Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuw hier....

Gestart door Roseline, januari 25, 2019, 09:05:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roseline

Hallo allemaal,

Ik ben Roseline, ben 48 jaar en kom uit Rijswijk nbr. Ik ben hier op het forum aan het rondkijken en er vallen enorm veel stukjes in elkaar. Ik ben getrouwd met iemand die sexueel is en ja, we botsen nog al eens. Nu ik meer lees over asexualiteit begrijp ik dat ik dit al mijn hele leven heb. Ik hoop hier lotgenoten te treffen waar ik mee kan sparren. Ook mijn man staat er nu open voor en wil er ook over lezen om er wat meer van te begrijpen.

Ik zou zeggen tot ziens bij diverse topics!!


Atlantis

Hoi Roseline, welkom op dit forum. Ook ik ben 10 jaar getrouwd geweest en we botsten ook nogal eens over dit onderwerp. Eigenlijk het enige  waar we onenigheid over hadden. Lees gerust alle verhalen en vragen kun je ook altijd stellen. Wat fijn trouwens dat je man hier ook open voor staat. Er is ook een speciale aseksuelen partner groep. En natuurlijk kan ook hij zijn vragen kwijt. Er zijn er genoeg op dit forum met ervaring met dit fenomeen. Succes samen en ik hoop dat jullie er samen naar alle tevredenheid uitkomen...  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
I solemnly swear that I am up to no good...

Roseline

Dank je Atlantis ik hoop hier heel wat van mijn vragen beantwoord te zien ! Of gewoon met iemand te kunnen sparren! Ik begrijp uit jouw verhaaltje dat je 10 jaar getrouwd geweest bent.... Is het stukgelopen ? en zo ja, was dat op jouw asexualiteit?

Atlantis

Ja, we zijn inderdaad gescheiden na 10 jaar huwelijk. Inmiddels ben ik 10 jaar alleen en hebben we co-ouderschap met de kinderen. Sinds onze scheiding is onze relatie eigenlijk alleen maar beter geworden. De druk van de immer "verplichte" seks is weg en inderdaad was dat dé grote boosdoener. Iemand die elke dag seks wilt, versus iemand die eens per, pak m beet, 
jaar wel best vindt.... Tja, dat werkte dus niet. Overigens was ik toen nog niet bekend met de geaardheid aseksualiteit. Dat weet ik eigenlijk  ook pas sinds een half jaar. Of die wetenschap toen zou hebben uitgemaakt,  weet ik eerlijk gezegd niet. Zijn libido was, en waarschijnlijk  is, enorm....

Zoals gezegd, we gaan super met elkaar om. Geen ruzie of wat dan ook. Toendertijd heb ik hem wel voorgesteld de seks ergens anders te zoeken. Daar voelde hij niets voor. Ook een psycholoog geraadpleegd,  maar ook dat haalde niets uit.

En nu, ach, het is goed zo. Ik ben blij dat hij iemand anders heeft gevonden die goed bij hem past. Liefde is ook loslaten en dat loslaten was uiteindelijk de beste oplossing.
I solemnly swear that I am up to no good...

Atlantis

En Roseline, als je met anderen persoonlijk wilt sparren, we hebben 23 februari een meeting in Baarn. De vorige meeting was mijn eerste keer, en ik heb dit als heel erg prettig ervaren.
http://du.asexuality.org/index.php?topic=6279.0 is de link naar de betreffende meeting (als het werkt zo hoor, ben er misschien niet zo handig in). Kijk maar of je dat wat vindt  :)
I solemnly swear that I am up to no good...

Samoth

Hey Roseline, welkom op dit forum. Absorbeer alle nieuwe informatie rustig. Dat je maar enorm veel herkenbaarheid mag vinden en heel veel van je vragen beantwoord mogen worden.  :cake:

Atlantis

Trouwens, mijn verhaal is geen pleidooi om te scheiden. Dat ik geen seks wilde, vatte hij op alsof ik niet van hem hield. Dit was absoluut niet het geval. Ik hield juist heel veel van hem. De geaardheid, aseksueel, was bij ons beide niet bekend. Dus daarom vatte hij het zo op. Nu je man zich er ook in verdiept,  hoop ik alleen maar voor jullie dat jullie er op een goede manier uitkomen. In ieder geval heel erg veel succes samen en blijf vooral praten  :knuffel:
I solemnly swear that I am up to no good...

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom Roseline. Goed dat je dit forum gevonden hebt. En wat fijn dat je man wil meelezen.
Atlantis heeft al veel zinvolle dingen gezegd. Ik hoop dat je veel zult herkennen en delen.
:)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Roseline, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Fijn dat je man ook geïnteresseerd is en over aseksualiteit wil lezen. Verder is er al veel gezegd, daar heb ik niets aan toe te voegen.

Veel plezier hier :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Wizz

Hoi Roseline,

Welkom op het forum!
Het klinkt herkenbaar wat je schrijft en wat fijn dat jullie samen onderzoeken en er samen over lezen.
Misschien kan ik een bijdrage leveren met mijn verhaal:

Ik ben 30 jaar en lig op dit moment in scheiding vanwege de ontdekking van mijn aseksualiteit.
Wij zijn 9 jaar samen. Het verschil in behoefte aan intimiteit en seks is bij ons altijd een issue geweest.
Ik ben er pas sinds 1,5 maand achter dat ik seksueel ben, maar het is voor mij zo duidelijk dat er geen twijfel meer over bestaat.
Mijn man en ik hebben voor deze ontdekking al veel over gepraat en was het eigenlijk al duidelijk dat andere opties (compromissen of een open relatie) niet bij mij pasten.
We hebben naar elkaar uit gesproken dat we allebei voor een ander leven kiezen, de één met en de ander zonder intimiteit en seks. Dan was voor ons de vervolgstap duidelijk; uit elkaar gaan.
Wij zijn een goed stel samen, we passen bij elkaar, we houden van elkaar. Daarom gaan we op een fijne manier straks ieder onze eigen weg.

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen!

Erik7494

"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

With Pen and Paint

Welkom Roseline!  :cake: Fijn dat je man er ook voor open staat om meer over aseksualiteit te leren  :)
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Bubble

Welkom Roseline (en partner)!
Anders goed is ook goed