Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen!

Gestart door Iris94, januari 06, 2019, 04:46:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iris94

Dag iedereen,

Laat ik me ook maar even voorstellen!

Mijn naam is Iris, ik ben 24, en ik ben demi- of aseksueel. Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik val op zowel mannen als vrouwen als wat daartussen of daarbuiten valt, maar die gevoelens hebben nooit iets te maken gehad met seks. Ik heb er niets mee en de druk om seks te hebben wanneer je date of in een relatie zit, vind ik vaak naar en ongemakkelijk. Ik kan (soms) genieten van seks als ik echt een klik heb met die persoon, maar dan alsnog vind ik het een awkwarde, rare bezigheid. Ik kan miljoenen dingen bedenken die de intimiteit of fun met elkaar zouden versterken en ik denk dat ik niet begrijp waarom veel mensen dan toch altijd voor seks kiezen.

Ik zit momenteel niet in een relatie en heb er ook lang geen behoefte aan gehad, maar sinds ik me meer bewust ben van mijn eigen aseksualiteit (sinds.. een jaar, denk ik?), heb ik somehow meer zin om te experimenteren en uit te zoeken wat een relatie zonder (de druk van) seks kan betekenen.

So that's me. Het lijkt me leuk om like-minded mensen te ontmoeten in Het Echte Leven.

Oh en ik houd van cake! Toepasselijk, no?

Bubble

Hoi Iris, Welkom
En dan maar gelijk een heleboel :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Wat betreft het ontmoeten: Kijk eens bij bijeenkomsten. Er vind er binnenkort een plaats. http://du.asexuality.org/index.php?topic=6283.msg165712#new


Anders goed is ook goed

Koffie

Als je van cake houdt lijkt het me duidelijk Iris. ;)  :cake:

Ik herken me ook wel in je verhaal. Ik weet nog dat ik seks had en dat niet erg vond of zo, maar zo raar. Ik zag er het nut niet van in. Ik dacht letterlijk: We kunnen toch ook gewoon iets leuks gaan doen?  :schater:

Welkom!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Axellent

Welkom Iris! Ik ben zelf ook net nieuw :)

Je hebt meteen al een gelijkgestemde te pakken, want ook ik wil experimenteren met relaties zonder seks of met... zeldzame seks, zullen we maar zeggen  ;D Je omschrijft het als de 'druk' van seks, dat is spot-on denk ik. Ik moet denken aan een vreselijke subreddit, 'deadbedrooms', waarin mensen het hebben over hun verpieterde seksleven... Een mogelijk voordeel van een a-/demiseksuele relatie is misschien dat je een dode slaapkamer kunt vermijden  :-\

Ik ben benieuwd naar hoe je je ervan bewust werd dat je misschien wel aseksueel bent, als je dat wilt delen tenminste :)

Erik7494

"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

With Pen and Paint

"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Ace89

Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Iris94

Fijn om zo hartelijk welkom geheten te worden!

Citaat van: Bubble op januari 06, 2019, 06:02:44 PM
Hoi Iris, Welkom
En dan maar gelijk een heleboel :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Wat betreft het ontmoeten: Kijk eens bij bijeenkomsten. Er vind er binnenkort een plaats. http://du.asexuality.org/index.php?topic=6283.msg165712#new




Leuk, ik heb de poll ingevuld en sluit graag aan!

Citaat van: Axellent op januari 06, 2019, 07:48:57 PM
Welkom Iris! Ik ben zelf ook net nieuw :)

Je hebt meteen al een gelijkgestemde te pakken, want ook ik wil experimenteren met relaties zonder seks of met... zeldzame seks, zullen we maar zeggen  ;D Je omschrijft het als de 'druk' van seks, dat is spot-on denk ik. Ik moet denken aan een vreselijke subreddit, 'deadbedrooms', waarin mensen het hebben over hun verpieterde seksleven... Een mogelijk voordeel van een a-/demiseksuele relatie is misschien dat je een dode slaapkamer kunt vermijden  :-\

Ik ben benieuwd naar hoe je je ervan bewust werd dat je misschien wel aseksueel bent, als je dat wilt delen tenminste :)

Vreemd genoeg kwam die bewustwording via een Netflix-serie (Bojack Horseman) waarin een personage ontdekt dat hij aseksueel is. Ik zat zó met hem op één lijn, wbt gedrag en verwarring, dat ik daarna meer research ben gaan doen naar wat aseksualiteit is, en toen vielen steeds meer puzzelstukjes op hun plek.

Hoe is dat voor jullie gegaan?

Atlantis

Hoi Iris, welkom én leuk als je meteen bij de nieuwjaarsbijeenkomst zou kunnen zijn  :cheerleader:
De vorige bijeenkomst was super leuk!!!
En nu dus aan de  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
I solemnly swear that I am up to no good...

Samoth


AceVentura

Welkom op het forum Iris, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Hopelijk tot ziens bij de volgende bijeenkomst :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koning

Nog van harte welkom hier ^^  :cake2:

Marsumarsu


Marsumarsu

Citaat van: Iris94 op januari 06, 2019, 04:46:35 PM
Ik kan (soms) genieten van seks als ik echt een klik heb met die persoon, maar dan alsnog vind ik het een awkwarde, rare bezigheid. Ik kan miljoenen dingen bedenken die de intimiteit of fun met elkaar zouden versterken en ik denk dat ik niet begrijp waarom veel mensen dan toch altijd voor seks kiezen.

^LETTERLIJK hoe ik het ervoer toen ik een relatie had. Had het niet beter kunnen verwoorden.

Citaat van: Iris94 op januari 06, 2019, 04:46:35 PM
Vreemd genoeg kwam die bewustwording via een Netflix-serie (Bojack Horseman) waarin een personage ontdekt dat hij aseksueel is. Ik zat zó met hem op één lijn, wbt gedrag en verwarring, dat ik daarna meer research ben gaan doen naar wat aseksualiteit is, en toen vielen steeds meer puzzelstukjes op hun plek.
Zooo blij met Bojack Horseman als serie met een openlijk aseksueel personage  :hart1: en al helemaal dat het mensen ook daadwerkelijk geholpen heeft in hun zoektocht.