Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hi leuke mensen, hier nog een nieuweling!

Gestart door Ayla, maart 03, 2019, 09:47:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ayla

Hi iedereen!

Nou, laat ik beginnen met te zeggen dat ik echt ontzettend blij ben dat ik dit forum heb gevonden. Wat heerlijk retro ook, die layout en smileys!

Ik ben Ayla, 29 jaar, woon in Haarlem, en ik ben volgens mij (ik weet het eigenlijk wel zeker) aseksueel. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik seks met iemand zou kunnen hebben. Zeker niet iemand waarvan je houdt. Al vind ik het totaal niet raar dat andere mensen het doen, alleen al het idee dat ik me er zelf mee bezig zou houden roept een enorme weerstand bij me op. Als ik nooit seks zou hoeven hebben dan dank ik de goden op m'n blote knieën. Ik heb gedacht dat het aan mij lag, dat het iets zou zijn waar ik 'doorheen' zou moeten komen. Dat ik seks niks vind omdat ik niet weet wat ik mis. Ik voelde me incompleet, en eigenlijk nog steeds een beetje, maar dat komt nu vooral doordat ik een relatie zeker zou zien zitten, alleen dan zonder de seksuele kant.

Het lijkt me iets heel moois dat jij voor een ander de belangrijkste persoon in zijn/haar leven bent, en dat je allerlei dingen in je leven met elkaar deelt. Zoals reizen, ervaringen, dromen en dagelijkse dingetjes. Dat je iemand door en door leert kennen en andersom. Al vermaak ik me prima in m'n eentje en heb het druk met allerlei projecten en plannen, toch voel ik sterk dat ik iets mis in m'n leven. Een soort diepgang, een connectie met mensen.

Ik heb tot voor kort gedacht dat een relatie nooit voor mij weggelegd zou zijn, omdat ik aseksueel ben en de andere partij hoogstwaarschijnlijk niet. Dus ik probeer het überhaupt niet eens, want uiteindelijk vrees ik dat het toch zal stranden met iemand die niet aseksueel is. Misschien hebben jullie ook wel eens zo'n driehoek gezien, van wat een relatie zou moeten hebben. De drie punten zijn: verliefdheid, liefde en lust. Verliefdheid en liefde voel ik zeker wel, maar die lust.. nope. Complete spelbreker in het systeem, naar mijn gevoel. Maar als het echt heel belangrijk is voor een relatie, dan heeft het überhaupt geen zin om het te proberen, zo is mijn redenering. Afijn, dat is dus ook de reden dat ik met deze zoektocht ben begonnen en als eerste hier ben beland. :)

Ik las zojuist een berichtje van iemand die 'uit de kast' is gekomen voor zijn aseksualiteit. Dat heeft me zo aan het denken gezet! Dit forum alleen al - ik weet al wat ik de rest van de avond ga doen: alles lezen! Maar het idee dat je dus tegen mensen vertelt die je lief zijn dat je aseksueel bent, dat lijkt me een opluchting joh, fantastisch. Fantastisch eng ook, en dapper, maar het gevolg is dat mensen je beter begrijpen en zo een betere band kunt bouwen. Ik heb soms het gevoel dat ik niet echt een connectie heb met m'n vrienden omdat een groot onderdeel uit hun leven iets is waar ik totaal geen ervaring en interesse in heb. En dat zij andersom ook het idee hebben dat ik er niet geinteresseerd in hen ben, omdat ik weinig sjoege geef als ze het erover hebben. Misschien dat 'uit de kast komen' de relatie met andere mensen kan versterken, omdat je geen 'geheimen' of onbegrip meer hebt naar elkaar. Maar wat lijkt het me eng! Ik hoor graag jullie verhalen als jullie daar ervaring mee hebben, en ik ga ook nog even lezen op dit forum.  :)

Maar goed, ik zou graag wat meer over mezelf vertellen, maar omdat dit forum openbaar is en ik dus nog niet uit de kast ben gekomen, houd ik dat maar voor real-life meetings. ;) Ik zag dat er 30 maar animo is voor eentje in Haarlem! :D Yes!

Bedankt voor jullie tijd en aandacht om m'n berichtje te lezen, en tot schrijfs op dit forum!

Ayla


suus

Welkom op het forum! wat fijn voor je dat je dit forum hebt gevonden, welkom! Ik heb zelf recentelijk pas dit forum gevonden en het is erg fijn ;)

Samoth

Hey Ayla. Fijn dat je je op dit forum hebt ingeschreven. Gegarandeerd dat je heel veel herkenning zult vinden. Lees je rustig in op dit forum en open gerust een topic of plaats elders een vraag als je ergens mee zit, ergens niet uitkomt of als je gewoon ergens benieuwd naar bent. 'Uit de kast komen' is voor sommigen een behoorlijke strijd, voor anderen is het weer helemaal niet zo lastig. Ik pas wel ergens in die eerste groep, al slinger ik mezelf al uit de kast komend steeds iets meer naar de andere groep. Hopelijk geeft de herkenning die je al gelezen hebt en nog zult gaan lezen je kracht en inspiratie en blijdschap dat aseksualiteit dan weliswaar niet de norm mag zijn, maar zeker niet vreemd is. Sluit ook gerust in het echt aan tijdens onze meeting in Haarlem. Al kan ik me best voorstellen dat je dat in je home-town nog wel wat spannend vindt, zeker als je nog zo aan het oriënteren bent voor jezelf. Welkom hier sowieso! :cake:

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Wizz

Welkom Ayla!
Wat een enthousiasme straal je uit in je berichtje. Fijn om te lezen, veel ontdekkingsplezier hier op het forum!

Tot in Haarlem!  :wave:

AceVentura

Welkom op het forum Ayla,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
Bijzondere naam trouwens, heeft die ook een bijzondere betekenis?

Fijn dat je ons gevonden hebt, en ook fijn dat je daar zelf zo blij mee bent ;D Die opluchting, die herkenning, dat is wat mij betreft een van de dingen waarom we dit doen.
Er zijn een hoop verhalen hier te vinden dus ik denk dat je voorlopig wel aan het lezen bent ::), voel je uiteraard ook vrij om vragen te stellen, ook in de oudere topics.

Je hebt het over uit de kast komen. Ja, dat is eng. Zeker de eerste keren. Bij mij ging gevoelsmatig de spanning door het dak heen. Pas na een aantal keren werd dat minder en word het steeds minder een "dingetje" en gewoon een eigenschap die bij mij hoort, net zoals m'n haarkleur of de kleur van m'n ogen.

Veel plezier hier!  :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Atlantis

Hoi Ayla, welkom op dit forum. En wat leuk dat je uit Haarlem komt, daar is onze volgende meeting. Je bent meer dan welkom  :D.

Wat betreft uit de kast komen, dat geeft mij vooral opluchting en erkenning. Dit doe ik niet bij iedereen, maar wel bij mensen die voor mij belangrijk zijn....
Lees vooral al de ervaringsverhalen en andere info. Waarschijnlijk herken je heel veel....
I solemnly swear that I am up to no good...

Happy

Wat een leuke introductie, van harte welkom op het forum!

Ayla

Ahh dank je wel iedereen, voor het hartelijke welkom!

Ik zal even wat vragen beantwoorden die ik ben tegengekomen. ;)

@Samoth: Ik denk dat het 'uit de kast komen' gedeelte misschien ook een gewenning is, dat als je het vaker doet dat de opluchting en de voordelen zwaarder opwegen dan de spanning die het je oplevert. Een beetje wat AceVentura beschrijft. :) En ik ben zeker van de partij bij de meeting in Haarlem! Jij ook? Tot dan, in dat geval!

@AceVentura: Ayla is de hoofdpersoon van een supermooie boekenreeks over mensen die tijdens de IJstijd leefden. Het heet de Aardkinderen, ken je het? Deze vrouw groeit op bij Neanderthalers waar ze behoorlijk wordt onderdrukt, gaat daar weg en vindt haar eigen mensen (Homo sapiens). Hoe ze leeft en denkt wordt met zoveel detail en geduld geschreven, je bent echt deel van haar leven. Ook maakt ze een heel scala aan dierenvrienden en daar kan ik me wel in vinden. ;) Vandaar de naam!

Groetjes!

AceVentura

Bedankt voor de toelichting op je naam, ik ken het boek niet, maar dat zegt niet zo veel, want ik ben ook niet zo'n lezer ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik heb een paar jaar terug die hele serie gelezen. Vooral het eerste boek sprak me aan. Ik sloeg de ellenlange gedetailleerde seksbeschrijvingen en de beschrijvingen van bloemetjes en plantjes zo veel mogelijk over. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Wizz

Citaat van: Koffie op maart 05, 2019, 12:14:22 AM
Ik heb een paar jaar terug die hele serie gelezen. Vooral het eerste boek sprak me aan. Ik sloeg de ellenlange gedetailleerde seksbeschrijvingen en de beschrijvingen van bloemetjes en plantjes zo veel mogelijk over. :)

Haha, dan werden ze wel een stuk dunner die boeken :schater:

Verder zijn de boeken inderdaad prachtig!

Atlantis

Die boeken heb ik ook thuis. Alleen de eindeloze seks beschrijvingen sloeg ik over  :schater:.
De rest was wel leuk. Vooral het eerste en laatste deel.
I solemnly swear that I am up to no good...

Koffie

Citaat van: Wizz op maart 05, 2019, 06:08:15 PM
Citaat van: Koffie op maart 05, 2019, 12:14:22 AM
Ik heb een paar jaar terug die hele serie gelezen. Vooral het eerste boek sprak me aan. Ik sloeg de ellenlange gedetailleerde seksbeschrijvingen en de beschrijvingen van bloemetjes en plantjes zo veel mogelijk over. :)

Haha, dan werden ze wel een stuk dunner die boeken :schater:

Verder zijn de boeken inderdaad prachtig!

IK moet heel eerlijk zeggen dat de boeken wat mij betreft ook een stuk dunner hadden gekund, niet alleen vanwege al dat soort scenes en beschrijvingen, maar het had ook wel een tamelijk hoog romannetjesgehalte. Daar is op zich helemaal niets mis mee, maar voor mij was dat soms wat 'te'.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie