als toeschouwer,
- ik knoeperharde muziek verwacht van de boten (en daar houdt Edewecht helemaal niet van :geezer: ), en bij de Walk hooguit een vrolijke drumband,
- ik verwacht dat het bij de Canal Parade weer stampend druk zal zijn, (houdt Edewecht ook niet van), en bij de Walk gewoon gezellig.

Dit mede na ervaringen in Den Haag en Utrecht, vorig jaar. Als deelnemer aan de Walks heb ik me prima vermaakt, bij de (Utrechtse) botentocht voelde ik me een passieve toeschouwer aan de kant en ergerde ik me aan de snoeiharde muziek.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bubble

Ik merk dat ik nog steeds schuchter ben op dit gebied, maar ergens trekt het wel om zoiets een keer te doen. Ik denk er nog even over.
Anders goed is ook goed

Stevie1992

Citaat van: Wynter op juli 02, 2018, 12:01:42 AM
Ik heb inmiddels al plannen om met een stel vriendinnen naar de bootjes te gaan, maar als werk het me toe laat wil ik misschien ook wel mee! :D

Als alles goed loopt ben ik ook bij de bootjes met mn beste vriendin, die komt over uit Zweden. Misschien zie ik daar nog wel mensen
I need no reasons, I simply.. am

Ace89

Ik heb altijd gemende gevoelens over Prides. Helemaal leuk en goed voor wie dat leuk vinden! Voor mij zijn dingen als de canal pride teveel 'out and loud' om me daar op mijn gemak te voelen. Een pride walk lijkt me dan gezelliger en ook nog meer in de geest van het originele doel. Ik heb op zich geen behoefte om publiek tentoon te spreiden dat ik ace ben, om daarvoor naar speciale evenementen te gaan. Wat ik wel heel belangrijk vind is dat aseksualiteit in het algemeen bekender wordt. Hoe bekender, hoe makkelijker het is voor mensen die met hun identiteit worstelen om een plek van herkenning te vinden. Te ervaren dat ze niet gek, ziek, stuk of de enige zijn. En mede acejes intmoeten is natuurlijk altijd leuk. Ik ben benieuwd wat voor motivatie jullie hebben!

De Amsterdam pride is wat groot (niet out naar de hele wereld, dus geen zin in kop in de krant) en ver, maar mochten er meer bekenden gaan, wie weet kom ik toch ook een keer meedoen.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Edewecht

Eh... eigenlijk ben ik ook helemaal geen barricade- of demotype. Net als Nikkinda vind ik het belangrijk om mensen herkenning te bieden, dat ze niet de enige zijn, niet gek, niet gestoord.
Waarom vind ik het dan wel leuk om in een Walk mee te lopen, vroeg ik me af. Ik denk dat het is om de verbondenheid met anderen te voelen. Om weer even te ervaren dat je echt niet de enige bent.
Maar ook de verbondenheid met de andere kleurtjes van de regenboog-groep (LHBTQIAP++).
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Voor mij is het inderdaad ook de verbondenheid met de rest van de regenboog die ik belangrijk vind, en daarbij laten zien dat de A tussen alle andere LHBT'ers thuis hoort.
Er hangt over het algemeen een gemoedelijke en fijne sfeer op de evenementen, iedereen wordt geaccepteerd zoals die is en dat alleen al is voldoende om mee te willen doen.

De pride (vooral de canal pride) is me echt veel te groot, massaal en commercieel geworden. De Pride Walk is in dat opzicht gelukkig nog lief, schattig en klein. De Roze Zaterdag was al een stuk groter, maar daar heb ik het niet als storend ervaren.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Empo

Ik heb nooit de aandrang gevoeld om me in dat hele massale en superdrukke gebeuren te storten, maar ben ergens wel benieuwd naar hoe het is om aan een rustigere variant deel te nemen, zoals de walk. Ik denk dat het voor mij zou gaan om verbondenheid te voelen. Ik ben niet extravert, herkenning bieden aan anderen is voor mij een stap te ver, in die context althans.
In elk geval... toch maar eens gecheckt op welke dag 28 juli valt. Een zaterdag, en dan ik eigenlijk nooit, helaas. Ik houd de andere momenten in de gaten, er gebeurt volgens mij genoeg!

Ace89

Verbondenheid is ook een hele mooie. Ik moet zeggen dat ik op het moment weinig connectie voel met de gangbare LHBT communities, ik ben daar maar weinig mee in aanraking geweest. Ik zou wel graag eens praten met mensen van de andere kleuren van de vlag over hoe zij nu dingen ervaren. Er zijn vast veel overeenkomsten en interessante verschillen.

Gaat toch maar eens kijken naar treinkaarjes acties...
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Amber

Ik wil sowieso wel mee naar de pride walk! Zat er al over te denken om daarheen te gaan, want ik ben uitgenodigd om mee te varen op de COC boot (dus daar mogen de mensen die gaan kijken extra hard naar zwaaien), maar ben überhaupt nog nooit naar pride geweest, en op die boot mag ik ook m'n ace pride vlag niet meenemen. :( Dus dan is die walk ook wel nice om heen te gaan.

Zou tof zijn om met een groepje aseksuelen mee te lopen!

AceVentura

Wat leuk dat je uitgenodigd bent voor de COC boot  :klap: Wel jammer dat je Ace vlag dan niet mee mag.

De kans is groot dat 28 juni voor mij helaas niet gaat lukken :(
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: Amber op juli 03, 2018, 08:07:50 PM

(...) en op die boot mag ik ook m'n ace pride vlag niet meenemen.


HÈ??
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)