Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo!

Gestart door Tabula rasa, november 06, 2018, 07:33:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Hallo, Tabula rasa. Je bent meteen al intensief in gesprek, zie ik.
Welkom!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Tabula rasa,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Je bent meteen lekker actief, leuk !  :klap:
Ik hoop (en verwacht) dat je hier veel herkenning gaat vinden.

In je openingsbericht heb je het voornamelijk over libido. Aseksualiteit en (laag)libido zijn twee verschillende dingen, en uiteraard kunnen die twee ook tegelijk voorkomen. Aseksualiteit gaat meer over het ontbreken van seksuele aantrekking tot anderen. Het libido-niveau (of hoe noem je dat?) varieert dus onder aseksuelen.
Herkenning zal je hier sowieso vinden, dus ik wens je veel plezier en nieuwe inzichten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Samoth

Citaat van: Tabula rasa op november 06, 2018, 11:42:01 PM
Dat laatste bedoelde ik overigens niet als specifieke vraag voor jou ;) ik bedoelde het in algemene zin dat het tijdenhet daten lastig achter komen is hoe het zit met iemands libido voordat je met die gene in een bed beland. Of je moet het rechtuit vragen maar das ook weer zo awkward?  :D

Ik lees het net nog eens, zie de aanhalingstekens en snap nu dat je het inderdaad in het algemeen bedoelde, maar dat de (noem het maar) ijdelheid van Samoth zorgde dat hij het meteen op zichzelf ging betrekken. :bloos: :schater: :wave:

Juist een prima openingszin; "Hey, zeg, als tien staat voor 'Ik wil alle dagen meermalen seks en wordt chagrijnig als ik een dagdeel niet geneukt heb' en nul voor 'Geef me liever een chocolade Sinterklaas, in plaats van je geslachtsdeel', wat voor cijfer zou jij je libido dan geven?" Als iemand jou dan antwoordt met "Minimaal elf", dan weet je dat je je huisdeur niet op slot hebt gedaan en heel nodig en metéén weg moet.

Tabula rasa

#18
Citaat van: AceVentura op november 07, 2018, 01:53:35 PM
Welkom op het forum Tabula rasa,?  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Je bent meteen lekker actief, leuk !?  :klap:
Ik hoop (en verwacht) dat je hier veel herkenning gaat vinden.

In je openingsbericht heb je het voornamelijk over libido. Aseksualiteit en (laag)libido zijn twee verschillende dingen, en uiteraard kunnen die twee ook tegelijk voorkomen. Aseksualiteit gaat meer over het ontbreken van seksuele aantrekking tot anderen. Het libido-niveau (of hoe noem je dat?) varieert dus onder aseksuelen.
Herkenning zal je hier sowieso vinden, dus ik wens je veel plezier en nieuwe inzichten.



Dankjewel :D
Ik begrijp het verschil wel ja. In mijn geval is het dan aseksueel + laag libido + (hetero) romantisch haha. Poeh, wat een ingewikkeldheid ;)
Waarom ik het in het verhaal vooral over libido heb, is omdat dat denk ik beter te begrijpen was voor mijn ex. Het blijft voor hem moeilijk te begrijpen dat je totaal geen seksuele aantrekking hebt maar wel een relatie met iemand wilt. En dan soms misschien wel zin in het gevoel van seks maar niet om het te delen met iemand anders.. Daarnaast ben ik best veel veranderd de laatste jaren, wat het nog meer verwarrend maakt voor hem.



Citaat van: Samoth op november 07, 2018, 02:35:32 PM
Citaat van: Tabula rasa op november 06, 2018, 11:42:01 PM
Dat laatste bedoelde ik overigens niet als specifieke vraag voor jou ;) ik bedoelde het in algemene zin dat het tijdenhet daten lastig achter komen is hoe het zit met iemands libido voordat je met die gene in een bed beland. Of je moet het rechtuit vragen maar das ook weer zo awkward??  :D

Ik lees het net nog eens, zie de aanhalingstekens en snap nu dat je het inderdaad in het algemeen bedoelde, maar dat de (noem het maar) ijdelheid van Samoth zorgde dat hij het meteen op zichzelf ging betrekken. :bloos: :schater: :wave:

Juist een prima openingszin; "Hey, zeg, als tien staat voor 'Ik wil alle dagen meermalen seks en wordt chagrijnig als ik een dagdeel niet geneukt heb' en nul voor 'Geef me liever een chocolade Sinterklaas, in plaats van je geslachtsdeel', wat voor cijfer zou jij je libido dan geven?" Als iemand jou dan antwoordt met "Minimaal elf", dan weet je dat je je huisdeur niet op slot hebt gedaan en heel nodig en metéén weg moet.

De aanhalingstekens heb ik eraan toegevoegd omdat ik na teruglezen kon begrijpen waarom je het zo opvatte ;)
En hey, een beetje eidelheid is niks mis mee he. Zolang het gebruikt wordt met een gezonde dosis zelfspot zeker niet :D
Die openingszin ga ik absoluut gebruiken  :schater: :schater: heb toch niks meer te verliezen denk ik zo :rollol:

Loesz :)

Welkom op het forum!  :cake: :cake: