AVEN - Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk
November 13, 2018, 03:55:41                
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Heb je je geregistreerd, maar ontvang je geen activerings-email?

Stuur dan een email naar:
mailaven @ xs4all.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

FAQ   Startpagina   Omlaag  Help  Zoek  Inloggen Registreren  
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Hoe thuis voel jij je in de LHBTQIP-groep/community? Een interview  (gelezen 287 keer)
Journalistieke website
Junior Member
*

« Antwoord #15 Gepost op: Oktober 01, 2018, 07:24:26 »

Dank je!  Cheesy goed om te horen
Journalistieke website
Junior Member
*

« Antwoord #16 Gepost op: Oktober 22, 2018, 07:28:54 »

Hallo iedereen,

Het tweede stuk is inmiddels gepubliceerd, ook een beetje ter ere van Asexual Awareness Week!
Ik heb uiteindelijk toch besloten drie mensen wat uitgebreider te interviewen. Hier vinden jullie het resultaat:
https://www.oneworld.nl/harlot/de-a-van-aseksualiteit/
Hartelijk bedankt voor het meedenken allemaal.

Groetjes,

Esther
Edewecht
Administrator
AVENator

Martin, 1962

« Antwoord #17 Gepost op: Oktober 23, 2018, 06:05:42 »

Mooi artikel! Wat me vooral aanspreekt is het pleidooi voor 'zachtere' (vloeibare, fluid) grenzen tussen de hokjes. Labels zijn inderdaad geen tatoeages.
Dat grijze of demiseksuelen zich buitengesloten voelen door de aseksuele gemeenschap zelf, herken ik niet, althans niet op dit nederlandstalige forum. Ik ben benieuwd wat voor uitspraken of gebeurtenissen maken dat iemand zich buitengesloten voelt.

En 'onderdrukking'? Oef, zwaar woord! Zelf zou ik liever spreken van 'miskenning' o.i.d., als ik al een dergelijk woord zou willen gebruiken. Want ik wil niet in een slachtofferrol gaan zitten. Sterker nog: ik vind dat wij aseksuelen als groep dat niet moeten doen. Want daarmee begint een wij<-->zij - gevoel, wat dan weer de kiem kan zijn van gevoelens van buitensluiting.

I'm not Weird - I'm a Limited Edition.
AceVentura
Administrator
A-Grade AVENite

Alrighty then!

« Antwoord #18 Gepost op: Oktober 23, 2018, 07:43:02 »

Mooi artikel weer met deels persoonlijke verhalen hoe jullie de situatie ervaren.
Ik behoor blijkbaar tot die 11,5% die zich helemaal welkom voelt bij LHBT, ook al ontbreekt de A in de afko Grin Inclusiviteit zit voor mij niet in een letter, maar in hoe je ontvangen wordt binnen zo'n groep.

Met het woord "Onderdrukking" heb ik ook wat moeite. Ik voel me totaal niet onderdrukt, en merk wel dat sommigen aseksualiteit niet of niet goed begrijpen. Wat mij betreft reden dat we zelf aan de bak moeten om het juiste verhaal naar buiten te brengen, op wat voor manier dan ook.

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: