Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zoektocht naar liefde

Gestart door Zoektocht, oktober 07, 2018, 05:03:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoektocht

Ik ben een vrouw van 38 die op zoek is naar liefde zonder de verplichte sex. Ik ben gek op knuffelen, hand in hand lopen en alles dat er bij liefde hoort maar sex lukt niet.
Nu ben ik aan het daten en voel me heel gemeen omdat de meeste mannen (voor mijn gevoel alle mannen, gelukkig vond ik deze site) op zoek zijn naar sex en ik ze dat ook niet wil ontzeggen. Maar ik heb geprobeerd tegen mijn zin in te vrijen, maar dat levert ook alleen narigheid op. Hoe gaan anderen daarmee om? Wanneer vertel je dat je niet geintresseerd ben in coitus? Je moet toch ergens met de spreekwoordelijke billen bloot.
Maar goed ik kwam me hier voorstellen. Ik heb een hond, ik ben graag buiten, hou van saun en , musea. Ik ga af en toe naar theater en je zal me nooit op drukke plekken vinden.
Ik ben benieuwd hoe jullie je liefdesleven inrichten. Ik kom uit de omgeving van Dordrecht.
Verder heb ik echt geen idee wat ik hier moet schrijven. Dit is wel net zo ingewikkeld als daten.
Ik ben benieuwd of hier ook nieuwe vriendschappen ontstaan. Want nieuwe vriend(in)en zijn altijd welkom.

Liefs,  :wave:

Eva



Koffie

Welkom en een prima voorstelbericht hoor. Volgens mij hoef je hier niet ingewikkeld te doen. Ik heb nooit echt een officiële date gehad, maar dat lijkt mij een behoorlijk ongemakkelijk en opgeprikt gebeuren. Wij zijn ook geen datingsite, we hebben voor degenen die dat graag willen wel een soort van 'prikbord'-achtig forumonderdeel waar je een zoekertje kunt plaatsen.

Ik richt mijn liefdesleven niet in, want ik heb geen liefdesleven. ;) Dat heeft diverse oorzaken, maar aseksualiteit speelt daar wel een flinke rol in mee. Ik weet zelf niet goed hoe ik dat zou doen in een evt. nieuwe relatie. Belangrijk is voor mij hoe dan ook dat ik erkend word in wie ik ben en dus ook in mijn aseksualiteit. Dat dat iets is dat bij me hoort, niet genezen kan en hoeft te worden. Ik vermoed dat ik wel tot een compromis qua seks in staat ben, als ik mezelf kan zijn, maar ik weet niet hoe dat in de praktijk echt zou gaan.

En wanneer zou ik het zeggen. Dat zal erg verschillen per persoon en misschien wel per situatie. Vermoedelijk zou ik het vrij snel zeggen, anders voel ik me vreselijk opgelaten, maar anderen houden het liever wat meer voor zichzelf. En ook hier, ik heb vroeger wel relaties gehad, maar toen begreep ik nog niet dat ik aseksueel was, dus ik modderde voort en deed mijn best. Dus ik ben nog niet in de situatie geweest om er in zo'n context mee voor de dag te komen.

Je zegt trouwens dat je je gemeen voelt. Ik vind dat wel erg jammer. Je doet niets verkeerd, je hebt alleen een andere insteek dan kennelijk de meeste mensen hebben bij het aangaan van relaties. Je voldoet daarmee niet aan een verwachting en dat kan tot verbazing en onbegrip leiden en zowel bij jou als bij je date tot teleurstelling. Maar gemeen ben je als je expres iets naars doet. Als je iemand bewust zou kwetsen of zo.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Zoektocht

dank je wel voor je lieve reactie

Erik7494

Dit blijft lastig he. Ik ga ook nog wel eens datingsites op, maar na een tijdje realiseer ik me dat ik mezelf en anderen voor de gek houdt en dan delete ik mijn profiel meer. Dating sites voor aseksuelen bieden doorgaans ook niet veel keus en eerlijk gezegd ben ik ondanks mijn aseksualiteit best nog wel veeleisend als het om het profiel van een potentiale partner gaat. Ik ben in mijn leven nog maar weinig mensen tegengekomen waarmee ik echt een klik voelde, en nu ben ik al zo lang alleen en daar zo aan gewend geraakt dat ik niet weet of ik dat leven nog wel met iemand kan en/of wil delen.

Het is gewoon dus heel erg moeilijk, en ik heb dan helaas ook geen antwoorden voor je. Ik heb maar een kat genomen.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Dutchamoeba

Hallo Zoektocht,

welkom op dit forum, leeftijdsgenote! :handschudden:

Citaat van: Zoektocht op oktober 07, 2018, 05:03:38 PM
Hoe gaan anderen daarmee om? Wanneer vertel je dat je niet geintresseerd ben in coitus? Je moet toch ergens met de spreekwoordelijke billen bloot.

Ik heb alleen maar geprobeerd via het 'contacthoekje' op dit forum en via een internationale datingsite voor aseksuelen, www.asexualitic.com, een relatie met een mede-aseksueel aan te gaan, zodat ik niets hoefde uit te leggen, en ook geen compromissen hoefde te sluiten op het seksuele vlak. Via 'asexualitic' heb ik uiteindelijk een relatie gekregen, die nog steeds standhoudt (inmiddels al ruim 6.5 jaar).


Edewecht

Hallo Zoektocht,
Je bent niet gemeen als je opkomt voor je behoeftes of voor behoeftes die je juist niet hebt. Het is nog belangrijker om niet gemeen tegen jezelf te zijn.
Welkom! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Zoektocht


AceVentura

Welkom op het forum Eva,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
Je voorstel bericht is helemaal prima, vertel wat je wilt vertellen, als we nieuwsgierig zijn naar meer vragen we vanzelf wel ;D

Citaat van: Zoektocht op oktober 07, 2018, 05:03:38 PM
Nu ben ik aan het daten en voel me heel gemeen omdat de meeste mannen (voor mijn gevoel alle mannen, gelukkig vond ik deze site) op zoek zijn naar sex en ik ze dat ook niet wil ontzeggen. Maar ik heb geprobeerd tegen mijn zin in te vrijen, maar dat levert ook alleen narigheid op. Hoe gaan anderen daarmee om? Wanneer vertel je dat je niet geintresseerd ben in coitus? Je moet toch ergens met de spreekwoordelijke billen bloot.
Doe niets tegen je zin in zou ik zeggen. Zeggen dat je geen zin in seks hebt is niet gemeen, dat is eerlijk. Het probleem ontstaat naar mijn mening als de ander andere verwachtingen heeft dan jij, en door eerlijk te zijn voorkom je dat. Hoe je dat doet kan ik uit niet eigen ervaring niet vertellen, ik ben totaal niet bezig met daten. Wat ik hier op het forum lees zijn verschillende varianten, van het vermelden in je profiel tot het bespreken op een van de eerste dates.
Ik zou zeggen: Beter spreekwoordelijk met de billen bloot dan letterlijk ::)

Citeer
Ik ben benieuwd of hier ook nieuwe vriendschappen ontstaan. Want nieuwe vriend(in)en zijn altijd welkom.
Zeker, zowel vriendschappen als relaties. Als je dat wilt kan een oproep in ons contacthoekje je mogelijk helpen.
Het helpt altijd als je meedoet met de discussies hier, dan kan iemand je op die manier al een beetje leren kennen.

Veel plezier hier op het forum  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler