Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door annekel, januari 26, 2019, 01:15:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

annekel

Hoi allemaal! :D Mijn naam is Anneke en ik ben 25 jaar en 51 weken jong. Ik kom uit het oosten des lands :) Na het afronden van een studie Japans ben ik momenteel 3e-jaars studente verpleegkunde. Ik kook graag en sinds vorig jaar ben ik veel bezig met nachtvlinders. Daarnaast mag ik ook graag gamen, lezen en wandelen in de natuur met mijn camera.

Ik heb eigenlijk nooit interesse gehad in seks. Op m'n 21e was ik vanwege mijn vorige studie in Japan en kreeg ik een relatie met een vriend, die ik een paar jaar daarvoor via internet had leren kennen. Ik vond het fijn om bij hem te zijn en te knuffelen en te zoenen. Zonder al te veel in details te treden, vond ik alles dat verder ging ongemakkelijk, onprettig, vies en het deed me niks. De daad zelf heb ik dan ook met een omslachtige reden geweigerd. De relatie zelf is voorbijgegaan nadat ik weer een aantal maanden terug in Nederland was, heel erg vond ik dat eigenlijk niet na mijn ervaring.

Sindsdien ik er daarna achter kwam dat aseksualiteit een ding is, vroeg ik me af of ik zelf aseksueel was. Zou het aan mijn sociale angst of onzekerheid kunnen liggen, ben ik een laatbloeier of kun je überhaupt wel weten of je aseksueel bent als je nooit seks hebt gehad? Nu ben ik er sinds een jaar of twee zeker van dat ik wel aseksueel ben. In mijn omgeving weet niemand er van af, behalve één vriendin. Mijn ouders zullen er wel voor open staan denk ik, maar ik denk dat ze er zoals velen nooit over gehoord hebben. Ooit hoop ik een relatie te krijgen met een man die ook aseksueel is of mijn aseksualiteit accepteert.
In ieder geval fijn om te weten dat er zoveel meer mensen zijn die aseksueel zijn  ;D

Fijn weekend  :wave:

Wizz

Welkom Anneke!  :cake:

Gaaf dat je een studie Japans hebt gedaan, en leuke hobby's heb je :)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Erik7494

Welkom! Ik heb ook Japans gestudeerd, al is dat voor mij al bijna 20 jaar geleden.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Teal's Tracks

Welkom Anneke! Toevallig, ik ben momenteel nog bezig met een studie Japans.  ;D
Nederlandstalige Aseksuelen op Facebook ontmoeten? (150+ leden)
https://www.facebook.com/groups/DutchAces/

Samoth

Hey Anneke, nu al verschillende deelgenoten naast aseksualiteit. Welkom.  :cake:

With Pen and Paint

Welkom op het forum Anneke!  :cake: Wat leuk dat je Japans hebt gestudeerd! Ik studeer zelf Engels, maar in m'n vrije tijd probeer ik ook Japans te leren  :)
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Edewecht

Hallo Anneke, je bent niet de enige die zichzelf meerdere vragen heeft gesteld rond (a)seksualiteit

Citaat van: annekel op januari 26, 2019, 01:15:48 PM

Zou het aan mijn sociale angst of onzekerheid kunnen liggen, ben ik een laatbloeier of kun je überhaupt wel weten of je aseksueel bent als je nooit seks hebt gehad?


Deze en nog meer 'tegenwerpingen' van jezelf of van anderen, komen geregeld langs.
(http://swankivy.com/LJ/bingo.jpg)
Maar het lijkt erop dat jij er wel uit bent voor jezelf. In ieder geval: Welkom! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bubble

Anders goed is ook goed

annekel

Bedankt voor het warme welkom  ;)
Opvallend dat er zoveel mensen zijn met een affiniteit met Japan(s).

Citaat van: Edewecht op januari 26, 2019, 10:49:00 PM
Hallo Anneke, je bent niet de enige die zichzelf meerdere vragen heeft gesteld rond (a)seksualiteit

Deze en nog meer 'tegenwerpingen' van jezelf of van anderen, komen geregeld langs.
(http://swankivy.com/LJ/bingo.jpg)
Maar het lijkt erop dat jij er wel uit bent voor jezelf. In ieder geval: Welkom! :)

Tja, je kunt wel allerlei vragen gaan stellen en oorzaken zoeken, maar veel zin heeft dat niet. Je voelt wat je voelt en je bent nu eenmaal zo (het is geen keuze die je maakt), ook al had je het misschien liever anders gezien. :)

Atlantis

I solemnly swear that I am up to no good...