Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo, aangenaam :)

Gestart door Axellent, januari 01, 2019, 05:06:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Axellent

Hoi allemaal,

noem me voor nu maar Axellent - ik houd mijn echte naam nog even verborgen. Ik ben een man, 25, en ben net begonnen als docent Engels op een school in Alkmaar. Ik ben dol op dit werk en ben daarnaast veel bezig met lezen en schrijven; ik schrijf zelf gedichtjes en sci-fi, en ben redacteur bij een tijdschrift voor beginnende auteurs.

Ik vond nu wel een goed moment om eindelijk eens op AVEN te posten, omdat 2018 een heel goed jaar voor mij is geweest, maar óók een jaar waarin ik mijn mogelijke a-/demisueksaliteit onder ogen heb moeten zien. Ik heb altijd al te maken gehad met wat ik zelf simpelweg een 'laag libido' noem. Op de middelbare school had ik net als mijn vrienden wel crushes, maar als zij het met steeds grotere regelmaat hadden over het vrouwelijk schoon en seks dan kon ik me daar niet in vinden, ook al praatte ik mee. Ik heb daar lange tijd verder geen aandacht aan geschonken; lange tijd dacht ik dat een jongen/man was die toevallig aan de lage kant van het libido-spectrum uitviel, maar desalniettemin 'normaal' was.

In het eerste jaar van mijn bachelor kreeg ik mijn eerste relatie, die 2,5 jaar geduurd heeft. We hadden regelmatig seks en daar genoot ik ook wel van, al kostte het me vaak veel moeite om er ook maar een beetje in te komen, en had ik er vooraf eigenlijk nooit zin in. Het was een 'take it or leave it'-situatie. Seks was me eigenlijk een beetje om het even; ik kon (en kan) opgewonden raken, vind bepaalde dingen plezierig en kom klaar, maar het is voor mij niet de heerlijke ervaring die anderen schijnen te hebben.

Uiteindelijk maakte we het wederzijds uit, en achteraf denk ik toch echt dat seks een belangrijke reden daarvoor was. Het werd routineus, moeizaam, en uiteindelijk wist zij ook wel dat het niet veel voor me betekende. Ik heb daarna een jaartje of twee plezierig als single doorgebracht zonder veel na te denken over relaties. Begin dit jaar heb ik kort iemand gedate van mijn studie. Zij was aangetrokken tot mij en vroeg me mee uit, wat ik diep vanbinnen eigenlijk maar raar vond; ik straal volgens mij weinig seksuele aantrekkingskracht uit en voel me daar ook wel onzeker over. We zijn één keer het bed in gedoken maar ik kreeg 'm niet omhoog; ze zei dat ze ook niet veel om seks gaf, maar toch strandde ons avontuurtje en volgens mij komt het toch door seks.

Dat avontuurtje heeft me toch wel heel erg geconfronteerd met mijn seksualiteit, en dan vooral de moeilijkheden die het met zich meebrengt op het gebied van relaties. Ik voel me fysiek wel aangetrokken tot vrouwen (maar dat is niet seksueel), en word ook verliefd. Ik ben dol op knuffelen, strelen, zoenen, en word daar wel lichtelijk opgewonden van, maar wil dat niet in seks omzetten. Dat is uiteraard bij de meeste mensen wel de verwachting, en dat is waar het voor mij steekt. Ik wil graag een relatie maar ben vaak pessimistisch over mijn kansen. Idealiter ontmoet ik iemand die aseksueel is, of slechts lichtelijk seksueel, maar ik heb het idee dat ik uit een heel erg kleine vijver vis. De confrontatie met seks en de verwachtingen daaromtrent vind ik soms pijnlijk.

Er spelen nog meer gevoelens, ideeën, verwachtingen, maar voorlopig houd ik het hier even bij, want het is maar een introductie. Via AVEN hoop ik in ieder geval mijn ervaringen te kunnen delen en mijn zelfkennis verder aan te scherpen, maar het liefs zou ik anderen ook in het echt ontmoeten en eventueel daten. Laat ik echter niet op de zaken vooruitlopen.

Hoi allemaal, ik ben Axellent, en ik weet niet welk label het meest van toepassing is op mij, maar ik wil jullie graag leren kennen :)

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Axellent,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je uitgebreide bericht. Als ik je bericht zo lees zal je hier veel herkenning vinden denk ik.

Als je mensen in het echt wilt ontmoeten kan je bij onze bijeenkomsten aansluiten, momenteel zijn we bezig om een meeting in februari te plannen. Zie daarvoor: http://du.asexuality.org/index.php?topic=6279.0 de datum daarvoor staat nog niet vast, als je wil kan je hier aangeven wanneer je zou kunnen: http://du.asexuality.org/index.php?topic=6283.0

Zoek je meer contact in de vorm van dating dan kan je uiteraard een berichtje plaatsen in ons contacthoekje: http://du.asexuality.org/index.php?board=13.0
En hoe klein de vijver ook is, als je vist is de kans groter als wanneer je niet vist  ;D

Veel plezier hier op het forum.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ja, het is vissen in een kleine vijver. Waar bovendien weinig in rondzwemt. Wat niet wegneemt dat er wel een vijvertje is en dat daar vissen in zwemmen.
Welkom. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Samoth

