Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Sterrenbeeld?

Gestart door Atlantis, januari 17, 2019, 11:41:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atlantis

Hé,  thanks Erik7494. Dan ben ik dus een wood snake  :D. Kan ik me best in vinden  ;). Duidelijk verhaal!!!
I solemnly swear that I am up to no good...

Erik7494

Een leuk weetje. Als het jouw jaar is in de Chinese astrologie? Bijvoorbeeld je bent geboren in het jaar van het Zwijn, en dit jaar is het ook het jaar van het Zwijn, kan dat ongeluk brengen.  De manier om het ongeluk af te weren is om iets roods te dragen. Toen ik in China woonde vertelde mijn Chinese assistent me dat zijn vrouw voor hem een hele doos rode onderbroeken en sokken had gekocht voor dit doel, en hij dus een jaar lang elke dag rood ondergoed moest dragen.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Celesta

#17
veranderd

Tixie

Ik geloof er niet echt in. De laatste tijd is astrologie zo populair geworden, het lijkt wel een nieuwe wereldreligie. Ik heb me er een tijdje aan geërgerd maar uiteindelijk heeft dat geen zin. Als mensen er troost of wat dan ook in vinden, is het alleen maar positief. Onlangs dacht ik 'oke misschien moet ik me erbij neerleggen en zelf eens kijken wat mijn volledige chart is'. Ik heb dus mijn zon & maan allebei in Ram en ik ben zowat het tegenovergestelde van die beschrijvingen. Ik zou graag de leiding moeten nemen en snel boos/gefrustreerd zijn (heb het meeste geduld van mijn vrienden). Nope nope nope :')
Volgens mijn kaart zou ik ook heel intens in de liefde (en vooral seks) moeten zijn.  :schater:
Vind het ergens wel jammer hoe weinig alles klopt.
Nu moet ik zeggen, ik ben te vroeg geboren en zou eigenlijk een stier moeten zijn geweest. Geen idee of dat überhaupt iets uitmaakt, maar met een stier kan ik me beter vereenzelvigen.
sick of the kissing cult

Koffie

Ik kan me er gewoon totaal niet druk om maken. Ik ben ik en of dat nu komt door de sterren, het lievelingskostje van mijn moeder, de windrichting tijdens mijn conceptie, de lijnen van mijn handpalmen, of wat dan ook, ik vind het prima. Geen idee welk sterrenbeeld daarbij past, ik zou zeggen, doe een gok. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Sterren enzo bepalen niet wie of hoe je bent. Ze geven alleen weer wie of hoe je bent.

Net als de wijzers van de klok: ze bepalen (bijv. om 12 uur) niet dat het middag is, en waar de zon staat, ze geven alleen weer dat het middag is en dat de zon hoog staat.

Bovendien: als de sterren een zekere eigenschap van je weergeven, is het nog altijd zo, dat elke eigenschap meerdere kanten heeft (bijv. iemand die introvert is, kan moeite met sociale contacten hebben, maar andezijds een rijk en zinvol innerlijk leven hebben.)

Dus uitspraken als "Ik ben leeuw dus ik ben zo en zo" zijn -sorry hoor- onzin!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Celesta

#21
veranderd

Tixie

Ja maar zo kan je het altijd uitleggen natuurlijk :') Kan je evengoed iets compleet nieuws verzinnen en daar allemaal persoonlijkheden aan vastknopen. Ik snap gewoon niet goed hoe planeten nu invloed kunnen hebben op waar je aanleg voor hebt qua eigenschappen... Het argument wat ik vaak hoor is "de maan heeft toch ook een effect op het tij?" maar dat vind ik iets heel anders.
Zou ergens graag meegaan in de lol ervan, maar vind 16personalities bv dan weer interessanter. Daar heb ik tenminste wat aan zegmaar.
Maar zolang je niemand kwaad doet, voor mij allemaal best waar iemand in gelooft :)
sick of the kissing cult

