Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Laat je huisdier zien!

Gestart door Erik7494, februari 01, 2019, 05:36:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atlantis

Tja, dat laatste is lastig, AceVentura. Dan blijf ik maar gewoon screenshot op screenshot maken.... Het gaat om het idee tenslotte  :highfive1:
I solemnly swear that I am up to no good...

Edewecht

@ Samoth, vooral dat met die zeehond... Wel heel apart! Hoe reageerde die zeehond?

@ Wizz, ik had eerst begrepen dat je hond Knipsel heette. :D Ook een leuke naam trouwens.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Wizz

Citaat van: Edewecht op februari 02, 2019, 12:40:10 PM
@ Wizz, ik had eerst begrepen dat je hond Knipsel heette. :D Ook een leuke naam trouwens.

Haha, ja toen ik mijn berichtje zag, dacht ik bijna hetzelfde  :schater: dus toen heb ik er maar even zijn naam bij gezet

annekel

Dit is m'n kater Joris van bijna 12 jaar oud  :)

AceVentura

Ik heb geen huisdieren, wel een stofzuigrobot, telt dat ook? ;D
Helaas is ie niet erg fluffy en aaibaar ::) wel is ie eigenwijs en loopt/rijdt graag voor je voeten ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Erik7494

Citaat van: AceVentura op februari 03, 2019, 04:22:50 PM
Ik heb geen huisdieren, wel een stofzuigrobot, telt dat ook? ;D
Helaas is ie niet erg fluffy en aaibaar ::) wel is ie eigenwijs en loopt/rijdt graag voor je voeten ;D

Ah die heb ik ook, dat is de grootste vijand van mijn kat.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Bubble

Citaat van: AceVentura op februari 03, 2019, 04:22:50 PM
Ik heb geen huisdieren, wel een stofzuigrobot, telt dat ook? ;D
Helaas is ie niet erg fluffy en aaibaar ::) wel is ie eigenwijs en loopt/rijdt graag voor je voeten ;D
:schater: :schater:
Anders goed is ook goed

Atlantis

Citaat van: AceVentura op februari 03, 2019, 04:22:50 PM
Ik heb geen huisdieren, wel een stofzuigrobot, telt dat ook? ;D
Helaas is ie niet erg fluffy en aaibaar ::) wel is ie eigenwijs en loopt/rijdt graag voor je voeten ;D
Als je dat ding een muts op doet, wordt ie vast aaibaar  ;)
I solemnly swear that I am up to no good...

AceVentura

:cheerleader: En je bent zeker niet de enige met dat idee Atlantace: ze worden op allerlei manieren aangekleed, zoek maar eens op plaatjes van "roombud" ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Samoth

Citaat van: Edewecht op februari 02, 2019, 12:40:10 PM@ Wizz, ik had eerst begrepen dat je hond Knipsel heette. :D Ook een leuke naam trouwens.

Hah, daar ging ik dus ook vanuit. Mooi, zulke (logische) aannames we kunnen maken. Zo blijkt maar weer dat iets lang niet altijd is zoals je op het eerste oog in alle ontegenzeggelijkheid denkt dat het is.

Citaat van: Edewecht op februari 02, 2019, 12:40:10 PM
@ Samoth, vooral dat met die zeehond... Wel heel apart! Hoe reageerde die zeehond?

Die zeehond reageerde heel alert. Ik had Harry toen een jaar of twee, maar nog nooit had ik 'm horen blaffen. Ik wist niet eens dat hij het kon. Hij rende lekker vrijuit over het strand, ver vooruit en zo ook richting een ogenschijnlijk stuk aangespoeld hout. Tenminste, dat is wat ik dacht dat het was en hij zal mogelijk ook zoiets verwacht hebben. Toen dat stuk hout ineens bewoog, deinsde Harry achteruit, blafte (heel even) wat geschrokken en bleek het stuk aangespoeld hout dus een (levende) zeehond. Die zeehond draaide steeds zo mee dat hij Harry -die op gepaste korte afstand om de zeehond heen draaide- in de ogen kon (blijven) kijken. Ik vond het wel een mooi en fascinerend schouwspel; hond ontmoet zeehond.

Het was op het verlaten strand van Ameland, ergens (ver) buiten het toeristische seizoen. De zeehond was geen jonkie/huiler en leek ook niet (even) uit te rusten op het strand ofzo. Een nadere voorzichtige inspectie van mezelf (Harry ondertussen aan de riem gedaan, bij mij in de buurt gehouden, maar tegelijk 'weg' van die zeehond) leerde dat de zeehond geen ogenschijnlijke verwondingen had, maar het was wel duidelijk dat hij niet op zijn plaats was zo op het wat kille strand. Ik had ook geen idee wat ik nou precies moest doen en de enige hulplijn die ik kon bedenken bij het onderwerp aangespoelde zeehond was Lenie 't Hart. Dus zocht ik op mijn telefoon het nummer van Lenie en de zeehondencreche in Pieterburen op, om daar info te krijgen wat nu het beste te doen. Maar het was zondag, dus ik kreeg de voicemail. Vervolgens het nummer van de dierenambulance opgezocht, die gebeld, maar die gaven aan enkel op het vastre land te rijden. Ze adviseerden me de politie van Ameland te bellen. Dus dat deed ik, maar ook die kon niemand sturen, maar hadden wel het nummer van iemand met wie ik wel kon overleggen. En zodoende kreeg ik -na een goed half uur verder te zijn- iemand aan de lijn die vaker met aangespoelde zeehonden van doen had. Ik was reeds naar een in de buurt staand paaltje op het strand gelopen, gaf de vage getallen en tekens door die ik daarop zag staan en vroeg wat ik het beste kon doen. Diegene zou de zeehond -door de 'locatie' die ik adhv de cijfers op het plaatje had doorgegeven- wel vinden en zei dat ik gerust verder kon lopen. Dat deed ik ook, maar op de terugweg enige tijd later zag ik een wagen bij de zeehond staan. Het was degene die ik ook gesproken had. De zeehond leek iets van longworm ofzo te hebben, oogde verder gezond, werd door diegene wel opgevangen en zou de volgende dag voor verdere inspectie naar Pieterburen overgebracht worden. Geen idee wat er verder met die zeehond gebeurd is. Ik zei wel tegen die persoon die hem oppikte dat mijn hond Harry heet en die 'm 'gevonden' had. Degene die de zeehond in eerste instantie meenam, gaf aan dat een aangespoelde zeehond vaak wordt genoemd naar zijn 'redder'. Hopelijk is die zeehond helemaal opgelapt en zelfs weer uitgezet (terug) de zee in. De kans is dus aanwezig dat er een zeehond genaamd Harry ergens door de Waddenzee zwemt.
:cheerleader:



Atlantis

Wat een prachtig zeehondenverhaal, Samoth. Ik hoop ook dat Harry weer vrolijk rond zwemt!! Goed van jou  :klap:
I solemnly swear that I am up to no good...

Samoth

Vanochtend bij de dierenarts het bericht gekregen waar ik al wat voor vreesde. Het is 'beter' mijn hond te laten inslapen. Ik kon dat vanochtend ter plekke laten doen, maar ik heb ervoor gekozen mijn hond nog één dag bij me te houden. Samen op de bank liggen, nog één keer geweest naar het bos waar we zo vaak wandelden. Terwijl ik dit typ, al liggend op de bank met de laptop op schoot, ligt mijn hond naast me. Zijn zachte snurkgeluidjes te produceren. Hij is voor mij zóveel meer dan een zacht vacht op vier pootjes. Ontzettend veel maakten we samen mee, van onschatbare waarde is hij voor mij geweest. Nu nog trots, dankbaar en vol liefde genieten van een laatste avond, nacht en ochtend samen. Morgen zal dan de dag zijn dat hij de eeuwige jachtvelden in mag. Het is goed zo en het is ronduit waardeloos.

Happy

Heel veel sterkte Samoth, ik hoop dat je een hele goede laatste dag hebt met je hond!

Atlantis

Ach Samoth, wat in en in triest om te horen  :78:. Geef Harry van mij ook nog maar een dikke knuffel. Heel erg veel sterkte morgen en geniet nog even van je beestje  :knuffel: :knuffel:
I solemnly swear that I am up to no good...

Koffie

Samoth wat verdrietig. Ik wens je een knusse nacht toe en een mooie ochtend morgen, de laatste morgen samen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie