Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kerst ideetje

Gestart door AceVentura, oktober 29, 2018, 08:15:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Samoth

Even 398 kilkometer door het land rijden (als ik niet verkeerd rijd tenminste) in een geleende auto terwijl ik best wel niet zo heel pro autorijden ben, plus als sociaal nogal eens een onhandigaard naar de dierentuin en uit eten met een groep mensen waarvan ik niemand ken. Als mijn comfort zone de Zuidpool is, dan zal zondag de Noordpool zijn. Maar ergens heb ik het idee dat er zondag meer zijn die het zo ervaren en dat stelt me wel ietwat gerust.  :ange:

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

Citaat van: Samoth op december 18, 2018, 01:27:48 PM

Even 398 kilkometer door het land rijden (als ik niet verkeerd rijd tenminste) in een geleende auto terwijl ik best wel niet zo heel pro autorijden ben, plus als sociaal nogal eens een onhandigaard naar de dierentuin en uit eten met een groep mensen waarvan ik niemand ken. Als mijn comfort zone de Zuidpool is, dan zal zondag de Noordpool zijn. Maar ergens heb ik het idee dat er zondag meer zijn die het zo ervaren en dat stelt me wel ietwat gerust.?  :ange:


Grote kans van wel :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

With Pen and Paint

Ik heb er zin in! Ik heb gisteren dit uitje gebruikt om over aseksualiteit tegen mijn moeder te beginnen. Mijn ouders weten wel dat ik niet hetero ben (ik heb het ooit over een date met een meisje gehad en ik heb een paar keer gezegd dat ik naar LHBT evenementen ben geweest), maar ik heb het nooit een naam gegeven. Mijn moeders eerste reactie was dan ook "welke [seksualiteit] ik precies bedoelde". Ze had gelukkig wel eens over aseksualiteit op de radio gehoord, dus ze reageerde er goed op ;D
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Samoth

Wow, Withpenandpaint, wat goed. Ben je nu ook opgelucht, blij of andersoortig iets dat je het verteld hebt (en dat je niet eens uit het testament geschrapt bent)?

Ik lees hier altijd wel met een zekere trots en tegelijk jaloezie hoe mensen (openlijk) over aseksualiteit praten. Dus praten, verbaal, niet vrij anoniem tekstjes hier neerkrabbelen. Want hier op het forum lijk ikzelf soms vast nog wel eens chill en relaxt over aseksualiteit te doen (zeker als reactie op iemand die het er wat lastig mee heeft), maar tegelijk vind ik het allemaal nog maar wat spannend. Gisteren droomde ik er zelfs over. Ik was met een grote groep bekenden, in de kroeg en we kregen het zo over seksualiteit. Een ideaal moment om eens wat te laten vallen over (mijn) aseksualiteit, maar zelfs in mijn droom durfde ik niet. Zoals ik anderhalve week geleden met wat vrienden in een vakantiehuis was toen iemand mij daar vroeg; "Jij als voorstander van genderneutraliteit en tolerantie en alles weet vast wel waar de I in LHBTQI voor staat?" Ik was een beetje flabbergasted omdat het haast out of the blue hierover ging en ook nog eens in een setting waarin ik dat bepaald niet verwachtte. Ik haspelde wat omdat ik het zelf ook niet geheel wist (mede daardoor ook het topic over afkoringen; http://du.asexuality.org/index.php?topic=6264.msg165353#new), maar samen met nog iemand anders die zich bij ons gesprek voegde, kwamen we er toch (redelijk) uit. Ook toen had ik best prima wat kunnen laten vallen over (mijn) aseksualiteit, het heeft zelfs even door mijn gedachtes geschoten, maar toch heb ik het (weer) laten zitten. Enerzijds uit een soort van angst ofzo, anderzijds omdat ik het liever 'stapsgewijs' vertel, met te beginnen mijn vader. Maar ergens heb ik wel wat het idee dat hij iets zegt van; "Ooh, ja? Joh. Okay. Heb je die afgekeurde goal nog in die ene voetbalwedstrijd gezien gisteren?'. En aseksualiteit is haast wel dat voor mij; het stelt eigenlijk niks voor en het stelt verschrikkelijk veel voor, ik zou het graag aan goede bekenden vertellen en ik vind het niet het vertellen waard. ? 
:gek:

Edewecht

Citaat van: Withpenandpaint op december 19, 2018, 11:19:23 PM

Ik heb er zin in! Ik heb gisteren dit uitje gebruikt om over aseksualiteit tegen mijn moeder te beginnen. (...) Ze had gelukkig wel eens over aseksualiteit op de radio gehoord, dus ze reageerde er goed op ;D


Mooi, Withpenandpaint! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Citaat van: Samoth op december 20, 2018, 12:33:40 AM

(...) tegelijk vind ik het allemaal nog maar wat spannend. (...) Ook toen had ik best prima wat kunnen laten vallen over (mijn) aseksualiteit, het heeft zelfs even door mijn gedachtes geschoten, maar toch heb ik het (weer) laten zitten. Enerzijds uit een soort van angst ofzo, anderzijds omdat ik het liever 'stapsgewijs' vertel, met te beginnen mijn vader. (...) En aseksualiteit is haast wel dat voor mij; het stelt eigenlijk niks voor en het stelt verschrikkelijk veel voor, ik zou het graag aan goede bekenden vertellen en ik vind het niet het vertellen waard.
:gek:

Zo gek is dat niet, Samoth. Het kan inderdaad raar voelen om je (a)seksualiteit "op te biechten" (zo kan het misschien voelen), waardoor het een groter verhaal lijkt te worden dan dat het is. Op het moment dat je het benoemt, kan het Een Ding worden. Praktische tip: laat het een keer terloops vallen als zich er een gelegenheid voordoet, zonder het woord 'aseksueel' te gebruiken ("mwoa, voor mij hoeft het allemaal niet zo").

Maar verder... zelf ben ik er door scha en schande achter gekomen dat het niet zo handig is om dingen van jezelf te moeten. Als iets (nog)  niet goed voelt om te vertellen, dan doe je het niet. En als je achteraf denkt: shit, dat was een gemiste kans, dan was het een gemiste kans, en kansen komen wel weer.
En je kunt je kansen misschien een beetje helpen door wat te sturen... :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

#158
Was goed Withpenandpaint  :klap:  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Samoth:
Zoals Edewecht al zegt: Kies je eigen moment. Het belangrijkste is dat het voor jou ok is.
Een filmpje wat ik erg helpend vind is deze:
https://www.ted.com/talks/ash_beckham_we_re_all_hiding_something_let_s_find_the_courage_to_open_up

Ik heb zojuist een PM met alle info gestuurd aan iedereen die op de lijst staat. Mocht je wel meegaan en geen PM gehad hebben laat het dan even weten, dan stuur ik hem nog aan je door.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ace89

Ticket besteld!  :cheerleader: Zijn er mensen die vegan zijn in de dierentuin groep?
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Edewecht

Ik rij vanuit Emmen, met een auto waarin plaats is voor 3 anderen (en als je van gezelligheid houdt: 4 anderen, waarvan 3 op de achterbank :ange: ). Als je mee wilt, stuur me een PB'tje.

Een eindje omrijden vind ik geen probleem.

En: dit aanbod geldt ook voor de terugweg :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Neem morgen wel je paraplu mee, dit is wat het KNMI zegt:
Citaat van: KNMI over morgen
De zondag begint droog met in de ochtend eerst nog enkele opklaringen, maar in de loop van de middag wordt de bewolking dikker en gaat het vooral in het midden en zuiden regenen. De temperatuur blijft rond 8°C steken en de west- tot zuidwestelijke wind is matig, in het noordelijk kustgebied eerst nog (vrij) krachtig.
We zitten redelijk in het midden van het land ....  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

;) *Edewecht gaat op zoek naar de binnenverblijven en blijft daar de hele dag...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Atlantis

Citaat van: Edewecht op december 22, 2018, 10:31:28 AM
;) *Edewecht gaat op zoek naar de binnenverblijven en blijft daar de hele dag...

Waarschijnlijk sluit ik me bij je aan, Edewecht. Ik wil er alleen nog aan toevoegen, dat het ook een verwarmde ruimte mag zijn. Ik ben een ontzettende koukleum en word ook vaak vergeleken met een reptiel. Hoewel ik daar hélemáál geen affiniteit mee heb, moet ik ze voor de gelegenheid misschien tóch maar eens van dichtbij gaan bekijken  ;)
I solemnly swear that I am up to no good...

AceVentura

Het reptielenverblijf in een dierentuin is meestal wel binnen en lekker warm ....  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler