Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Proces --> vrijheid

Gestart door Empo, oktober 04, 2018, 06:37:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Empo

Hoi!

Ongeveer een half jaar geleden kwam ik op dit forum en ben ik hier een tijdje actief geweest. Het proces dat ik sinds dat half jaar heb doorgemaakt heeft me enorm geholpen bij het vinden van rust en acceptatie van wie ik ben, als mens. Niet alleen het ontbreken van behoefte aan seks (wat niet hetzelfde is als aseksualiteit, dat weet ik nu), maar ook mijn anders zijn in andere opzichten heb ik inmiddels volledig omarmd. Ik zoek niet meer naar oorzaken of verklaringen voor het feit dat ik moeite heb met functioneren als een 'normaal mens', d.w.z. een mens die overeind kan blijven in een relatie en kan functioneren met de druk van een betaalde baan. Ik dacht altijd dat ik minder was omdat die dingen mij, ondanks enorme inspanningen, nooit zijn gelukt. Ik droom nog steeds van pijnlijke ontmoetingen met succesvolle mensen uit mijn studententijd, maar dat is logisch: die pijn bestaat al meer dan 25 jaar. En mijn zelfacceptatie is nog maar net begonnen. Maar ik ben heel blij met hoe bevrijdend het voelt, met de ruimte die erdoor ontstaat. De toekomst is minder angstig, want ik ga geen dingen meer nastreven die ik niet kan of eigenlijk niet wil. Zoals bijvoorbeeld seks hebben.
Ik wil alle mensen op het forum die op mijn berichtjes hebben gereageerd bedanken voor hun bijdrage aan mijn proces. En voor de moderators een extra bedankje omdat de sfeer op dit forum zo veilig en verdraagzaam is.

Groetjes, Gus Gus

Edewecht

Dankjewel Gus Gus. Mooi om te lezen dat wat wij doen, je zo heeft kunnen helpen in je leven.

Jezelf kunnen omarmen, met alles wat je aan eigenschappen hebt --of juist niet hebt-- dat is een groot goed. Misschien wel een van de belangrijkste dingen in het leven.

Ik wens je veel geluk, liefde en wijsheid :knuffel:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Dank voor je compliment. :)
En goed om te lezen dat je zo'n ontwikkeling doormaakt.

Het is vaak heel lastig om iets los te laten, als je dat niet kunt bereiken. Want je bent niet voor niets bepaalde studie/opleiding gaan doen en daarin je neerleggen bij het feit dat het niet lukt, ik heb het zelf niet gemakkelijk gevonden. En nog niet.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Empo


AceVentura

Gus Gus, bedankt voor het delen van jouw verhaal.
Wat fijn dat dit forum je heeft kunnen helpen in het proces van acceptatie. Jezelf accepteren is vaak zoiets wat wel simpel is maar nog niet eenvoudig ::) Goed dat je dat hebt kunnen doen, en geniet van het vrije gevoel  :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler