Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

AVEN-niversary: 1 jaar open aseksueel

Gestart door Erinacea, juli 12, 2018, 12:21:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erinacea

Gisteren zag ik het aven forum weer langs komen en ik vroeg me af, hoe lang zal het nu al geweest zijn dat ik lid ben?

:cheerleader: dat was dus vanaf 10 juli 2017. Ik ben me al een jaar bewust dat ik aseksueel ben!

En wat een jaar: ik heb onderhand een vaste aanstelling voor mijn baan, ik ben op zoek naar mijn eerste eigen koopappartement, en boven alles: ik heb voor het eerst in vijf jaar weer het gevoel dat alles goed is, dat ik controle heb over mijn emoties en depressie, en dat het echt goed met mezelf gaat.

De bewustwording van mijn aseksualiteit en erover kunnen praten met andere aces heeft daar best wel wat bij geholpen, dus bedankt aan iedereen die zich aangesproken voelt  :wave: :grouphug:

En aan jullie de vraag: hoe zijn de afgelopen 12 maanden voor jullie gegaan? Pieken en dalen, stijgende lijnen of net even een dip? Terugblikken op 2017-2018 en vooruit blikken op 2019? ? ;D

AceVentura

Wat leuk dat je nog een keertje langs komt, en dat je nu precies een jaar verder bent  :cheerleader:
Er is zo te zien een hoop veranderd bij jou, ongemerkt gebeurd er soms veel in een jaar. Fijn dat dit forum je daar zo bij geholpen heeft.

Mijn afgelopen jaar is ook erg turbulent geweest, en dat gaat ook nog wel even door. Ondanks dat niet alles positief is ben kom ik over het algemeen positief uit  ;D

In het afgelopen jaar ben ik me steeds verder aan het ontwikkelen tot trainer/coach in persoonlijke ontwikkeling, en heb inmiddels m'n eigen bedrijfje gestart voor het coachen waarbij ik me specifiek richt op LHBT'ers (in de breedste zin van de afkorting), uiteraard deels gebaseerd op mijn eigen ervaring. Een lastig puntje is dat ik daar (nog steeds) geen klanten voor heb, en daar ben ik nu dus druk mee bezig. Een vaste baan heb ik inmiddels niet meer, sinds oktober vorig jaar had ik geen werk meer, sinds maart ben ik officieel ontslagen (eigen keuze overigens, geen dramaverhaal dus :) ).
Wat ik vooraf niet had verwacht is dat ik ook in het traject om trainer te worden mezelf flink tegen kom, en in een goede, opbouwende manier. Ik kom daarmee ook steeds meer tot mezelf, waardoor ik rustig en authentiek voor de groep kan staan.

Een minpuntje van afgelopen jaar is dat ik een lekkage heb gehad in m'n berging, die is al een tijd geleden verholpen, en het had nog een lange tijd nodig om zo ver op te drogen dat m'n spullen er weer in kunnen. Dat moment is nu, dus nu krijg ik in m'n appartement (eindelijk) weer ruimte doordat alle spullen weer terug gaan naar de berging en daar wordt ik dan weer ontzettend vrolijk van  :cheerleader:

Verder ben ik dit jaar voor het eerst naar een Roze Zaterdag geweest en dat was ook een erg leuke ervaring.

Mijn vooruitblik naar 2019 ... vooral veel leuke nieuwe dingen doen, zorgen dat m'n bedrijfje gaat lopen, me verder ontwikkelen naar daar waar ik zijn wil. Een stijgende lijn dus  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Goed om te horen dat het ontdekken van jezelf je zo veel goed heeft gebracht!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Van harte gefeliciteerd met je 1-jarig jubileum Erinacea!
Ik haal de verjaardagstaart maar weer eens van stal:

