Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

4 jaar Nikkinda

Gestart door Ace89, november 08, 2018, 09:11:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ace89

Ik realizeerde me dat ik alweer 4 jaar op dit forum rondhang. Nu ben ik vooral een lurker (lees alles maar reageer niet zoveel), maar ik ben enorm dankbaar dat ik deze plek gevonden heb en leef met iedereen mee.

Vier jaar geleden kwam ik hier met een enorme bak gemengde gevoelens binnen. Aan de ene kant zat die onzekerheid en verdriet over wat er nu met mij mis was heel diep. Aan de andere kant was het zo'n opluchting om mensen te vinden die net zo waren als ik! Eerst vond ik het nog moeilijk te accepteren dat ik ace was. Het was moeilijk om de 'standaard' levensweg van geliefde huisje boompje beestje kindje los te laten en te accepteren dat het voor mij wellicht wat moeizamer of zelfs helemaal anders zou gaan lopen. Jullie verhalen, hartensteun, grappen, herkenningsmomenten, openheid en eerlijkheid hebben enorm geholpen om mijzelf volledig te omhelzen. Ik mag er zijn zoals ik ben. En jij mag ook zijn zoals jij bent. Sterker nog, jij bent de enige die kan bepalen wie jij van binnen bent. Dat vind ik zo'n prachtige, respectvolle boodschap hier op het forum! Een verademing ten opzichte van de 'buitenwereld' die je constant vertelt wie je mag/moet zijn. Aseksueel zijn betekent voor mij soms eenzaamheid, een aantal dromen die ik nog niet bereikt hebt en wellicht nooit zal bereiken. Maar het is vooral ook vrijheid. Vrij om te zijn wie ik ben, om van mensen te houden met heel mijn hart, om ieder mens te leren kennen en waarderen om wie zij zijn zonder de 'afleiding' van seks. Geluk zit in vele dingen, niet alleen in het standaard liefdes-seksverhaal dat je tot in den treure overal tegenkomt.

Bedankt dat jullie zo'n respectvolle, open en lieve communitie zijn! ? :klap::cake:

PS: mods, dit verhaal mag best naar een publiek forum, maar ik wist niet goed waar ik het daar neer moest zetten.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Atlantis

Wat fijn Nikkinda. Dat we elkaar zo tot steun kunnen zijn. Zo heb ik dit forum, nog maar kort hoor, ook ervaren. Het helpt mij en gelukkig ook anderen. Die steun, die herkenning en dat "luisterende oor" is zo waardevol.
:knuffel: :knuffel: :knuffel:
I solemnly swear that I am up to no good...

Somebody someome


Koffie

En jij bedankt dat je, op de achtergrond, bij die community hoort en dit laat weten. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Samoth


Bubble

Wat mooi, Nikkinda
Dank voor het delen
Anders goed is ook goed

Edewecht

:taart1: Welgemeend gefeliciteerd, Nikkinda. Met die 4 jaar, maar vooral met wat je gevonden hebt, en dan met name in jezelf!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

De tijd vliegt voorbij!
Fijn dat je dit met ons deelt, het is goed om af en toe terug te kijken en te beseffen welke stappen je gezet hebt. Jij ook bedankt dat je hier nog steeds komt, en we je af en toe bij een meeting zien. Dat is voor anderen, die misschien wat vroeger in dat proces staan, weer erg waardevol. :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Voor wat betreft de plek van dit topic: Is voor jou Eigen bel-aven-issen ok?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ace89

Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler