Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door LittleMary, december 09, 2018, 09:17:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LittleMary

Hoi allemaal,

Ik ben Marieke, ben 27 en sinds kort lid van dit forum, dus ik stel me ook maar even voor. Ik woon in Utrecht en ben muzikante, ik heb popmuziek gestudeerd aan het conservatorium en speel nu in twee bands en geef pianolessen. Ook ben ik host bij een Language Café, daar komt m'n LittleMary dan ook vandaan, als ik mijn naam uit moet leggen :)

Sinds mijn middelbareschooltijd merkte ik dat ik niet echt zoals mensen om me heen in de pubertijd raakte en waar anderen opeens vanalles wilden met elkaar, hield ik het erop dat ik jongens/mannen wel leuk vond, maar alleen boven de gordel. Eigenlijk is dat nooit echt veranderd, en ik ben blij dat ik daar ondertussen ook een benaming voor gevonden heb.
Ik heb jaren geleden wel een tijd een relatie gehad, maar die voelde vrij ongelijk: hij vond mij fantastisch, en ik vond vooral het idee van een relatie hebben fantastisch, maar ik had verder niet echt behoefte aan seks met hem dus daar kwam het (gelukkig) nooit echt van.
Sindsdien heb ik geen relatie meer gehad, maar ik merk dat ik daar eigenlijk wel behoefte aan heb. Wat ik dan weer heel lastig vind, want in eerste instantie vond ik seks eng en wou ik niet, en nu vind ik het niet leuk/interessant en wil ik alsnog niet. Ik praat er wel over met vrienden en vriendinnen, maar ik stuit soms op onbegrip en helaas vaak op mannen die blijkbaar wel erg van seks houden.
Zoals ik al in andere voorstelstukjes las, worstel ik ook nogal met de vraag of/wanneer ik iemand over mijn aseksualiteit moet vertellen, want het voelt voor mij bijna alsof ik iemand aan t lijntje hou door in eerste instantie mijn mond erover te houden. Ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat dat niet zo is, maar dat duurt ff.

Fijn om ondertussen vergelijkbare verhalen te lezen en te merken dat ik niet alleen ben met deze gedachten/gevoelens.
En ook fijn dat ik hier de cheerleader-emoji die ik zo miste van Hyves weer gevonden heb ? :cheerleader:


Bubble

Anders goed is ook goed

AceVentura

Welkom op het forum LittleMary,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je open verhaal zo in je eerste bericht hier.
Citaat van: LittleMary op december 09, 2018, 09:17:37 PM
Zoals ik al in andere voorstelstukjes las, worstel ik ook nogal met de vraag of/wanneer ik iemand over mijn aseksualiteit moet vertellen, want het voelt voor mij bijna alsof ik iemand aan t lijntje hou door in eerste instantie mijn mond erover te houden. Ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat dat niet zo is, maar dat duurt ff.
Als je dit bedoelt in het kader van daten kan je denk ik het best kijken wat voor jou goed voelt om te doen. Mogelijk heb je in de verhalen al gelezen hoe anderen ermee om gaan, mogelijk kan dat je helpen daarbij. Sommigen zetten het al in hun profiel, anderen vertellen het bij de eerste ontmoeting of gedurende het contact daarvoor. Ik ben zelf niet met daten bezig, en wat ik er van lees is wel dat het erg op seks gericht is, dus ik denk dat je het jezelf makkelijk(er) maakt als je er zo vroeg mogelijk over begint.
Als je dit bedoelt in het kader van vertellen aan bekenden, dan adviseer ik altijd om rustig aan te doen en eerst jezelf de rust te gunnen om deze ontdekking een plek te geven.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik heb geen ervaring met zulke dingen vertellen aan een date, want ik date nooit en toen ik nog relaties had, had ik nog geen woorden en geen benaming voor wat ik nu aseksualiteit kan noemen. Waarschijnlijk zou ik het zelf wel vrij snel vertellen, maar wanneer en hoe, dat zal misschien van de situatie en van de persoon afhangen.

Verder vertel ik heel weinig aan mensen over mijn aseksualiteit, het doet er eigenlijk nooit toe. Nabije mensen weten het en dat is voor mij genoeg. Ik heb gewacht met vertellen tot ik me daar zelf goed bij voelde en het niet meer als kloppend voelde om het niet te vertellen.

Zo geldt dat overigens niet alleen voor aseksualiteit, maar ook voor andere dingen rondom mijn persoon en levenservaringen. Ik voel wanneer ik het tijd vind om er open over te zijn. Mocht ik ooit een man ontmoeten waarbij ik het gevoel krijg dat het in 'dating'-opzicht belanrgijk is dta hij het weet, dan ga ik er van uit dat ik dan ook wel voel wanneer ik het ga vertellen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Erik7494

"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Atlantis

Hoi LittleMary. Welkom. Lijkt me best lastig als aseksueel in het muziek wereldje.  :cake: :cake: :cake:
I solemnly swear that I am up to no good...

LittleMary

Dank allemaal!

AceVentura: gaat me inderdaad om daten, het aan vrienden vertellen gaat me eigenlijk wel makkelijk af, behalve dat sommige mensen helaas toch denken: ach, het komt vast vanzelf wel!  ::)

Atlantis: hoe bedoel je, lastig als ace in het muziekwereldje?

Atlantis

#8
[Atlantis: hoe bedoel je, lastig als ace in het muziekwereldje?]

Misschien is het een aanname hoor, maar wat ik merk van de muziekwereld, is dat het best veel op seks gericht is. Zowel in clips,  als in teksten. Muziek is vaak het uitdragen van gevoel en gevoelens. Dát leek me dus lastig.... Maar alleen maar fijn als je dit zelf niet zo ervaart.....
I solemnly swear that I am up to no good...

Samoth

Hoi Marieke, het klinkt alsof je al erg ver bent in jezelf begrijpen. Dan nu dus enkel nog even wanneer en eventueel hoe je jezelf aan mensen uitlegt. Volgens mij is daar geen eenduidige oplossing vooor of antwoord op. Wat ik met deze ontzettend bemoedigende reactie bedoel te zeggen is; welkom! :ange: :cake:

LittleMary

Bedankt voor de welkoms en cake! Ik denk mezelf inderdaad redelijk door te hebben, nu inderdaad nog kijken hoe ik me tot de rest van de wereld verhoud :)

@ Atlantis: Klopt, ik denk dat het vooral bij popmuziek/clips die in vroeger tijden op tv zouden zijn verschenen veel over seks gaat. Gelukkig zit ik in twee bands die zich daar qua teksten niet zo mee bezig houden, ik denk dat dat in alternative rock en indie/folk/dreampop misschien wat minder voorkomt dan bij bijvoorbeeld hiphop. Scheelt mij weer :) En aan videoclips zijn we nog niet veel toegekomen, dus dat valt me ook nog mee.
Onbewust zal ik vast gekozen hebben voor genres die qua tekstinhoud beter bij me passen ^^

Atlantis

Citaat van: LittleMary op december 18, 2018, 01:44:50 PM

@ Atlantis: Klopt, ik denk dat het vooral bij popmuziek/clips die in vroeger tijden op tv zouden zijn verschenen veel over seks gaat. Gelukkig zit ik in twee bands die zich daar qua teksten niet zo mee bezig houden, ik denk dat dat in alternative rock en indie/folk/dreampop misschien wat minder voorkomt dan bij bijvoorbeeld hiphop. Scheelt mij weer :) En aan videoclips zijn we nog niet veel toegekomen, dus dat valt me ook nog mee.
Onbewust zal ik vast gekozen hebben voor genres die qua tekstinhoud beter bij me passen ^^

Haha, die clips van vroeger bedoelde ik denk ik ook. Ik kijk al 3 jaar geen tv meer, maar de laatste clip die ik op tv gezien heb, was van een rapper. Tijdens zijn nummer haalde hij een creditcard tussen de billen van een vrouw door  :banghead:

Nu ben ik niet alleen aseksueel, maar ook nog enórm geëmancipeerd.... Toen ik dat zag gingen bij mij de stoppen door en ben ik gestopt met muziek clips te kijken. Wel ben ik een groot liefhebber van muziek. Leuk dat je in 2 bandjes speelt. Als je wat op youtube hebt gepost, wil ik het best graag zien  :highfive1:
I solemnly swear that I am up to no good...

With Pen and Paint

Welkom Marieke!  :cake: :cake:

Citaat van: AceVentura op december 09, 2018, 10:14:00 PM
Citaat van: LittleMary op december 09, 2018, 09:17:37 PM
Zoals ik al in andere voorstelstukjes las, worstel ik ook nogal met de vraag of/wanneer ik iemand over mijn aseksualiteit moet vertellen, want het voelt voor mij bijna alsof ik iemand aan t lijntje hou door in eerste instantie mijn mond erover te houden. Ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat dat niet zo is, maar dat duurt ff.
Als je dit bedoelt in het kader van daten kan je denk ik het best kijken wat voor jou goed voelt om te doen. Mogelijk heb je in de verhalen al gelezen hoe anderen ermee om gaan, mogelijk kan dat je helpen daarbij. Sommigen zetten het al in hun profiel, anderen vertellen het bij de eerste ontmoeting of gedurende het contact daarvoor. Ik ben zelf niet met daten bezig, en wat ik er van lees is wel dat het erg op seks gericht is, dus ik denk dat je het jezelf makkelijk(er) maakt als je er zo vroeg mogelijk over begint.
Als je dit bedoelt in het kader van vertellen aan bekenden, dan adviseer ik altijd om rustig aan te doen en eerst jezelf de rust te gunnen om deze ontdekking een plek te geven.
Ik heb het idd al in mijn profiel staan. Ik kan me op dit moment niet goed voorstellen dat een relatie tussen mij en een niet-aseksueel zou werken, dus om op een date te gaan met iemand die (grote kans) niet aseksueel is lijkt me nogal ongemakkelijk. Ik ben specifiek opzoek naar iemand die ook geen seks in een relatie zoekt, dus dan zou ik denken dat het benoemen op mijn profiel niet afschrikwekkend zou werken ;) Als je wel openstaat voor een relatie met iemand die niet aseksueel is dan kan ik me voorstellen dat de situatie wat anders is en dat je meer tijd wil hebben om iemand goed uit te leggen wat aseksualiteit voor jou betekent...
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein