Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

EduTravel zoekt aseksuele voorlichter in Amsterdam vrijdagmiddag 3 augustus

Gestart door Hilde, juli 26, 2018, 07:20:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hilde

Voor Penn State University in Pennsylvania USA organiseert EduTravel een studiereis met als thema 'deviance'. De laatste dag, vrijdag 3 augustus, staat in het teken van seksualiteit.

Ze gaan met de studenten naar de seksclub Club LV in Amsterdam Watergraafsmeer. Hier beginnen ze om 13.00 uur met een inleidende workshop over seksualiteit. Welke seksuele voorkeuren en interesses bestaan er zoal?

Daarna, van 14.00 tot 16.00 uur, gaan de studenten in kleine groepjes van 4 a 5 personen uiteen. Ze gaan langs de kamers in de seksclub. In iedere kamer zit iemand op bed. De studenten gaan daarmee in gesprek over diens verhaal. Dit is onder andere iemand die als prostituee werkt, een maatschappelijk erotisch zorgverlener en een kink-vriendelijke therapeut.

Nu bracht onlangs iemand EduTravel op het idee om eens te kijken of zij iemand kunnen vinden die bereid is te vertellen over diens aseksualiteit. Dit leek hen een erg goed idee. Interessant om de studenten bewust te maken dat naast allerlei verschillende seksuele interesses er ook mensen zijn die geen erotische gevoelens ervaren, of alleen in een bepaalde context / situatie.

Oproep: wie op dit forum of daarbuiten zou de rol van voorlichter over aseksualiteit willen en kunnen vervullen op vrijdagmiddag 3 augustus? De voertaal van het gesprek is Engels.

Het idee van deze dag is om de studenten uit hun comfortzone te halen. Door de gesprekken leren zij over seksualiteit. Ze ontdekken welke vooroordelen ze hebben en of deze eigenlijk wel kloppen.

Ben je aseksueel, kun je er gemakkelijk over vertellen in het Engels en ben je beschikbaar op vrijdagmiddag 3 augustus? Schrijf dan snel naar info@edutravel.nl. Je kunt je mail richten aan Koos.

Als je meedoet, krijg je er een ontzettend leuke dag voor terug, en eventueel een (kleine) vergoeding.

Briggy

Toen ik seksclub las dacht ik eerst dat het een prank was, tot ik zag dat Hilde het geplaatst had  :P
12-1-2015 <3 MarkA

Hilde

De setting waarin EduTravel de aseksuele voorlichter voor zich ziet, vind ik ook verre van wat ik zelf passend vind. Maar ik ken de maatschappelijk erotisch zorgverlener uit de line-up. Dat is een consciëntieuze en integere vrouw. Zij vroeg me of iemand contact met me mocht opnemen met een vraag voor een spreker over aseksualiteit. Dat vond ik natuurlijk goed. Ik kan daarin immers iets betekenen. Vandaar deze posting!

Edewecht

Ik zou het wel willen (proberen), maar vrijdag kan ik gewoon niet. :(
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Citaat van: Hilde op juli 26, 2018, 10:44:31 PM
De setting waarin EduTravel de aseksuele voorlichter voor zich ziet, vind ik ook verre van wat ik zelf passend vind.

Oh, vind je? :schater:
Ik snap überhaupt niet waarom ze dat op zo'n locatie zouden doen, die mensen kunnen toch ook samenkomen in een willekeurig ander gebouw met meerdere kleine ruimtes...?

AceVentura

Mijn interesse is wel gewekt, en volgens mij kan ik vrijdag wel ....
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hilde

@Fricai je opmerking met je keuze van de smiley vind ik voor jou als administrateur van deze website ongepast. Ik heb namelijk moeite gedaan er een mooie oproep van te maken. Het heeft me tijd gekost die te schrijven, te plaatsen en op te maken. Je mag je daarom inhouden en anders kun je me wat, dan post ik gewoon niets meer. Zoek het effe lekker uit, zeg.