Hey Axellent,

Jemig, wat lees ik enorm veel herkenning. Tof om te lezen dat jij ook graag schrijft. Hopelijk lees jij zelf ook veel (bemoedigende) herkenning als je hier wat rondstruint. Ontdek lekker verder, merk dat je helemaal niet zo apart en alleen bent als je misschien wel dacht. Ik weet absoluut zeker dat je (hier) fijne nieuwe inzichten en oude geruststellingen gaat opdoen, zodat 2019 net zo'n fijn jaar wordt als 2018 dat voor jou al was. En hopelijk ondervind je dat de vijver heus niet zo klein is. Al heb ik dat gezegde en die vergelijking met een kleine vijver nooit zo begrepen, want een kleine(re) vijver maakt het toch juist compacter, overzichtelijker en makkelijker? Zelf heb ik geregeld het idee dat ik in een aftandse motorboot waarvan de motor is uitgevallen middenin een immense zo goed als leeggeviste oceaan dobber en mijn simpel provisorisch van een stuk tak en wat touw gemaakt hengeltje uit heb liggen in het luchtledige wezenloze water. Edoch... welkom!  :cake:

With Pen and Paint

"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Atlantis

I solemnly swear that I am up to no good...

Axellent

Bedankt allemaal, wat een warm welkom! Ik kijk ernaar uit jullie allemaal nader te leren kennen en de community te verkennen.

AceVentura: bedankt voor de tips, ik ga er gelijk even naar kijken!


Citaat van: Samoth op januari 02, 2019, 02:48:38 PM
Hey Axellent,

Jemig, wat lees ik enorm veel herkenning. Tof om te lezen dat jij ook graag schrijft. Hopelijk lees jij zelf ook veel (bemoedigende) herkenning als je hier wat rondstruint. Ontdek lekker verder, merk dat je helemaal niet zo apart en alleen bent als je misschien wel dacht. Ik weet absoluut zeker dat je (hier) fijne nieuwe inzichten en oude geruststellingen gaat opdoen, zodat 2019 net zo'n fijn jaar wordt als 2018 dat voor jou al was. En hopelijk ondervind je dat de vijver heus niet zo klein is. Al heb ik dat gezegde en die vergelijking met een kleine vijver nooit zo begrepen, want een kleine(re) vijver maakt het toch juist compacter, overzichtelijker en makkelijker? Zelf heb ik geregeld het idee dat ik in een aftandse motorboot waarvan de motor is uitgevallen middenin een immense zo goed als leeggeviste oceaan dobber en mijn simpel provisorisch van een stuk tak en wat touw gemaakt hengeltje uit heb liggen in het luchtledige wezenloze water. Edoch... welkom!?  :cake:

Wat een bemoedigende woorden, dankjewel  :) En een prachtige metafoor, doch wat minder bemoedigend... waarom een oceaan in plaats van een vijver?

Bubble

Hoi Axellent,

Welkom en als ontbijt maar eerst een paar stukken :cake: :cake: :cake:
Voel me ongelofelijk getriggerd om in de visvijver metafoor mee te doen (ik ben dol op metaforen), maar wat er dan uit mijn vingers vloeit, klinkt zo ongelofelijk truttig of juist suggestief, dat ik het maar laat. 




Anders goed is ook goed

Samoth

Citaat van: Axellent op januari 03, 2019, 04:20:36 PM
En een prachtige metafoor, doch wat minder bemoedigend... waarom een oceaan in plaats van een vijver?

Omdat een vijver naar mijn idee klein, compact en overzichtelijk is en ik dat betreft gevoelens, emoties, aantrekkingskracht juist helemaal niet heb. Ik vind het eerder chaotisch, ongrijpbaar en grotesk. En voor mijn gevoel is vissen is een kleine vijver eenvoudiger dan in een gigantische oceaan, waarbij ik dus ook nog eens vis naar een vrij specifieke vis. Zodoende dat vissen in een oceaan naar een guppy voor mij meer de lading dekt dan vissen naar een karper of baars in een (vis)vijver.

Atlantis

Ik vergelijk het juist altijd met een modderpoel. Klein, onoverzichtelijk en weinig aantrekkelijk om in te vissen  ;)
I solemnly swear that I am up to no good...

Ace89

Welkom Axellent!  :cake:

Waarom niet een mooie baai met koraalrif? Je lekker laten dragen door het water, wat golfslag en intussen kijken naar alle mooie, bijzondere en grappige vissen. Je hoeft er niet persee eentje te vangen, wie weet komt er een spontaan op je af.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Edewecht

De discussie die hier ontstond, heb ik afgesplitst naar Perceptie op het board Filosofie en Politiek.
zie http://du.asexuality.org/index.php?topic=6291.0

Het dwaalde nogal af van het zich voorstellen van Axellent.

Edewecht
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Erik7494

Welkom!  Hier ook een kaaskop: Ik ben opgegroeid in Alkmaar al woon ik er niet meer.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

lizzzzzk

Hoi Axellent!
Hier alvast:  :cake:
Leuk Docent in Alkmaar! ik ben zelf (nog in opleiding) ook als stagiair docent in Alkmaar  :wave:
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde