Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Eerste sessie psycholoog

Gestart door Docentje, september 12, 2018, 09:48:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Docentje

Na een wachtlijst van maanden heb ik vandaag eindelijk de eerste sessie met psycholoog. Heb trauma van medische gebeurtenissen. Maar wil het eigenlijk vandaag ook over aseksualiteit hebben. Ben benieuwd hoe ze reageert. Vind het spannend want dat zal de eerste keer zijn dat ik er face to face over ga praten. Zal na gesprek wel laten weten hoe het ging. Wish me luck ?

Koffie

Ik wens je succes en ik hoop dat de psycholoog open staat voor aseksualiteit. Het wordt vaak nog niet gezien als geaardheid, maar er worden oorzaken in je leven gezocht.

Ik ben benieuwd. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Ik duim voor je met terugwerkende kracht :)
Mocht het nodig zijn, verwijs haar naar deze site (de FAQ, bijvoorbeeld).
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Docentje

De reden voor therapie is een PTSS. Toen ik tussen neus en lippen door over aseksualiteit begon reageerde ze helemaal niet afwijzend. Vroeg door. In één van de volgende sessies komen we erop terug.
PTSS is belangrijker om actief aan te werken op dit moment.  ;)

Bubble

Wat fijn dat ze zo open reageerde. Zeker omdat dit je eerste 'outing' was. Succes met je therapie
Anders goed is ook goed

AceVentura

Wat fijn dat ze goed reageerde op je aseksualiteit, goed gedaan dus  :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Magic

Hoi Docente,

Ik heb net mijn voorlaatste sessie bij mijn psycholoog gehad. Zij reageerde eigenlijk wel hetzelfde. Zij heeft me uiteindelijk naar deze forum begeleid en ook heel open en zonder te beoordelen geholpen. Ik hoop dat jij ook een fijn gevoel hebt/krijgt bij je sessies. Veel succes verder :cheerleader: