Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wie wil er ook wel een relatie en gezin maar komt niet verder?

Gestart door mike, augustus 13, 2018, 07:38:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mike

Hallo allen,

Ik weet niet of er nog anderen zijn die met hetzelfde probleem worstelen, dus ik start ff een nieuw topic. Ik voel me namelijk a-seksueel maar heb zeker wel de drang naar een (lat)relatie en wanneer het goed klikt een gezin.
alle bijeenkomsten die ik lees zullen ongetwijfeld supergezellig zijn maar ik weet niet goed of ik hier ga vinden wat ik zoek. zijn er een soort van "speed-date" achtige meetings of zijn er mensen die in een kleine setting dit "probleem" bespreekbaar willen maken? Ik hoop hier de juiste mensen tegen te komen want ik weet namelijk niet goed hoe ik aan een leuke vrouw kom die, net als ik, geen behoefte heeft aan seks maar wel de geborgenheid en gezelligheid zoekt van een gezin.

groetjes mike

Edewecht

Hallo Mike,
De bijeenkomsten zoals die georganiseerd worden door de forumleden hebben inderdaad als doel om andere aseksuelen eens in levenden lijve te ontmoeten, in de breedste zin van het woord. Gezelligheid is daar een onderdeel van, soms kan het lichter zijn, soms serieuzer. Voor zo ver ik weet, heeft er nog niet iemand iets georganiseerd om te daten of zelfs te speeddaten.

Misschien blijkt er wel meer behoefte te zijn aan een date-bijeenkomst? Geen idee. Je kunt het uitproberen en zelf een bijeenkomst organiseren. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Onze meetings zijn inderdaad meer gericht op elkaar leren kennen en niet zo zeer op daten.
Ik heb zelf geen behoefte aan een date bijeenkomst, maar gezien de activiteit in het contacthoekje zou daar best meer behoefte aan kunnen zijn. Ik zou zeggen: Wie die behoefte heeft, laat je hier horen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ace89

Tijdens meets kun je gerust je behoefte aan geborgenheid, gezin en kinderen bespreken. Er zijn meer aces die met soortgelijke gevoelens rondlopen en het komt dus ook regelmatig ter sprake. Ik zou op zich graag een partner en kinderen willen, maar een specifieke date-bijeenkomst zie ik niet zo zitten, dan voelt het zo geforceerd. Ik heb liever een 'gewone' ongedwongen meet, wie weet wie je daar toevallig tegenkomt. Maar wie weet zien andere leden het helemaal zitten  :)
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

mike

ik bedoel ook geen echte dating bijeenkomst, gewoon een gezellige bak koffie met mensen die ook zoekende zijn zonder teveel poespas. ergens een terrasje pakken, gezellig kletsen en verder geen verwachtingen. mocht het klikken dan kun je natuurlijk alsnog een vervolg er aan geven. zijn er al van dit soort bijeenkomsten?

AceVentura

Er zijn verschillende soorten meetings:
- Activiteiten, zoals laatst bijvoorbeeld de Efteling. Deze hebben vooral als doel om gezellig te zijn, en gewoon leuk met gelijk gestemden op pad.
- Praatmeetings, en dit is de laatste tijd eigenlijk alweer behoorlijk stil. Die hebben tot doel om vooral ervaringen uit te wisselen rondom het onderwerp aseksualiteit en alles wat daar mee te maken heeft.
- LHBT activiteiten, activiteiten die niet alleen specifiek voor aseksuelen zijn maar voor iedereen in de LHBT-At/mZ  lettersoep past, zoals bijvoorbeeld gisteren de Pride Walk in Hoorn, maar ook de Queer aan Zee meetings in Den Haag.

Als je "terrasje pakken" als activiteit ziet past het misschien in de eerste categorie, verder hebben we denk ik niet iets wat volledig aan jouw omschrijving voldoet.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Moedervanmeisje

Ik ben 46 jaar en heb een dochter gekregen via het ziekenhuis.
Een vriend van mij gunde mij een kind en heeft gedoneerd.
Ik begrijp Mike helemaal, had graag een man gehad.
Ik ben asexueel maar vind man - vrouw en kind(eren) heel goed.
Ik had graag bijeenkomsten gehad waar je een partner kunt vinden.