Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Sterrenbeeld?

Gestart door Atlantis, januari 17, 2019, 11:41:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atlantis

In sommige beroepsgroepen zijn bepaalde sterrenbeelden best veel vertegenwoordigd. Nu ben ik eigenlijk best benieuwd of dat bij aseksualiteit ook op gaat. Ik ben een schorpioen,  behoorlijk geassocieerd met seks. Maar wat velen niet weten is dat bij schorpioenen ook staat, dat ze juist wars van seks kunnen zijn. Het lijkt het ene of het andere uiterste te zijn. Oftewel,  ik ben gewoon nieuwsgierig...
I solemnly swear that I am up to no good...

AceVentura

Ik verwacht een hoop maagden hier ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Atlantis

Whahaha, sterrenbeelden AceVentura..... zucht....
I solemnly swear that I am up to no good...

Edewecht

Sorry Atlantis, maar eh...
Ik weet niet heel veel van sterrebeelden en/of astrologie, maar ik weet er genoeg van om te weten dat het allemaal veel genuanceerder is dan 'ik ben Steelpan.'
Er is je zonneteken, er is je ascendant, er zijn allerlei planeten in allerlei posities die het beeld van jou als mens mede weergeven (niet bepalen!).
Daardoor is het niet zo gek dat - bijvoorbeeld - de ene schorpioen een seksbeest is, en de andere schorpioen het tegenovergestelde.

Daarom doe ik maar niet mee aan deze poll. Trouwens, mijn sterrebeeld staat er niet eens bij (Steelpan). ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Voor mij valt het in de categorie 'hebben aseksuelen vaker blond haar/dierenliefde/luie ogen/krullende teennagels/iets anders'. Dat soort dingen heb ik in de loop van de jaren op allerlei fora voorbij zien komen in het kader van ADD, autisme en hier op het forum rondom aseksualiteit ook.

Het is grappig om na te gaan, maar volgens mij zegt het niets.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Atlantis

Citaat van: Edewecht op januari 18, 2019, 07:10:41 AM

Daarom doe ik maar niet mee aan deze poll. Trouwens, mijn sterrebeeld staat er niet eens bij (Steelpan). ;D

Het staat er nu bij Edewecht  :schater:
En uiteraard heb je gelijk.. Zonnetekens en ascendanten zouden meegenomen moeten worden. Dit leek me alleen wel een aardig experiment......

En wat blijkt, van alle sterrenbeelden nog steeds maar 1.....  :D
I solemnly swear that I am up to no good...

Atlantis

Citaat van: Koffie op januari 18, 2019, 07:47:28 AM

Het is grappig om na te gaan, maar volgens mij zegt het niets.

Volgens mij ook niet Koffie. Ik vond het alleen een geinig experiment.... En wat blijkt, het gaat zeer gelijkmatig op  ;)
I solemnly swear that I am up to no good...

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bubble

Anders goed is ook goed

Erik7494

Een ram, maar het feit dat ik niet in horoscopen gelooft maakt mij meer een typische maagd, wat dus wat weer mijn mening bevestigd dat horoscopen niet kloppen.

In de Chinese horoscoop ben ik een Hout-Tijger, de beschrijving waarvan mijn persoonlijkheid bijna perfect beschrijft.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Atlantis

Citaat van: Erik7494 op januari 19, 2019, 10:01:42 AM
Een ram, maar het feit dat ik niet in horoscopen gelooft maakt mij meer een typische maagd, wat dus wat weer mijn mening bevestigd dat horoscopen niet kloppen.
Persoonlijk heb ik ook helemaal niets met horoscopen. Wél herken ik veel in karaktereigenschappen van de sterrenbeelden. Vandaar deze poll  ;)
I solemnly swear that I am up to no good...

Stevie1992

Ik ben een vissen, een aap en een Stephanie wat dan allemaal wel weer bij mij past met beschrijving (nouja grotendeels dan want bij vissen staat altijd dat ze graag in het middelpunt van de aandacht staan en alle vissen die ik ken hebben dat niet. Ik doe het alleen wanneer ik er anderen mee kan helpen, zoals interviews of hashtags of een info avond ofzo)


De persoonlijkheid van het Chinese sterrenbeeld Aap
De Aap kan makkelijk rondjes om mensen heen rennen. Ze zijn nieuwsgierig en slim, en hebben nieuwe situaties en objecten heel snel door. Apen kunnen meestal vrijwel alle doelen bereiken die gedachte hebben. Ze zijn dol op moeilijk of uitdagend werk want het prikkelt hen en zet hen aan het denken.

Apen zijn gek op plezier en brengen graag tijd door met vrienden, familie, of wie dan ook, zolang ze maar lief, leuk en aardig zijn. Ze zijn gek op grapjes en mensen in de maling nemen, en doen dit bij zowel vrienden als collega's. Als een aap zich verveelt, gaat hij leven in de brouwerij brengen, maar soms pakt het niet uit zoals hij zich had voorgesteld en komt hij hiermee in de problemen. Ze verwachten dat anderen wel begrijpen dat het een grapje was, maar het valt niet altijd in goede aarde bij de tegenpartij, zeker niet wanneer die de troep moet opruimen of de gevolgen dragen.

Apen zijn ook ontzettend nieuwsgierig. Soms steken ze hun neus iets teveel in andermans zaken. De een noemt hem geïnteresseerd, de ander bemoeizuchtig. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Hoewel ze gezegend zijn met een sterk intellect, zijn creativiteit en intuïtie niet hun sterkste punten. Ze kunnen zichzelf niet in een ander inleven, en zelfs als ze het proberen, raken ze te snel afgeleid en verward.

Water Aap: 1932 & 1992
Water geeft de Aap een zekere gevoeligheid. Hij raakt makkelijk gekwetst door de woorden of daden van anderen. Ter bescherming neemt deze Aap vaak een neutrale of zelfs vijandige gezichtsuitdrukking aan, en deelt zijn emoties en gevoelens niet zo snel met anderen. Met de juiste instelling en aandacht, kunnen ze heel succesvol worden in het leven. Maar als ze afgeleid raken, kunnen deze Apen zich laten verleiden tot geroddel of bemoeizuchtige activiteiten.

Algemene eigenschappen horoscoop van het sterrenbeeld Vissen
Mensen die geboren worden onder het sterrenbeeld Vissen hebben een vriendelijke, geduldige en meegaande natuur. Ze hebben veel gulle kwaliteiten en zijn aardig, goedgehumeurd en mededogend. Ze kunnen de gevoelens van de mensen om zich heen goed aanvoelen en reageren met veel sympathie en tact op het lijden dat ze zien. Ze zijn terecht heel populair bij verschillende soorten mensen, voornamelijk vanwege hun relaxete, hartelijke en onderdanige natuur, waardoor ze sterkere en uitbundigere persoonlijkheden niet bedreigen of uitdagen.

Mensen met als horoscoop Vissen aanvaarden de mensen en omstandigheden om zich heen in plaats van dat ze proberen die aan te passen aan zichzelf, en ze wachten geduldig tot problemen zichzelf oplossen in plaats van dat ze moeite doen om ze op te lossen. Ze zijn eerder druk bezig met de problemen van anderen dan hun eigen problemen.

Mensen onder het sterrenbeeld Vissen zijn van nature zo transcendentaal dat het soms niet praktisch voor hen is om in de wereld zoals ze is te leven. Ze leven soms vanuit hun emoties in plaats van hun verstand, vanuit hun instinct in plaats van het intellect. Ze willen ook graag dat anderen inzien hoe creatief ze zijn. Ze hebben een hekel aan discipline en opgelegde beperkingen. Ze moeten absoluut geen negen-tot-vijf-leventje hebben. Ze rebelleren tegen conventies vanuit een diepe overtuiging, maar vaak hebben ze niet de energie of motivatie om echt tegen de gevestigde orde te vechten.

