Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verzorgen workshop voor COC Voorlichters

Gestart door VL COC Nijmegen, augustus 17, 2018, 03:08:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VL COC Nijmegen

Vanuit Team Voorlichting COC Regio Nijmegen zijn wij op zoek naar iemand die tijdens ons trainingsweekend op 20 of 21 oktober een workshop zou kunnen verzorgen over aseksualiteit.

Het zou gaan om een workshop tijdens ons trainingsweekend in Nijmegen. Dit weekend gebruiken we onder andere om extra kennis op te doen over LHBTI onderwerpen. Wij hebben vorig jaar onze methode aangepast, zodat wij inclusiever voorlichting kunnen geven. Aseksualiteit is daarom ook toegevoegd aan onze voorlichting. Helaas weten wij zelf vaak nog niet voldoende over aseksualiteit, om een volledig beeld hiervan te kunnen geven tijdens een voorlichting. Dit willen wij dus graag bijspijkeren.

De workshop zou ongeveer anderhalf uur duren waarin we meer informatie zouden willen krijgen over aseksualiteit, hoe hiermee wordt omgegaan, wat de vooroordelen zijn, wat de realiteit is, en hoe de acceptatie is. Het zou ook vooral interessant zijn om van iemand zelf te horen hoe hij erachter kwam dat hij/zij aseksueel was, en hoe dit uiteindelijk naar buiten is gebracht.

Nog wat informatie over ons team: We bestaan uit ongeveer 20 voorlichters en geven ieder jaar meer dan 100 voorlichtingen in de regio Nijmegen, voornamelijk op middelbare scholen, maar ook op lerarenopleidingen, basisscholen, en voorlichtingen voor zorgmedewerkers op scholen. Al onze voorlichters hebben zelf affiniteit met de LHBTI gemeenschap, en krijgen allemaal een basistraining als ze beginnen met voorlichting. Verder organiseren wij meerdere trainingen per jaar om onze kennis op peil te houden. Al onze voorlichters doen dit op vrijwillige basis.

De reiskosten die er gemaakt worden, kunnen door ons vergoed worden. Verder kan er meegeluncht worden als de training aan het begin van de middag plaatsvindt.  ;D

Koffie

Welkom en een heel goed initiatief. Ik hoop dat er iemand is die dit kan verzorgen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Wat een goed initiatief! En goed dat jullie ook aan de A denken in de LHBTQIAP+.

Ik wil graag meewerken aan jullie workshop. De termijn is mooi, lang genoeg om dat weekend vrij te houden. Heb al enige ervaring in het spreken voor seksuologie- en andere studenten, psychotherapeuten, en natuurlijk voor LHBTQIAP-ers.
Misschien kunnen we met meerdere aseksuelen? Want iedereen heeft haar/zijn eigen verhaal...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Amber

Ha, lijkt me ook wel wat voor mij. Ik ga 3 november op de COC onderwijsteamdag in Leiden ook twee workshops van 1,5 uur geven over aseksualiteit, dus dan heb ik toch al een praatje/powerpoint etc. voorbereid. Ben zelf ook voorlichter, dus ik weet wat voor vragen er meestal uit de klas komen over aseksualiteit.

Edewecht

Dan geef ik graag voorrang aan jou, Amber :) . Ik denk dat jij een zinvollere bijdrage kan leveren dan ik, gezien je ervaringen en capaciteiten.
Dat neemt niet weg dat ik wel beschikbaar blijf, voor het geval het COC gewoon meer aseksuelen in de workshop wil hebben. (En ach, laat die reiskosten maar zitten.  ;) )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Dit lijkt me ook wel leuk om te doen, de afstand naar Nijmegen is wat mij tegenhoud om hier volmondig ja op te zeggen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Amber

Ja, het is voor mij ook nogal een afstand, dus als het vroeg in de ochtend is, kan ik ook niet... Maar ben verder best bereid om de wereldreis te maken zolang m'n reiskosten vergoed worden  :ange:

Citaat van: Edewecht op augustus 18, 2018, 08:07:31 PM
Dan geef ik graag voorrang aan jou, Amber :) . Ik denk dat jij een zinvollere bijdrage kan leveren dan ik, gezien je ervaringen en capaciteiten.
Dat neemt niet weg dat ik wel beschikbaar blijf, voor het geval het COC gewoon meer aseksuelen in de workshop wil hebben. (En ach, laat die reiskosten maar zitten.;) )

Misschien is het juist wel leuk om die workshop samen te geven? Zoals je al zei heeft iedereen z'n eigen verhaal, en volgens mij hebben wij best wel verschillende perspectieven.

Edewecht

Citaat van: Amber op augustus 21, 2018, 07:07:24 PM

Misschien is het juist wel leuk om die workshop samen te geven? Zoals je al zei heeft iedereen z'n eigen verhaal, en volgens mij hebben wij best wel verschillende perspectieven.


Wat mij betreft: prima! Ik hoop dat het COC zoveel mensen aankan... ;)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

VL COC Nijmegen

Hoi Amber en Edewecht!

Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn!  :D Verder ook heel handig dat er wat klaar ligt. Maakt het een stuk makkelijker. 

Jullie voorstel om met zijn tweeen te komen lijkt mij ook een uitstekend idee. In verband met jullie reisafstand zouden we kunnen mikken voor een training in de middag van zaterdag 20 oktober. Zoals eerder gezegd worden jullie reiskosten vergoed.

Qua verdere communicatie zou het handiger zijn om via de mail contact te hebben. In het kader van privacy is het misschien het handigst als jullie een mail zouden kunnen sturen naar ons: voorlichtingcocnijmegen@gmail.com  dan kunnen we zo verder praten en telefoonnummers uitwisslen.  :bloos:

Groetjes, Jaap
Coordinator Scholing Voorlichting COC Regio Nijmegen