Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

artikel voor Women's Health

Gestart door paula, juli 31, 2018, 10:13:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paula

Beste allemaal, Voor het tijdschrift Women's Health werk ik aan een verhaal over aseksualiteit. Hiervoor interview ik wetenschappers en seksuologen, maar het verhaal is natuurlijk niet compleet zonder ervaringsverhalen. Ik zoek daarom drie vrouwen (20-35 jaar) die in een kort telefonisch interview (30 minuten) iets over hun ervaringen willen vertellen. Het mag anoniem en je hoeft niet op de foto. Uiteraard krijg je de tekst vooraf te lezen.

Waar ik vooral benieuwd naar ben: Wanneer drong tot je door dat je wel eens aseksueel zou kunnen zijn? Welke impact heeft dit op je dagelijks leven? Houd je je aseksualiteit geheim? Zo nee, welke reacties krijg je zoal? En ook: seks is overal (reclame, muziek, literatuur, film). Hoe is het om als aseksueel (welk 'type' dan ook) naar die overkill te kijken?


De deadline is helaas al snel (vrijdag 10 augustus). Maar ik hoop op reacties. Als je een mailtje stuurt naar mail@paulakragten.nl dan komt je mail direct bij mij terecht en kunnen we een telefonische afspraak maken. Bovenstaande vragen via de mail beantwoorden kan uiteraard ook. Je krijgt sowieso antwoord. NB Reacties van mannen en en/of partners van aseksuelen zijn ook welkom; maar in eerste instantie zoek ik drie  jonge vrouwen.

Dank voor jullie aandacht! Groeten Paula, mail@paulakragten.nl, 0341-257752 (kantoortijden)       

Koffie

Ik ben te oud, dus ik val buiten je doelgroep. Maar ik hoop dat er iemand reageert. Anders wil ik ze wel via de mail beantwoorden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Amber


Edewecht

Welkom Paula :)
Ik ben een man van 55 dus ook ik val buiten je doelgroep. Maar je vraagstelling is helder en open. Dat is prettig voor de lezers die wel bij de doelgroep horen. Ik hoop dat je genoeg respons krijgt voor je artikel.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Bedankt voor je interesse in aseksualiteit.

Ook ik val buiten je doelgroep, ik wens je wel veel succes met het verhaal en het zoeken van de juiste kandidaten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: paula

Wat ik alleen nog zou willen weten is hoeveel leden de Nederlandse AVEN-community ongeveer telt en hoeveel leden er zo ongeveer bijkomen per maand. (In 2015 waren het er een kleine 3.000 en kwamen er dagelijks 2-3 nieuwe leden bij volgens de blog Liever Cake).


Op dit moment hebben we 2819 leden; dit is inclusief de niet-actieve leden, die zich wel geregistreerd hebben maar nooit iets hebben gepost. Ik schat dat een groep van 100 dagelijks of wekelijks op het forum aktief is. En ik schat dat er gemiddeld per week zo'n 2 nieuwe leden bijkomen.

@ andere forumleden: graag aanvulling of correctie als ik er naast zit :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Nou wat ik me afvraag: wij hebben als mods nogal wat spammers moeten bannen tot een poosje geleden. Die staan volgens mij wel geregistreerd, maar die kunnen niet inloggen. Volgens mij zijn het er nogal wat. Dan zou het ledenaantal flink vertekend zijn.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

G86

Ik heb wel interesse.  Ben een vrouw van 31.
Wil het alleen niet telefonisch doen, maar via de mail.

Edewecht

Citaat van: paula
In 2015 waren het er een kleine 3.000

Citaat van: Edewecht op augustus 01, 2018, 06:55:13 AM
Op dit moment hebben we 2819 leden

Citaat van: Koffie op augustus 01, 2018, 08:41:11 AM
Nou wat ik me afvraag: wij hebben als mods nogal wat spammers moeten bannen tot een poosje geleden. Die staan volgens mij wel geregistreerd, maar die kunnen niet inloggen. Volgens mij zijn het er nogal wat. Dan zou het ledenaantal flink vertekend zijn.

2700 dan? :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

paula

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Inmiddels heb ik een aantal mensen geïnterviewd. Samen met de cijfers heb ik voor nu voldoende informatie voor het verhaal. Er zijn dus geen interview kandidaten meer nodig. Ik geef een seintje als het verhaal is gepubliceerd. Fijn weekend allemaal!  :wave:

Fricai

Mooi dat je de kandidaten hebt gevonden Paula! :cheerleader:

Edit: Heb het gesprek over het percentage aseksuelen en het ledenaantal van AVEN afgesplitst naar dit topic.