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

lizzzzzk

Gefeliciteerd met het 1-jarig open and out zijn!
Je berichtje maakte mij ook nieuwschierig hoelang ik eigenlijk al op het Ace-spectrum zit en holy moly dat is al sinds april vorig jaar zo! ik zit al ver voorbij een jaar! tijd om maar eens een stukkie  :cake: te kopen en het te vieren haha  :schater:

:grouphug:
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde

Fricai

Citaat van: Erinacea op juli 12, 2018, 12:21:39 PMEn wat een jaar: ik heb onderhand een vaste aanstelling voor mijn baan, ik ben op zoek naar mijn eerste eigen koopappartement, en boven alles: ik heb voor het eerst in vijf jaar weer het gevoel dat alles goed is, dat ik controle heb over mijn emoties en depressie, en dat het echt goed met mezelf gaat.

De bewustwording van mijn aseksualiteit en erover kunnen praten met andere aces heeft daar best wel wat bij geholpen, dus bedankt aan iedereen die zich aangesproken voelt?  :wave: :grouphug:

:cheerleader: :cheerleader:


Eugenie84

Fijn dat dit jaar je zo veel goeds heeft gebracht.
Mijn 1ste berichtjes dateren al van 2008. En ook bij mij is er intussen veel veranderd.
Wat ik vooral geleerd heb, is dat mijn eigen overtuigingen en angsten er voor zorgden dat ik niet kon genieten van intimiteit.
Zo weet ik nu ook dat het ok is om bepaalde grenzen te stellen.
En als die niet gerespecteerd worden, dan merk ik dat er iets blokkeert in mij.
Naast het fysieke aspect er van is de emotionele kant voor mij veel belangrijker.
Het doet mij deugd om (aan)geraakt te worden.
En daarbij moet liefst mijn hele lijf betrokken worden.
Vluggertjes zijn dan ook niks voor mij.
Emotioneel gezien gaat dat dan voor mij over mij verbonden, gezien en geliefd voelen.
Van daaruit vertrekt mijn behoefte om intimiteit.
Niet vanuit een fysieke behoefte die moet voldaan worden.

Bubble

Leuk, zo'n terugblik.
Ik heb mij op mijn verjaardag in 2017 aangemeld op het forum. Echt een cadeautje voor mezelf.

De afgelopen 12 maanden zijn enerverend geweest, met verschillende hoogte- en dieptepunten. Via dit forum onder meer een vriend opgedaan (platonisch, uiteraard), mooie coaching mogen ontvangen, andere aces ontmoet, mijn gevoel voor poëzie ontdekt en ontdekt dat ik nog steeds dol ben op achtbanen. Op dit moment heb ik net een nieuwe baan en afgelopen week de sleutel van mijn huis mogen ontvangen.
Anders goed is ook goed

Ace89

#8
Gefeliciteerd met alles. Fijn dat het zo goed gaat! ? :cake: :cheerleader:

Mijn 12 maanden zijn echt een rollercoaster geweest. Out naar mijn ouders. Een enorme (moeilijke) beslissing genomen wbt mijn werk en leven. Blij en opgelucht dat ik dat gedaan heb. Mijn ace zijn heb ik volledig geaccepteerd. Ik ben nog wel op zoek naar hoe ik mijn leven dan kan/wil inrichten. Ik word niet verliefd, maar heb wel behoefte aan verbondenheid en knuffelen. Daardoor is het soms eenzaam, maar ik prijs mezelf ontzettend gelukkig met mijn vrienden en dit forum. Ik heb besloten vaker naar meetings enzo te gaan, ook al ben ik soms wat verlegen/ klunzig in nieuw gezelschap. Ik heb iemand ontmoet die ik ontzettend knap vind en hij lijkt me ook erg lief en intelligent, maar hij bleek significant ouder en heeft ook totaal geen interesse volgens mij. Dus daar heb ik uiteindelijk niks mee gedaan. Het is wel leuk te merken dat er allerlei soorten aantrekkingskracht bestaan.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D