Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voor het eerst uit de kast....

Gestart door Atlantis, november 07, 2018, 10:07:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

:D Ook bij anderen kunnen dus puzzelstukjes op hun plek vallen...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Atlantis

Citaat van: Edewecht op december 28, 2018, 01:35:02 PM
:D Ook bij anderen kunnen dus puzzelstukjes op hun plek vallen...

:D Dat blijkt maar weer.... Weer een raadsel opgelost  ;)
I solemnly swear that I am up to no good...

Atlantis

Wow!!!! Wat een veelbewogen dag! Vandaag zat ik met een bevriende collega in de trein en we reden Baarn voorbij. Oh zei hij, daar kun je heel leuk wat drinken (eetcafé de Generaal). Dus ik bij mezelf denken, oké. Nu of nooit. Dus ik zei dat ik daar in februari ook met vrienden naartoe zou gaan. Aangezien hij mijn vrienden kent, was zijn volgende vraag uiteraard: oh leuk. Met wie ga je? Dus ik vertellen over een forum waar ik andere mensen had leren kennen. Hij dacht meteen dat het een soort dating site was, maar toen vertelde ik dus over mijn aseksualiteit.

Geweldige reactie gehad!!! Hij vroeg of ik nu ook wat rust in mijn hoofd had en hoe deze wetenschap voelde. Nog fijn over doorgepraat en toen we uitstapten gaf hij me een dikke kus en het was goed zo. Heerlijk gevoel!!!

Maar dat is nog niet alles. Vandaag hadden we ook team werkoverleg. Na afloop ben ik met 2 collega's uit eten geweest. 1 daarvan is homo en we hadden het over hoe hij uit de kast was gekomen en alles daar omheen .....

Tja, toen dacht ik wederom.... dit is hét moment. Dus de 2 mannen verteld over mijn onlangs ontdekte aseksualiteit. De eerste reactie van mijn (hetero) collega: wat fijn dat de puzzelstukjes voor je op z'n plek vallen en wat een diversiteit hier aan tafel. Daarna nog even ontspannen erover gepraat en gewoon weer verder genoten en gezellig gehad!!!

Yesssss!!!! Geweldig. Zo'n goed gevoel  :cheerleader:
I solemnly swear that I am up to no good...

AceVentura

Wow, wat mooi dat je die kansen had en dat je die ook hebt gegrepen :klap: :highfive1:
Fijn dat ze ook zo begripvol reageerden :cheerleader:

Dat moet gevierd worden:  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Atlantis

Hahaha. Al die cake kan ik niet meer op  :schater:. Net Indonesisch gegeten. Maar ik ben zó blij!!!
Kan bij deze mannen ook lekker mezelf zijn op het werk.
I solemnly swear that I am up to no good...

Bubble

Anders goed is ook goed

Wizz

Nu kan ik een keer tegen jou zeggen: wat fijn voor je!! :cheerleader:  ;)

Zo fijn om te lezen en mee te maken dat mensen relaxt reageren en dat het daarnaast nog eens als opluchting voelt. Ik herken het helemaal. Ik voelde me ook vrijer nadat ik het mensen had verteld. Zelf ga ik het morgen ook aan een groep vrouwen vertellen waar ik eens per maand een dag mee volg olv een therapeut. Spannend maar ik kijk er zelfs ook naar uit!

Geniet van het fijne gevoel :knuffel:

Edewecht

Prachtig verhaal Atlantis. En je hebt het zelf gedaan! Geniet ervan!

Oh ja, en hier past natuurlijk ook :visibility: :visibility:

:D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Atlantis

Citaat van: Wizz op januari 31, 2019, 09:24:24 PM
Nu kan ik een keer tegen jou zeggen: wat fijn voor je!! :cheerleader:;)

Zo fijn om te lezen en mee te maken dat mensen relaxt reageren en dat het daarnaast nog eens als opluchting voelt. Ik herken het helemaal. Ik voelde me ook vrijer nadat ik het mensen had verteld. Zelf ga ik het morgen ook aan een groep vrouwen vertellen waar ik eens per maand een dag mee volg olv een therapeut. Spannend maar ik kijk er zelfs ook naar uit!

Geniet van het fijne gevoel :knuffel:
Succes morgen Wizz en dank je wel. Hel voelt inderdaad goed. Zo bevrijdend  :D
I solemnly swear that I am up to no good...

Samoth

Jeeej. Top van jou voor je openheid (en lef), top van die reactie. Toptop! 
:knuffel:

Atlantis

Hi Samoth, ik weet niet of het lef is. Maar het voelde wél goed. Eindelijk écht mezelf mogen en kunnen zijn werkt bevrijdend. Maar ik heb t natuurlijk wel tegen collega's gezegd waar ik toch al goed mee omging. Dat scheelt..... Maar ik kan het je best aanraden.  :highfive1:
I solemnly swear that I am up to no good...

Atlantis

I solemnly swear that I am up to no good...

Koffie

Fijn dat je die stap kon nemen en dat het je zo'n vrij gevoel geeft. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Samoth

Lef is geen (meetbaar) feit, lef is een gevoel en dus een mening. Of jij het zelf lef vindt en in welke mate, lieve Atlantis, heb jijzelf te bepalen. Ik vind het lef en bewonderenswaardig van je. En ik ben blij voor je! :knuffel:

Ace89

Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D