Vissen hebben de neiging om zich terug te trekken in een droomwereld. Maar als ze deze droomwereld uiten met hun aangeboren creatieve talenten, zullen ze hier veel bevrediging uit halen en kunnen ze er zelfs beroemd of rijk mee worden. Ze zijn ook heel veelzijdig en intuïtief, zijn vlug van begrip, observeren en luisteren goed, en staan open voor nieuwe ideeën en omgevingen. Als al deze factoren gecombineerd worden, kunnen ze leiden tot een opmerkelijke creativiteit in de literatuur, kunst en muziek.

Ze hebben ook een bijna mediumachtige gave, waardoor ze vaak het gevoel hebben dat hun inspiratie wordt toegefluisterd. Zelfs als ze zich niet creatief kunnen uiten, hebben ze een meer dan gemiddeld instinct en liefde voor schoonheid in kunst en de natuur. Ook hebben ze een heimelijke waardering voor luxe en plezier, en een verlangen voor nieuwe prikkelingen en reizen naar verre, exotische oorden.

Stephanie: Griekse naam, de Krans

Intelligente en sterke persoonlijkheid, menslievend, hartelijk en gracieus. Heeft een aardige, vriendelijke manier van doen en heeft succes in het maatschappelijke leven. Heeft tevens goed gevoel voor humor.


Heb net mijn studie Social work afgerond, had laatst een sollicitatie voor iets anders waarbij ik per ongeluk een stap oversloeg maar nog steeds iedereen om mijn vinger wist te wikkelen (met skills en karakter) en aangenomen ben,
I need no reasons, I simply.. am

Marsumarsu

Citaat van: Erik7494 op januari 19, 2019, 10:01:42 AM
Een ram, maar het feit dat ik niet in horoscopen gelooft maakt mij meer een typische maagd, wat dus wat weer mijn mening bevestigd dat horoscopen niet kloppen.

In de Chinese horoscoop ben ik een Hout-Tijger, de beschrijving waarvan mijn persoonlijkheid bijna perfect beschrijft.

Ik geloof er ook niets van, en mijn westerse horroscoop (zo'n serieus, uberambitieus steenboktype) ligt ook echt duizend mijl van mijn persoonlijkheid vandaan...
maar toevallig genoeg past mijn Chinese horroscoop (water-aap, yay!) wel heel goed. Zou daar dan toch een kern van waarheid in zitten? (JK).

Atlantis

Hé  Stevie, wat een mooi verhaal heb je geschreven. Mijn Chinese sterrenbeeld is slang, maar ik heb geen idee wat er voor moet. Waar staat dat water voor?
I solemnly swear that I am up to no good...

Erik7494

Citaat van: Atlantis op januari 23, 2019, 05:45:34 PM
Hé?  Stevie, wat een mooi verhaal heb je geschreven. Mijn Chinese sterrenbeeld is slang, maar ik heb geen idee wat er voor moet. Waar staat dat water voor?

Er zijn 12 Chinese sterrenbeelden, maar ze worden gecombineerd met een element: hout, vuur, aarde, metaal, water. Afhankelijk van je geboortejaar, kan je dan een verschillende soort slang zijn.

Usually, people regard Snake as a cunning and sly animal, which likes hanging out in darkness. In fact, this animal is also a symbol of wisdom and wit. Therefore, people with Chinese zodiac sign 'Snake', sensitive and humorous, and most of them are gifted in literature and art. Suspicion is their weakness, which makes them hesitant and a bit paranoid.

Wood Snake   1905, 1965   Neat and precise, gifted with exceptional taste.
Fire Snake          1917, 1977           Intelligent, insightful, quick-minded, good at socializing.
Earth Snake   1929, 1989   Quick-witted, loyal to friends, sensitive, jealous.
Metal Snake   1941, 2001   Inborn willpower and courage, with strong egocentricity.
Water Snake   1953, 2013   Active, nimble, adventurous; creative with artistic talent.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun