Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik stel me voor

Gestart door Mechelaar, november 17, 2018, 09:02:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mechelaar

Hallo allemaal,

Wat een eye opening dat ik deze site heb gevonden. Ik ben er even helemaal in de war van. Jaren van vragen, twijfel en verdriet. Ik ben/was partner van. Helaas is ons huwelijk dit jaar gestrand na 21 jaar. Het doet enorm pijn dat wij,  op mijn gemis van het niet hebben van sex, ons huwelijk hebben opgegeven. Ik heb het nooit begrepen en mijn ex-man heeft er zelf nooit aandacht aan geschonken. Maar ik begrijp het nu. Ik hoop dat hij ook ooit zal begrijpen. Zelfinzicht en reflectie is essentieel hierin. Maar voor mij heeft het lezen van alle verhalen en de kern van deze site mijn ogen geopend. Ik snap nu dat hij niet anders kon......

Koffie

Welkom. Het is natuurlijk heel moeilijk om voor een ander te bepalen of die aseksueel is. In feite is er maar een die dat kan en dat is de persoon zelf. Maar ik begrijp dat je veel herkent in de verhalen hier en dat dat voor jou een soort opluchting is. Dat het voor jou in elk geval veel zou verklaren en dat het voor jou twijfels wegneemt.

Ik weet niet of jullie elkaar nog spreken, maar misschien zou je hem kunnen wijzen op Aven en herkent hij zichzelf. Of niet...
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hallo Mechelaar, welkom!
Ja, ik kan me voorstellen dat je even helemaal in de war bent. En dat je nog steeds de pijn voelt. De ontdekking van het begrip 'aseksualiteit' kan heel wat teweeg brengen. Geef het de tijd, als je kunt. Als je vragen hebt, stel ze, en ook als je je hart moet luchten: welkom.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Samoth

Fijn dat je al wat herkenning hebt gevonden. Hopelijk wordt dat vanuit jezelf maar ook vanuit de buitenwereld uiteindelijk erkenning. Vanuit jezelf heb je dat grotendeels zelf in de hand (hoe onbegrijpelijk en frustrerend het soms ook zal zijn).Vanuit de buitenwereld heb je daar veel minder tot amper invloed op. Sterkte, succes en soms ook plezier (al is het 'maar' door geruststelling) tijdens de speurtocht waarin je beland bent. Welkom hier! :cake:

Bubble

Hoi Mechelaar, welkom

Ik sluit me aan bij de Koffie en Edewecht. Ik snap dat je in de war bent. Zo dubbel om hier nu achter te komen. Misschien een hoop 'wat als..'-vragen. Toch hoop ik dat je ook begrip blijft houden voor jezelf. Ongeacht wat de oorzaak is dat er weinig tot geen seks in jouw relatie was, het komt niet overeen met jouw behoeften op dat vlak. Daarin staan we gelijk hier op het forum. 
Anders goed is ook goed

AceVentura

#5
Welkom op het forum Mechelaar,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Voor wat betreft die verwarring, daar kan ik me zeker wat bij voorstellen. Een ontdekking als deze geeft vaak veel nieuwe inzichten, gedachtes en misschien zelfs verklaringen. Misschien heb je daarbij wat aan de quote die ik ook onder mijn berichtjes heb staan: "Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit". Als je eenmaal gewend bent aan die nieuwe realiteit verdwijnt de verwarring meestal ook.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mute

Welkom Mechelaar, ofschoon je alweer even geleden bent aangemeld. Ik herken je gevoelens. Mocht je eens vangedachten willen wisselen, stuur dan een PB (persoonlijk bericht). Ik ben bijna nooit meer op de site omdat ik denk er voor mijzelf en in mijn relatie wel redelijk uit te zijn. De site heeft mij altijd veel steun en inzicht gegeven.