Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Eventjes opnieuw voorstellen

Gestart door Shienra, oktober 25, 2018, 11:39:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shienra

Hallo! Ik ben Anaïs een (bijna) 25-jarige persoon uit België. Dit account is al enkele jaren oud, maar ik ben in het verleden niet zo actief geweest en heb intussen meer inzicht gekregen in mezelf :)

Ik heb een grote liefde voor paarden, ben bijna afgestudeerd als animatiefilm maker/ 2D artist en in mijn vrije tijd game ik graag en beoefen ik cosplay. Het maken van kostuums is de laatste paar jaar ook tot een passie uitgegroeid. Andere interesses zijn kunst, geschiedenis, etc. Qua gaming ben ik een grote fan van verhaalgerichte single player games.

Al vanaf de pubertijd vermoedde ik dat ik geen seksuele persoon was -ondanks geen seksuele relaties gehad te hebben - (mijn eigen keuze), maar vorig jaar is het pas echt tot me doorgedrongen dat de behoefte en dergelijke er niet is. Ik heb een korte relatie gehad, maar ik kreeg daar vooral stress van en ook merkte ik dat ik niet kon genieten van kussen en dergelijke. Ik ben naar een therapeut gegaan (mede omdat ik oorspronkelijk dacht dat dit te wijden was aan een traumatische ervaring), maar ook zij kreeg de indruk dat de aantrekkingskracht en behoefte compleet afwezig was. Ik denk niet dat ik aromantisch ben, maar voor de rest is het allemaal nogal vaag voor mij. Het zou tof zijn om meer gelijkgezinden te vinden en ervaringen uit te wisselen!


Shienra

per ongeluk een dubbele post! Sorry!

Koffie

Welkom terug. Je hebt al wat meer duidelijkheid omtrent jezelf begrijp ik en hopelijk vind je meer duidelijkheid en gelijkgezinden via het forum. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Anaïs,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Wat fijn dat je intussen al meer inzicht hebt gekregen in jezelf, dat is naar mijn mening waar het allemaal om draait bij dit soort onderwerpen. Gelijk gestemden ga je hier zeker vinden, en ik gun je dat ook de dingen die nu nog vaag voor je zijn vanzelf helderder worden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Hallo Shienra.
Ik zie je twee keer het woord 'persoon' gebruiken. En ik zie je avatar. Mag ik hier de voorzichtige conclusie uit trekken dat je je meer als agender of nongender wilt identificeren?
Hoe dan ook: welkom! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Shienra

Dankjewel! :D

Citaat van: Edewecht op oktober 26, 2018, 06:33:33 PM
Hallo Shienra.
Ik zie je twee keer het woord 'persoon' gebruiken. En ik zie je avatar. Mag ik hier de voorzichtige conclusie uit trekken dat je je meer als agender of nongender wilt identificeren?
Hoe dan ook: welkom! :)

Sorry voor de verwarring! Ik ben biologisch geboren als meisje en identificeer me ook zo :) Ik ben niet agender (mijn avatar is gewoon een personage van mij, ik heb geen degelijke foto's van mezelf zonder kostuum haha)

Jann

Welkom Anaïs!  :cake: :cake:

Wat een mooie avatar!! Wat heb je zoal al gecosplayed?

-Jann
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Shienra

Citaat van: Jann op oktober 27, 2018, 09:02:54 AM
Welkom Anaïs!?  :cake: :cake:

Wat een mooie avatar!! Wat heb je zoal al gecosplayed?

-Jann

Dankjewel! Tot nu toe alleen personages/designs uit videogames :') Ik ben momenteel bezig aan Yennefer van the witcher en Aloy van horizon zero dawn.

calculatedpassion

Ben zelf ook net nieuw, maar welkom! The Witcher, vol met interessante karakters. Geralt is zo'n heerlijke droogkloot. Als je het dan over cosplay hebt, moet altijd nog lachen als ik terugdenk aan de dronken scène in Yennefer's torenkamer.  :schater:

Shienra

Citaat van: calculatedpassion op oktober 29, 2018, 10:16:37 PM
Ben zelf ook net nieuw, maar welkom! The Witcher, vol met interessante karakters. Geralt is zo'n heerlijke droogkloot. Als je het dan over cosplay hebt, moet altijd nog lachen als ik terugdenk aan de dronken scène in Yennefer's torenkamer.?  :schater:

Da's echt gemakkelijk één van de beste scenes, hahaha. De humor in die reeks is gewoon geweldig :') Het is ook mijn favoriete franchise om van te cosplayen (ik heb ook al twee Ciri's en een Corinne, ik heb *misschien* een probleem haha)
Die vader-dochter momentjes waren ook altijd zo geweldig!

calculatedpassion

Ik kan me niet voorstellen hoe dat een probleem kan zijn. ;D Wat doe je dan als je verkleed bent, speciale bijeenkomsten of fotoshoots of..?

Shienra

Citaat van: calculatedpassion op oktober 31, 2018, 06:11:45 PM
Ik kan me niet voorstellen hoe dat een probleem kan zijn. ;D Wat doe je dan als je verkleed bent, speciale bijeenkomsten of fotoshoots of..?

Hahaha, je hebt een punt! Ik ga af en toe naar conventies/evenementen, doe shoots en soms wedstrijden : ) Het is een heel toffe manier om ook andere mensen te leren kennen en ook een super gevarieerde creatieve outlet.

calculatedpassion

#12
Haha, klinkt lekker nerdy maar stiekem ook heel vermakelijk! Zie mezelf al als Kalkstein of Roche. :D