Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik stel mij voor

Gestart door Phantom, februari 06, 2019, 04:12:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Phantom

Ik kan mensen vanwege hun uiterlijk aantrekkelijk vinden (esthetisch aantrekkelijk), dan zou ik een knop om kunnen zetten (en alcohol moeten drinken) om er seks mee te hebben om de wederzijdse bevestiging te krijgen (al heb ik liever helmaal geen seks en tongzoenen vind ik vreemd genoeg nog goorder). Echter wanneer ik mij emotioneel met iemand verbonden voel is dit écht ondenkbaar, seks en emotionele verbondenheid gaan niet samen in mijn hoofd.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd?

Koffie

Voor mij wel en ik herken het ook wel. Overigens is tongzoenen aan mij ook nog minder besteed dan seks. Aan seks zie ik nog wel positieve dingen, zoals het huidcontact.

Maar als ik jouw verhaal goed begrijp en jij jezelf met middelen moet verdoven om seks te kunnen hebben met iemand die je 'mooi' vindt, ervaar jij geen seksuele aantrekking, ook niet als je iemand er dus wel aantrekkelijk vind uitzien.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Bubble

Dank je wel voor je uitleg, Panthom
Ik ging scheef bij het gedeelte dat je bij esthetisch schoon wel seks kon hebben, maar dan ook alcohol nodig hebt. Volgens mij staat dat dan los van elkaar:
1. Je kunt iemand esthetisch vinden.
2. Je voelt geen seksuele aantrekkingskracht.

Maar ik zie dan niet waarom dit een 5e stroming op het aseksuele spectrum zou zijn.  :-\
Zal vast aan mij liggen ;).
Anders goed is ook goed

Samoth

Type E, ik snap 'm nog steeds niet helemaal. Iemand met Type E wordt enkel en alleen seksueel aangetrokken als hij/zij/x diegene esthetisch mooi/aantrekkelijk vindt? (Overigens vind ik dat iets niet in welk rijtje betreft aseksualiteit dan ook past als er ook maar enige vorm van seksuele aantrekkingskracht is, maar dat terzijde.) Misschien ga ik nu teveel in op labeltjes. Dus dat laat ik maar even zo.

Ikzelf heb nul seksuele aantrekkingskracht, maar ik voel wel 'iets' bij (esthetisch) aantrekkelijke vrouwen. Tot ik van aseksualiteit vernam, dacht ik dat dit 'iets' geilheid/seksuele aantrekkingskracht/lust was. Tot ik merkte dat seksuele aantrekkingskracht bij mij chronisch afwezig is. Hoe esthetisch mooi ik een vrouw ook vind, hoeveel fysieke aantrekkingskracht ik ook voel, seksuele aantrekking is er nóóít. Geen erectiestoornis zoals ik lang heb gedacht, maar een afwezigheid van geilheid/seksuele aantrekkingskracht/lust (wat voor mij aseksualiteit is). Fysieke en seksuele aantrekkingskracht zijn bij mij dus dúídelijk wat anders (Type C). Waarom ik dan wel fysieke aantrekkingskracht nodig heb om in een vrouw 'relatiemateriaal' te zien, vind ik geregeld nogal verwarrend en ronduit frustrerend, maar daarover is een ander topic http://du.asexuality.org/index.php?topic=6230.0

Maar Phantom, waardoor denk jij dat Type E beter bij jou past dan Type C? Want als ik jouw berichten zo lees, dan laten ook esthetisch mooie mensen (mannen) bij jou seksueel gezien niets gebeuren, ook niet als je een shitload drank in je mik giet. Al zorgt (genoeg) alcohol wel dat remmen vervagen. Maar dat is volgens mij wel wat anders dan (ineens) 'verlangens' krijgen.

Atlantis

Hoi Phantom, het wordt al wat duidelijker.... Mijn eerste indruk van "E" was: iemand esthetisch aantrekkelijk vinden, met seksuele drang, maar er geen vaste relatie of verdere diepgang mee willen, dus een "one night stand".... ff kort door de bocht.

Maar ik begrijp uit jouw verhaal, dat die seksuele aantrekking er bij jou ook niet is en er een soort "seks gedoogbeleid" optreedt, na het nuttigen van (veel?) alcohol.... Om maar vooral aan de algemene "gebruiken" en verwachtingen te kunnen voldoen.

Kortom, een dilemma waar veel van ons mee te maken hebben (gehad).

Maar, concluderend, moet ik me toch bij Samoth en Bubble aansluiten, waarom dit dan een "E" genoemd zou moeten worden.... Ik ben romantisch, hetero en aseksueel. Ik kan echt wel genieten van mooie mensen (hoewel ik mooie karakters een stúk interessanter vind), maar daar niet opgewonden van raken. Een zekere fysieke aantrekking voel ik ook bij enkele mensen, maar ook dat is niet seksueel gericht en komt juist doordat ik die mensen beter ken. Daar komt ook de behoefte aan knuffelen bij kijken en verder niets. Kortom, aangetrokken worden, gebasseerd op iemand die je esthetisch (mooi, aantrekkelijk) vindt begrijp ik. Maar daar dan ook seks mee hebben, al dan niet in beschonken toestand, kan ik me niet goed voorstellen. Maar misschien komt dat door wat de omgeving/maatschappij van je verwacht. Tenslotte wordt seks als de norm gezien....
I solemnly swear that I am up to no good...

Edewecht

Citaat van: Phantom op februari 07, 2019, 09:33:45 AM
Wooow, dank voor de reacties. Ik voel me zeker welkom:)

Er is zoveel te lezen op dit forum, ik weet haast niet waar ik ga beginnen!

Hier is de Link naar de site waarop Type E wordt omschreven: http://www.werkgroep-aseksualiteit.org/wat-is-aseksualiteit.html

Nogmaals dank voor de begripvolle reacties.

(Edit: link gefixt - Edewecht)

Ik heb even ingebroken bij je bericht, Phantom, en de link in orde gemaakt. De 'fout' (breuk) lag niet hier, maar bij de website zelf. Maar hier moest dan wel een en ander worden aangepast.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)