Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Women's Health - november

Gestart door paula, oktober 11, 2018, 12:25:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paula

Beste allemaal. Het novembernummer van Women's Health - met daarin een dossier over aseksualiteit - ligt vanaf nu in de winkel. Mensen die hebben meegewerkt krijgen een bewijsnummer toegestuurd. Heel veel dank voor jullie input n.a.v. de eerder gedane oproep op dit forum. 

AceVentura

Bedankt dat je ons (aseksuelen in het algemeen, en de personen die meegedaan hebben in het bijzonder) op deze manier een podium hebt gegeven.

Is er misschien ook een mogelijkheid dat we het artikel hier op het forum kunnen/mogen plaatsen? We hebben eventueel een afgesloten onderdeel van het forum als dat helpt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Briggy

Heb het blad gekocht. Dit keer geen foto van een ongelukkig stel in bed waarvan de man weggedraaid is en de vrouw ongelukkig kijkt. Dat niet, wel teddyberen in seksuele posities afgebeeld. Do we have to sexualise everything?

De geïnterviewden hebben het erg goed gedaan in mijn ogen! Pluim hiervoor en een stukje cake natuurlijk ;):cake:

Leuk dat ze de vlag noemden en de zwarte ring aan de rechter middelvinger. En dat de Asexual Awareness Week genoemd werd.

Vond alleen sommige stukjes een beetje jammer. Zo staat er "Zo zijn er romantische en aromantische aseksuelen, die beiden wel of geen seksuele aantrekkingskracht kunnen ervaren". (Demiseksualiteit werd een paar zinnen later wel genoemd, maar los van de quote hiervoor)
Ook werd de vage link met het syndroom van Asperger genoemd.
12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

Die laatste punten zijn jammer inderdaad. Wat zowel romantische als aromantische aseksuelen gemeenschappelijk hebben is volgens mij juist dat ze geen seksuele aantrekking ervaren (de definitie van aseksualiteit is immers dat je geen seksuele aantrekking ervaart ::)), het verschil zit hem in de romantische aantrekking.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Amber

Jammer van die punten inderdaad, maar verder klinkt het wel goed! Ik heb het hele artikel zelf nog niet gelezen, want ik wacht nog even op het bewijsnummer, maar heb vanochtend stiekem in de AKO de intro en de interviewstukjes gelezen. Het artikel is zes(!) pagina's lang, wat ik echt heel goed vind! Die teddyberen vond ik ergens wel grappig, maar ze passen inderdaad niet zo bij het onderwerp. Misschien zijn ze er om het gebrek aan seks in het artikel te compenseren :schater:

Heb vandaag toevallig ook Marissa van het artikel ontmoet. We zijn een tijdje geleden in contact gebracht door een gemeenschappelijke vriendin en toen bleek dat we allebei aan dit interview hebben meegedaan. Zijn er nou echt zo weinig aseksuelen dat we elkaar vroeg of laat allemaal kennen of heeft het universum ons bij elkaar gebracht? Who knows... :o

Erik7494

Goed artikel inderdaad.
Voor de mensen die Blendle gebruiken is het hier te lezen:
https://blendle.com/getpremium/item/bnl-womenshealth-20181011-6f83337a1a2?
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Happy

In het algemeen vond ik het ook een lezenswaardig en onderbouwd artikel. Met veel plezier gelezen!

Speaker

Vond het goed begin en de geïnterviewde  waren ontzettend goed :klap:. En toen kwam dat stuk met de professionals, wat meer als een soort van tegenwoord op het vorige deel op mij overkwam.

Dat stukje over Autisme mist een beetje contexts volgens mij. De dingen die genoemt werden, als ik het goed herrineert, worden gezien als Bio-markers en zijn aanwijzingen dat aseksualiteit aangeboren is. Er blijkt uit onderzoek wel dat er een grotere overlap is tussen aseksualiteit en autisme, dan tussen hetero en autsime. Maar dit lijkt ook terug te zien te zijn bij andere niet-hetero identiteiten. Dat stukje van Van Houdenhoven was in het geheel volgens mij een samenvating van haar proefschrift uit 2014. Ze is in recente interviews en publicaties veel meer van overtuigd dat aseksualiteit een seksualiteit is.

Wat ik veel schokkender vond waren de uitspraken van de seksuoloog. Dat iemand van de Rutgers Stichting deze uitspraken doet en die totaal niet overeenkomen met recente onderzoeken.

kim10

Wat een vervelend stigmatiserend stukje over autisme is bijna gelijk aan genderdysforie.  :-[ Vraag me serieus af op wat voor soort onderzoek daar naar gedaan is.

Stevie1992

Hoi, ik heb m zelf met foto's op facebook gedeeld en zag toen idd ook dat ie op blendle stond (iets waar ik nog nooit van gehoord had) dus ik upload m hier even als doc zodat ie later misschien ook nog gebruikt kan worden en we niet allemaal aan de blendle premium hoeven  ;). Had m eerst eigenlijk gedownload zodat mn internationale vrienden m door translate konden halen om nog een beetje te kunnen lezen waar ik aan meegewerkt heb.

Op sommige punten was het idd wat minder, maar over het algemeen wel goed om te lezen, soms moet er helaas ingekort worden (ik heb volgens mij sowieso een uur volgepraat tijdens dat interview).. als ik ooit de kans krijg zou ik alleen wel eens met die seksuoloog hier uit Groningen willen praten
I need no reasons, I simply.. am

Somebody someome

Waarom moeten seksuologen altijd alles pathologiseren.

Edewecht

Citaat van: Somebody someone op oktober 26, 2018, 11:23:11 AM
Waarom moeten seksuologen altijd alles pathologiseren.

Niet alle seksuologen!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)