Als jij verder zelf ook ergens moeite voor had gedaan in plaats van naar de initiator van deze post te sneren, had je je beter in EduTravel verdiept. Dan had je op hun website zelf kunnen lezen dat zij hun studenten graag in een ongebruikelijke setting willen brengen, waarbij deze ervaringsgericht leren. Dat praten over 'al dan niet seks en hoe dan' op bed in een seksinrichting veel meer impact heeft dan in een willekeurig ander gebouw, wat jij voorstelt, mag duidelijk zijn.

Je zult het allemaal wel niet zo bedoeld hebben, maar ik ga je bericht rapporteren aan de moderator. Gezien het feit dat jij zelf een rol hebt in het AVEN team, mogen jullie je gezamenlijk intern buigen over de gepastheid van jouw reactie.

Hilde

@Aceventura Leuk! Heb je Koos geschreven en willen ze je welkom heten? Ik hoop het want zoiets ga jij gewoon prima doen. Ik hoor graag of je er naartoe gaat en wat je ervan vond: de setting, de studenten, en de organisatie.

Koffie

Hoi Hilde, ik heb het idee dat je Fricai niet goed begrijpt. Volgens mij bedoelt hij het niet snerend wat hij zegt. Jullie zijn het er beide over eens dat het een aparte locatie is en hij moest daarom lachen. Je zou ook ter veduidelijking wat vragen kunnen stellen, zonder meteen zo uit de hoek te komen. Dat is hier op het forum niet de gewoonte.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

@Hilde:
Ik heb Koos gemailt ondanks dat het nog wat kort dag was. Er had zich al eerder iemand van hier zich aangemeld (ik laat het aan die persoon over om zichzelf bekend te maken als die dat wilt), dus hij ging niet op mijn aanbod in. Wel bewaart hij mijn gegevens voor eventueel een andere keer.

Voor wat betreft de locatie:
Het is voor een aseksueel misschien niet direct "comfort zone", en voor de andere verhalen snap ik hem zeker wel. Op een of andere manier trekken we dit ook aan ofzo, ik denk dan aan een TV interview over aseksualiteit in het seksmuseum in Amsterdam (volgens mij zelfs al twee keer ...) ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Briggy

Vandaag naar Amsterdam geweest, sorry AceVentura ik was je net voor ;). Het was in een woord geweldig. Ik wil Koos en Ruben bedanken voor het organiseren van deze leuke, leerzame dag. En de eigenaresse van club LV voor het ter beschikking stellen van de locatie. Vond het leuk om een keer ergens te komen waar ik normaal nooit zou komen :) De andere gasten waren ook erg aardig en ik vond ze erg interessant.

Vier keer twintig minuten met een klein groepje studenten gesproken over aseksualiteit, allerlei onderwerpen en vragen kwamen langs. Alles met humor en respect. Er was zelfs een aseksuele persoon bij de groep studenten.

Enkele onderwerpen die voorbij kwamen: wat aseksualiteit is, demiseksualiteit, grey ace, romantische aantrekkingskracht, aesthetische aantrekkingskracht, aromantisch, mijn persoonlijke verhaal, hoe ik erachter kwam en wat dat met mij deed, coming out, seks, masturbatie, reacties van mensen in het echte leven en reacties op internet, ace erasure, goede en slechte representatie, wat je niet tegen een aseksueel moet zeggen (broer-zus relatie, relatie zonder seks niet valide)..

De studenten hadden heel lieve berichtjes achtergelaten in een boekje :bloos:

https://imgur.com/TdSmqBl
https://imgur.com/HUEpIjV
12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

Bedankt voor je verslagje Briggy, fijn dat het zo'n leuke dag is geweest  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Briggy

Leuk nieuws: aankomende donderdag zal er een tweede editie plaatsvinden op weer dezelfde locatie. Ik zal er weer zijn om aseksualiteit te vertegenwoordigen :) Heb er zin in!
12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler