Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuwschierigheid

Gestart door Fighter, september 05, 2018, 08:21:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fighter

Gewoon uit nieuwschierigheid..

Wat doen jullie allemaal voor werk? Studie?
Ik ben me een beetje aan het orienteren op werk gebied,
En dacht, laat ik het hier eens vragen!!


Erik7494

Ik ben van origine Japanoloog/Sinoloog. Nu docent op een hogeschool.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

kim10

Ik was psychiatrisch verpleegkundige. Nu gepensioneerd. Ik raad je de psychiatrie niet aan als werkkring. De zorg is volkomen uitgekleed door alle bezuinigingen. Als je toch iets in die richting wilt wordt dan verpleegkundige in een algemeen ziekenhuis. Kim.

Koloios

Ik ben momenteel nog student. Heb voor mijn verdere carrière nog geen concrete plannen. :)

AceVentura

Ik had altijd technisch werk, en heb sinds kort het licht gezien en ben nu bezig om voor mezelf te beginnen als trainer/coach op het gebied van persoonlijke ontwikkeling.

Onder de naam PrideCoach coach ik LHBT'ers met acceptatie, uit de kast komen, enz. Mijn website is: https://pridecoach.nl
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Bubble

Hoi Fighter,

Ik werk met een dubbelfunctie in de kraamzorg als teamleider en kwaliteitsmedewerker.

Waar oriënteer jij je op? Waar ligt/liggen jouw interessegebied(en)?
Anders goed is ook goed

kim10

Erik , kun je dar wat meer over vertellen ? Wat voor studie gaat er aan vooraf, wat kun je ermee? Spreek je Japans? Kim.

Erik7494

Citaat van: kim10 op september 09, 2018, 10:47:38 AM
Erik , kun je dar wat meer over vertellen ? Wat voor studie gaat er aan vooraf, wat kun je ermee? Spreek je Japans? Kim.
Ja hoor, i k was altijd al geinteresseerd in Azie, dus op een gegeven moment - na eerst wat anders gedaan te hebben- ben ik Japans gaan studeren in Leiden. Toen nog een hele kleine studie. Later ben ik ook nog Chinees gaan doen, ik spreek,schrijf en lees dus inderdaad Japans en Chinees.   Studie is de afgelopen jaren veel populairder geworden en trekt ,anders dan in mijn tijd, heel veel anime/manga fans die niet altijd even serieus zijn en vaak nogal een vertekend beeld van het land en de werkelijkheid hebben.  Resultaat daar van is dat er relatief veel mensen Japans studeren, terwijl het aantal banen waarbij je er daadwerklijk iets mee kan doen natuurlijk niet is toegenomen.   Ik ben uiteindelijk bij de overheid terechtgekomen, en daarna dus in het onderwijs waar ik vakken op het gebied van internationale relaties etc geef.   

Ik het raad eigenlijk alleen maar mensen aan die al een passie hebben en er echt voor willen gaan op Master niveau, en dan nog lukt het maar 20-30% om daadwerkelijk een carriere te krijgen waar ze iets met Japan doen, al komen de meesten wel goed terecht uiteindelijk, het is een zware studie en dat wordt altijd wel gewaardeerd. Of doe het als een 2e bachelor naast een ander vak, om je hoofdvak meer kleur te geven.

Vroeger zei ik altijd dat je gewoon moet gaan studeren wat je leuk vind, maar ik denk dat de tijden wel wat veranderd zijn, en je dus ook echt wel moet nadenken wat je carrierekansen zijn.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

kim10

Hoi - bedankt voor je heldere uitleg. Ik denk er nog steeds over om een reis naar Japan te maken . Als tiener las ik de boeken van Alice Ekert - Rotholz, een soort streekromans maar dan spelend in Azië. Meestal in de kringen van de rich and famous.  Vandaar de belangstelling. Kim.

Eruviru

Ik heb eerst een studie japanologie aan de UGent geprobeerd, maar unief was niet echt mijn ding dus ben ik uiteindelijk afgestuurd aan de hogeschool met een diploma cultuurmanagement.
Na een jaar werkloosheid en 6 maanden een verschrikkelijk saaie interimjob waar ik soms een dag op voorhand te horen kreeg dat er de volgende week geen werk ging zijn, ben ik nu bibliotheekassistent.
Intussen doe ik Japans in avondschool, het gaat een stuk trager en het is meer gefocust op praten dan effectief lezen, maar ik vind het nog steeds een enorm interessante taal om te leren.

TriMimi

Ik heb HBO Diermanangement gestudeerd en werk sinds 1 augustus als legal officer CITES bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl). Daarnaast studeer ik nog WO Rechtsgeleerdheid bij de Open Universiteit en heb nog op de planning staan om zwemonderwijzeres en aquasport instructeur te worden (iets met hobby's)

Erik7494

Citaat van: TriMimi op september 20, 2018, 08:28:35 PM
Ik heb HBO Diermanangement gestudeerd en werk sinds 1 augustus als legal officer CITES bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl). Daarnaast studeer ik nog WO Rechtsgeleerdheid bij de Open Universiteit en heb nog op de planning staan om zwemonderwijzeres en aquasport instructeur te worden (iets met hobby's)


Ha, ik doe ook rechten bij de OU.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Calliope

Ik ben docent. Ik geef les aan een middelbare school aan leerlingen van 12 tot 15 jaar.

Briggy

Ik werk in een crematorium als algemeen medewerkster en studeer software engineering.
12-1-2015 <3 MarkA

lizzzzzk

Ook een student hier!  :wave:
Ik studeer in Amsterdam en doe de lerarenopleiding Horeca en Voeding!
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde