Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voor het eerst uit de kast....

Gestart door Atlantis, november 07, 2018, 10:07:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atlantis

Dank je wel voor deze raad Nikkinda. Je hebt natuurlijk gelijk. En als vrienden écht om je geven, dan zouden ze dit ook moeten accepteren. Ik ben en blijf dezelfde. En wat betreft kinderen, dat was inderdaad een bewuste keuze. Gek genoeg was de seks toen lang niet zo erg. Waarschijnlijk omdat het toen een doel diende. Gelukkig was het wel elke keer in 1 poging raak  ;D
I solemnly swear that I am up to no good...

Fifi

Super!  :cake:

Ik wil er nog aan toe voegen dat je het niet aan hoeft te vertellen natuurlijk.
Ik ben nu iets meer dan een jaar uit de kast bij mijn ouders en broer, en verder heb ik het aan niemand verteld. Ik vind dat niet nodig, het gaat verder niemand iets aan eigenlijk. Het belangrijkste is dat er voor mij zoveel duidelijk was geworden en dat er een grote last van me af viel.
Als anderen toch nieuwsgierig zijn mogen ze altijd vragen, en dan zal ik er ook eerlijk op antwoorden.

Atlantis

Hi Fifi. En daar heb je ook weer gelijk in. Waarschijnlijk vertel ik het mijn familie überhaupt niet. Daar ben ik juist niet zo close mee en mijn vader zou het toch niet begrijpen. Mijn moeder leeft niet meer.
En voor de rest ga ik de tijd nemen. Ben al blij dat ik het zelf accepteer  ;)
I solemnly swear that I am up to no good...

Bubble

Vond hem zo toepasselijk! Denk dat ik dit kaartje maar gewoon inlijst  ;D
Anders goed is ook goed

Atlantis

Haha.... Zo voel ik me soms ook ja  ;)
I solemnly swear that I am up to no good...

Atlantis

Even een update. Vandaag was ik jarig en een zeer goede vriendin was er vanavond. Ik heb haar over mijn aseksualiteit  verteld en ze reageerde zó lief.  Had ik ff nodig. We hebben er lang over gepraat en ze vond  het  helemaal  niet raar. Ze had er al een documentaire over gezien en dat maakte het allemaal veel gemakkelijker!!! Pffff, wat een opluchting.wéér een stapje voorwaarts. De knuffel die ik kreeg was zó hartverwarmend  :)
I solemnly swear that I am up to no good...

Edewecht

Heel fijn Atlantis!

Soms zien we meer tegen iets op dan nodig is...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

calculatedpassion

Mijn maat en ik zitten te wachten bij de afhaalchinees. Hij slaat de Privé open en kort daarna vraagt hij: "Een leven lang zonder bier of zonder seks?"
Ik: "Zonder seks. Geen twijfel over mogelijk."

Even later, na eten en bier, halen we een frisse neus.
Ik: "Grappig, daarstraks dacht ik even dat je me probeerde uit te lokken. Misschien had je iets meegekregen van de AAW pas geleden."
Hij: "Nee, hoezo?"
Ik: "Ik ben er ook zo een."
Hij: "Gefeliciteerd, je hebt je hokje gevonden."
Ik: "Dankje. Dat moet natuurlijk gevierd worden."
Hij: "Maakt het een verschil?"
Ik: "Wat heb jij met je vriendinnetje behalve seks?"
Hij: "Ok. Ik kan me zo voorstellen dat jij dat ook zoekt."

Daarna op een novemberavond op een terrasje gezeten en allerlei volkomen ongerelateerde zaken gevierd. Al met al een prima avond.

Atlantis

Wat een leuk verhaal calculatedpassion. Mooi dat het zo gegaan is :klap:
Was iedereen maar zo hè?

En inderdaad Edewecht, soms maak je je van tevoren veel te druk. En het kóst een energie  ;)
I solemnly swear that I am up to no good...

AceVentura

Wat goed dat het zo gelopen is calculatedpassion  :cheerleader:

* AceVentura kan zowel bier als seks wel missen eigenlijk  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

calculatedpassion

Haha, het was eigenlijk ongepland. Hij is de tweede die het weet. Verder wil ik er eigenlijk ook geen punt van maken, maar mijn familie vraagt zich weleens af waarom ik nog steeds alleen ben. Ik ben al vaak verdacht van homoseksualiteit, iets waar men in die buurt nog lang niet altijd open over is. Soms reageer ik stoïcijns en andere keren maak ik er grapjes over. Misschien maar van de eerstvolgende gelegenheid gebruik maken.

Atlantis

Citaat van: calculatedpassion op november 11, 2018, 05:45:13 PM
Haha, het was eigenlijk ongepland. Hij is de tweede die het weet. Verder wil ik er eigenlijk ook geen punt van maken, maar mijn familie vraagt zich weleens af waarom ik nog steeds alleen ben. Ik ben al vaak verdacht van homoseksualiteit, iets waar men in die buurt nog lang niet altijd open over is. Soms reageer ik stoïcijns en andere keren maak ik er grapjes over. Misschien maar van de eerstvolgende gelegenheid gebruik maken.

Weet je wat ik nu zo mooi vind? Dat zo'n ervaringsverhaal zo veel losmaakt en anderen er (onbewust) ook toe aanzet!!!
Yessss  :cheerleader:
I solemnly swear that I am up to no good...

calculatedpassion

Inderdaad! Moet zeggen dat ik helemaal niet besefte dat ik in een kast zat tot ik hier begon te lezen. :D

Edewecht

Mooi, calculatedpassion. :visibility: En ik sluit me aan bij wat Atlantis zegt: je weet niet wat je -direct of indirect- losmaakt bij anderen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Atlantis

Citaat van: Nikkinda op november 08, 2018, 09:24:27 PM
Hoe het ook zij, omdat je nu 'uit de kast' komt betekent niet dat je ineens een heel ander mens bent. Je bent nog dezelfde persoon, alleen heb je een verklaring voor een deel van jezelf gevonden. Veel mensen vinden dat helemaal prima, sommigen vinden het misschien zelfs bij je passen, of snappen bepaalde delen van jou nu beter.

Het vervolg....

Onlangs heb ik mijn beste vriend verteld over mijn aseksualiteit. We zijn al meer dan 30 jaar bevriend. Zijn eerste reactie was: "Oké, ik geloof dat ik je nu beter begrijp." Ook gaf hij aan dat ik daarom echt niet een ander mens ben en dat het de vriendschap allemaal maar duidelijker maakt.
Dus dat heb je allemaal goed ingeschat, Nikkinda!!!  :)

Dus tot nu toe alleen maar positieve reacties. Misschien werkt deze boodschap bemoedigend voor diegenen die hier nog mee worstelen.... Ook mijn queeste is nog absoluut niet voltooid  ;)
I solemnly swear that I am up to no good...