AceVentura

Citaat van: Tixie op augustus 12, 2019, 05:56:30 PM
Zou ergens graag meegaan in de lol ervan, maar vind 16personalities bv dan weer interessanter. Daar heb ik tenminste wat aan zegmaar.
Hier nog een MBTI fan (wat ook aan de basis van 16 personalities ligt) :cheerleader: Ik ben zelfs een MBTI test aan het maken voor op m'n website
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stevie1992

Ik hecht er niet heel veel waarde aan, maar weet wel dat op zich de beschrijving van mijn naam en de beschrijving van mijn sterrenbeeld toevallig best wel goed bij elkaar en bij mij passen.

De MBTI ben ik dan weer niet zo'n fan van, op elk moment dat je die invult of als er net iemand anders achter de vragen zit kan er weer iets anders uitkomen (mijn ervaring) plus dat als iemand in het sociaal veld vind ik dat mensen daar juist soms te veel waarde aan hechten als een wetenschappelijk iets.. wat het toch echt niet is gezien dat de personen die dit gemaakt hebben helemaal geen achtergrond in de psychologie of wat dan ook hadden.

Maarja, als mensen het leuk vinden om te doen en weten, zolang ze idd maar niet alles er aan ophangen of gebruiken om achter te schuilen voor slecht (aardig woord gebruikt) gedrag
I need no reasons, I simply.. am

Tixie

Ja precies! Ik hecht er ook niet zoveel waarde aan en mensen moeten het vooral niet als iets wetenschappelijks gebruiken. Vind de herkenning gwn leuk en om uitdagingen te weten te komen enz.
sick of the kissing cult

AceVentura

Citaat van: Stevie1992 op augustus 13, 2019, 12:18:20 PM
De MBTI ben ik dan weer niet zo'n fan van, op elk moment dat je die invult of als er net iemand anders achter de vragen zit kan er weer iets anders uitkomen (mijn ervaring) plus dat als iemand in het sociaal veld vind ik dat mensen daar juist soms te veel waarde aan hechten als een wetenschappelijk iets.. wat het toch echt niet is gezien dat de personen die dit gemaakt hebben helemaal geen achtergrond in de psychologie of wat dan ook hadden.
Het is inderdaad context afhankelijk (dus het kan een andere uitkomst geven voor werk en privé bijvoorbeeld), en het is inderdaad geen statisch geven. Je veranderd je hele leven lang en dit verander gewoon lekker mee ::) Het is wat dat betreft ook niet meer dan een voorkeur, de andere types kan je ook inzetten, al kosten ze je misschien wat meer moeite.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

kim10

Ik ben een metalen konijn. Net als Ingrid Bergman. ( Casablanca ). Maar die was dan weer niet a-seksueel.  :klap:

Stevie1992

Citaat van: AceVentura op augustus 13, 2019, 05:04:16 PM
Het is inderdaad context afhankelijk (dus het kan een andere uitkomst geven voor werk en privé bijvoorbeeld), en het is inderdaad geen statisch geven. Je veranderd je hele leven lang en dit verander gewoon lekker mee ::) Het is wat dat betreft ook niet meer dan een voorkeur, de andere types kan je ook inzetten, al kosten ze je misschien wat meer moeite.


Ik bedoelde meer dat als ik m nu zou doen ik het ene krijg en als ik m dan volgende week doe of even in een andere mood zit dan komt er alweer iets anders uit... (echt, de mensen in online groepen vinden ze ook altijd heel interessant en ik heb volgens mij nog nooit een straight answer van dat ding gekregen) En dan zijn er toch iets te veel mensen die het serieus nemen voor iets dat gemaakt is door een meid en haar moeder
I need no reasons, I simply.. am

Tixie

Sowieso moet je geen enkele gratis internettest te serieus nemen, maar denk dat het sommige mensen wel bepaalde inzichten kan geven (over wie ze op dat moment zijn).
sick of the kissing cult