Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi!

Gestart door With Pen and Paint, oktober 23, 2018, 11:15:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

With Pen and Paint

Hoi alemaal! Ook ik kom me even voorstellen ;D

Mijn naam is Bregje, ik ben 23 en ik studeer Engels. Op het moment zit ik een jaar in Londen voor mijn studie maar ik kom uit de Achterhoek en heb de afgelopen twee jaar in Den Haag gewoond. Ik hou heel erg van lezen en alles dat met taal te maken heeft, dus in m'n vrije tijd leer ik onder andere Zweeds en Japans. Ik ben ook wel een beetje een geek, want ik hou van fantasy en sci-fi en vind het leuk om bijvoorbeeld naar conventies als Comic Con en Elfia te gaan. Nog wat andere hobbies zijn schilderen, creatief bezig zijn, reizen, schrijven, bakken, wandelen, kanoën en kamperen.

Een aantal jaar geleden heb ik hier een beetje rondgekeken, maar toen volgens mij besloten dat ik niet aseksueel was. Ik had me niet ontzettend in het onderwerp verdiept en ik was me er niet echt van bewust watvoor een breed begrip het is. Een vriendin van me is ook aseksueel, maar zij is ook aromantisch en heeft totaal geen behoefte aan wat voor relatie dan ook. Helemaal prima natuurlijk, maar dat was dus het enige beeld dat ik van aseksualiteit had en daar herkende ik mezelf helemaal niet in. Ik kan me namelijk zeker wel romantisch tot iemand aangetrokken voelen en zou juist graag het huisje-boompje-beestje gebeuren willen, maar dan zonder de seks. Een aantal jaar geleden ben ik een tijd depressief geweest en omdat ik wel eens gelezen heb dat dat je interesse in seks kan beïnvloeden schreef ik het daar aan toe. Inmiddels zit ik weer lekker in m'n vel en sta ik zeker open voor een relatie, maar mijn gevoel over seks is niet echt veranderd. Een tijdje geleden heb ik dus op mijn profiel op OKCupid mezelf ook het label aseksueel gegeven (tof dat je dat op die site kan aangeven, maar jammer dat je qua romantische oriëntatie niks kan aangeven. Ik vraag me namelijk af of veel mensen begrijpen dat voor mij panseksueel+aseksueel = panromantisch aseksueel :schater:). Doordat het nu Asexual Awareness Week is en mijn uni daar ook aandacht aan besteedt begon ik eigenlijk weer een beetje op internet te zoeken en zo kwam ik hier weer terecht ;D

Een vraagje: ik heb aangegeven dat ik m'n email niet zichtbaar wil hebben, maar zelf zie ik die wel. Is hij ook voor anderen te zien?
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Edewecht

Welkom Bregje!

Je email-adres is niet zichtbaar voor anderen, dat heb ik net nog even gecheckt. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: Withpenandpaint op oktober 23, 2018, 11:15:43 PM

Ik ben ook wel een beetje een geek, want ik hou van fantasy en sci-fi en vind het leuk om bijvoorbeeld naar conventies als Comic Con en Elfia te gaan.


Geek? Zo lopen hier wel meer rond, hoor. Je bent niet de enige. :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Bregje,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je uitgebreide verhaal, en fijn dat je door AAW weer hier terecht bent gekomen.

Je eigen e-mail adres is voor jezelf altijd zichtbaar, voor anderen is dat afhankelijk van de instelling. Uitzondering daarop zijn de admins, die zien je adres altijd, wel staat hij bij mij dan cursief als indicatie dat het een verborgen adres is, mogelijk is dat bij jou ook het geval.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

With Pen and Paint

Bedankt allemaal! En bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag en de  :cake:  ;D

Bij mijzelf staat m'n email adres idd ook in cursief, dus dan is het prima :)
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

With Pen and Paint

Citaat van: Edewecht op oktober 24, 2018, 06:59:31 PM
Citaat van: Withpenandpaint op oktober 23, 2018, 11:15:43 PM

Ik ben ook wel een beetje een geek, want ik hou van fantasy en sci-fi en vind het leuk om bijvoorbeeld naar conventies als Comic Con en Elfia te gaan.


Geek? Zo lopen hier wel meer rond, hoor. Je bent niet de enige. :D

Leuk! Ik zie het ook zeker als iets positiefs hoor  ;)
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Koloios

Ah ja, het "ik wil huisje-boompje-beestje, maar dan zonder seks" klinkt heel bekend.

Welkom, Bregje! Leuk om een andere pan-ace te zien.

With Pen and Paint

Dankjewel! ;D En fijn om te horen dat ik niet alleen ben :)
Citaat van: Koloios op oktober 25, 2018, 04:17:55 PM
Ah ja, het "ik wil huisje-boompje-beestje, maar dan zonder seks" klinkt heel bekend.

Welkom, Bregje! Leuk om een andere pan-ace te zien.
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Watermeloen

Hoi Bregje,
Je verhaal is voor mij super herkenbaar. Ook ik dacht dat mijn gebrek aan interesse lag aan mijn situatie en medicatie. Hierover twijfel ik ook steeds meer. Hopelijk kom je er voor jezelf achter wat je wilt en wat je niet wilt en vind je iemand die er hetzelfde in staat. Ik wens je veel geluk

With Pen and Paint

Citaat van: Watermeloen op november 15, 2018, 12:34:49 AM
Hoi Bregje,
Je verhaal is voor mij super herkenbaar. Ook ik dacht dat mijn gebrek aan interesse lag aan mijn situatie en medicatie. Hierover twijfel ik ook steeds meer. Hopelijk kom je er voor jezelf achter wat je wilt en wat je niet wilt en vind je iemand die er hetzelfde in staat. Ik wens je veel geluk

Dankjewel! Hopelijk krijg jij ook wat meer duidelijkheid :)
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein