Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Het leed dat Whatsapp heet

Gestart door Edewecht, februari 03, 2019, 10:17:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Sinds anderhalf jaar ongeveer heb ik Whatsapp op mijn smartfoon, d.w.z. mijn zus heeft dit voor mij geïnstalleerd, toen het i.v.m. familie-omstandigheden handig was om een 'groep' te hebben.
Inmiddels is die situatie voorbij en heb ik deze groep verlaten. Inmiddels zit ik in één andere groep... soort van 'werk', dus daar wil/kan ik niet zondermeer uit.

Alleen... er zitten nog allerlei contacten in die Whatsapp die ik niet verwijderd krijg. D.w.z. ik heb ze in zoverre kunnen verwijderen dat hun namen niet meer in mijn foon staan, maar nog steeds wel hun telefoonnummers, en al die vreselijk profielfotootjes die me steeds aankoekeloeren.

Ik heb ze zelfs verwijderd uit 'Contacten' van de gewone telefoonfunctie, maar dat helpt niet. Erger nog: in 'Contacten' van de gewone telefoonfunctie verschijnen nu óók van die profielfotootjes, zodra iemand van die contacten ook Whatsapp schijnt te hebben.

Mijn vraag aan jullie: hoe krijg ik die teringzooi (sorry) van mijn foon af, zonder heel Whatsapp te verwijderen?

Het wordt zelfs nog erger. Iemand in mijn omgeving (gemakshalve hier even 'N') heeft onlangs een groep aangemaakt en al zijn klanten erin gestopt, waaronder ik. Vond-ie makkelijk, kon hij al zijn klanten met één berichtje bereiken. Iedereen boos! Ik ook. (Kan ik zomaar zonder mijn medeweten aan een groep worden toegevoegd?!) Iedereen trok zich terug uit die groep, ik ook. Maar twee van die 'contacten' (waaronder N) blijven hardnekkig in het Whatsapp adresboek staan. Hoe krijg ik die weg? :banghead:

Ik dacht: er zijn hier op dit forum genoeg ervaringsdeskundigen. Daarom leg (nee gooi) ik deze vraag hier neer.

Ik hou er zelfs rekening mee dat ik inderdaad heel die Whatsapp moet verwijderen, en daarna opnieuw moet installeren om dan opnieuw lid te worden van die ene 'werk'groep.

Alvast bedankt voor jullie reakties! :-*
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Laura158

Heey Edewecht!

Als je een chatbericht ingedrukt houdt (of dat nu een persoon of een groep is), dan verschijnen bovenin je scherm vier tekentjes. In volgorde: vastpinnen, verwijderen, dempen (geluidsteken, dan krijg je geen meldingen meer van berichten), archiveren (dan staat het gesprek niet meer voorin je scherm, en kun je het evt. later nog terugvinden als je in het beginscherm naar beneden scrollt tot 'gearchiveerde chats').

Je kunt ook uit een groep stappen. Dan klik je op de chatgroep, en dan nog eens op de naam van de groep. En als je dan naar beneden scrollt, kun je de groep verlaten en verwijderen.

Ik hoop dat lukt! Anders hoor ik het graag :)

Koffie

Ik zal het straks aan mijn dochter vragen, maar volgens mij kun je op Whatsapp niet voorkomen dat iemand je ongevraagd een een groep toevoegt.

Om een nummer uit je contacten van Whatsapp te verwijderen, moet je het misschien helemaal uit je telefoon verwijderen onder de contacten.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Louise86

Hi Edewecht,

Om contacten te blokkeren in whatsapp, ga je naar instellingen - account - privacy - geblokkeerde contacten.
Klik hier op om contacten toe te voegen die je wilt blokkeren in whatsapp, maar niet in je telefoon.

Succes

Erik7494

Als je contacten uit je adresboek gehaald hebt, maar ze blijven nog wel in whatsapp zichtbaar, ben  je denk ik vergeten te 'vernieuwen', zie
https://faq.whatsapp.com/en/android/23179277/?category=5245236&lang=nl
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Koffie

Aan mijn dochter gevraagd: je kunt niet op Whatsapp voorkomen dat iemand je zomaar aan een groep toevoegt. Overigens vind ik dat een tekortkoming van Whatsapp, maar helaas.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: Laura158 op februari 03, 2019, 11:34:34 AM

Als je een chatbericht ingedrukt houdt (of dat nu een persoon of een groep is), dan verschijnen bovenin je scherm vier tekentjes. In volgorde: vastpinnen, verwijderen, dempen (...), archiveren (...).


Kijk! Daar zat 'm de kneep. In-ge-drukt-houden. Waarom vertelden ze me dat niet eerder :P? Er verscheen een heerlijk prullebakje waar ik al die ongewenste nummer in kon kiepen :cheerleader:

Citaat van: Laura158 op februari 03, 2019, 11:34:34 AM

Je kunt ook uit een groep stappen. Dan klik je op de chatgroep, en dan nog eens op de naam van de groep. En als je dan naar beneden scrollt, kun je de groep verlaten en verwijderen.


Ja, dit wist ik. Probleem was alleen dat de groep wel verdween, maar de individuele namen en nummers niet. Nu dus wel.

Citaat van: Louise86 op februari 03, 2019, 01:59:43 PM

Om contacten te blokkeren in whatsapp, ga je naar instellingen - account - privacy - geblokkeerde contacten.
Klik hier op om contacten toe te voegen die je wilt blokkeren in whatsapp, maar niet in je telefoon.


Bedankt! Misschien is deze tip nog handig voor later.

Citaat van: Erik7494 op februari 03, 2019, 02:06:08 PM

Als je contacten uit je adresboek gehaald hebt, maar ze blijven nog wel in whatsapp zichtbaar, ben  je denk ik vergeten te 'vernieuwen', zie
https://faq.whatsapp.com/en/android/23179277/?category=5245236&lang=nl


De link is handig, ik wist niet dat die bestond. Ook handig voor later. Dank je!
Maar 'Vernieuwen'? Kan ik nergens vinden. Geeft niet, want niet meer van toepassing.

Citaat van: Koffie op februari 03, 2019, 03:39:44 PM

Aan mijn dochter gevraagd: je kunt niet op Whatsapp voorkomen dat iemand je zomaar aan een groep toevoegt. Overigens vind ik dat een tekortkoming van Whatsapp, maar helaas.


'Tekortkoming'? Wat zeg je dat keurig, Koffie. Maar eigenlijk is het gewoon boeventuig. Net als Google, Faceboek e.a. diep bezorgd over onze privacy.
Als ik niet in die ene 'werk'groep zat, had ik de hele Whatsapp van m'n telefoon gegooid. Maar ja.

In ieder geval: iedereen erg bedankt voor het meedenken en de tips!  :taart2: voor jullie allemaal! :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Erik7494

"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Edewecht

Geweldig Erik, dat is goed nieuws. Dankjewel voor de tip. :cheerleader: Het leven krijgt weer zin!

(Goed kijken hoor, want dit zie je zelden: Edewecht die uitkijkt naar een nieuwigheid :schater: )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)