Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nashville verklaring

Gestart door AceVentura, januari 07, 2019, 03:46:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bubble

Zo, net ook het manifest gelezen. Ik ben niet gelovig op een traditionele manier, in de vorm dat ik een bepaalde religie aanhoud, hoewel ik wel gedoopt ben toen ik baby was. Ik geloof wel dat er meer is en ik geloof in goedheid en gelijkheid.
Naast de gewraakte passages uit het manifest zie ik er echter ook een aantal heel mooie, realistische aspecten in staan (ook wel wat andere aspecten waar ik wel moeite mee heb). Eerlijk gezegd, verbaasde me dat na het lezen van de comments hier maar vooral in veel andere media. Daar lusten de honden soms geen brood van. Nu heb ik er altijd al moeite mee om me op politiek-/geloofsvlak heel pertinent uit te spreken, dus ik onthoud me van verder commentaar want ik heb er gewoon niet genoeg verstand van om een gedegen mening te kunnen vormen en daarmee te uiten, maar ik vroeg me wel af of anderen ook mooie aspecten in het manifest hebben opgemerkt.
Anders goed is ook goed

Edewecht

:hart1:
Vanavond (dwz woensdag 9 jan) organiseert o.a. het COC een bijeenkomst. Elkaar niet aanpakken met haat, maar gesprekken voeren met liefde. Dat is de bedoeling tijdens het vreedzame protest 'de Viering van de Liefde' bij het Homomonument in Amsterdam.

Hans Verhoeven, initiatiefnemer van Viering van de Liefde, wil vanavond laten zien dat religie niet gestraft moet worden vanwege de verklaring. "In de lhbt-community is een hele sterke negatieve reactie richting religie te zien. Vanavond wil ik laten zien dat ook religieuze lhbt'ers zich niet meer verscheurd hoeven te voelen."

(Deze zinnen heb ik geknipt & geplakt van NOS-Nieuws:
https://nos.nl/artikel/2266733-zij-vieren-de-liefde-als-protest-tegen-de-nashville-verklaring.html )
:hart1:

PS Op zulke momenten wou ik dat ik in of bij Amsterdam woonde... :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jann

Ik voelde mij persoonlijk ook erg geraakt door deze verklaring. Als queer christen vind ik dit soort dingen altijd zo verschrikkelijk..

Meteen nadat ik het zag heb ik mijn gezin gevraagd hoe onze gemeente hier tegenover staat (want hoe mijn gemeente geloofd vind ik voor mijzelf het belangrijkste) en gelukkig nemen zij hier ook afstand van! Onze dominee poste op haar facebook: "stem uit de hemel: jij bent een kind van god" met een regenboogvlag :)
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart