Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen!

Gestart door Lavita, maart 16, 2019, 08:55:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lavita

Hallo allemaal,

Ik ben Linda en ik ben 28 jaar. Ik ben nog nooit verliefd geweest en heb nog nooit een relatie of seks gehad. Ik heb wel geprobeerd om hiervoor open te staan want het lijkt me zeker leuk om verliefd te zijn en iets op te kunnen bouwen met iemand. Alleen het idee dat daar dan weer seks bij komt kijken dan denk ik alweer snel uhhh nee toch niet .Elke keer als het te dicht bij kwam kapte ik het dan weer af. Zoenen en knuffelen okee maar verder niet. Ik ben er nog steeds niet over uit waarom ik dat niet zo willen. Heb ik bindingsangst? Ben ik bang voor seks? Zou ik alleen seks willen met iemand als ik daar ook echt verliefd op zou zijn of heb er gewoon helemaal geen behoefte aan? Ben ik aseksueel? Zoveel vragen en ik heb er gewoon geen antwoord op. Ik ben hier heel open over naar mijn vriendinnen toe en laatst zei een vriendin tegen me, zou je dan misschien niet aseksueel zijn? Maarja hoe weet je dat je aseksueel bent? Hoe zijn jullie daarachter gekomen? En is het niet heel erg moeilijk om een partner te vinden die ook geen behoefte heeft aan seksualiteit?  Ik zit met zoveel vragen. ??? Ik ga eens even goed dit forum doorlezen en hopelijk wordt ik dan wat wijzer :)

AceVentura

Welkom op het forum Lavita, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Fijn dat hier zo open over kan zijn naar je vriendinnen en dat een daarvan je gewezen heeft op het bestaan van aseksualiteit :cheerleader:
Of je aseksueel bent kan je over het algemeen alleen zelf bepalen, dus als je hier gaat lezen lijkt me dat inderdaad de juiste weg op de antwoorden op je vragen te vinden.

Heel formeel: Als je aseksueel bent ervaar je geen seksuele aantrekking naar andere personen toe.
Wat seksuele aantrekking is is dan weer wat moeilijk te omschrijven ::)
Wat ik merk is dat anderen om mij heen een soort aantrekking naar anderen hebben, "daar zou ik wel eens een beschuitje mee willen eten" ;), zelf heb ik dat nog nooit gehad.

Hoe ik er achter ben gekomen dat ik aseksueel ben ... dat was eigenlijk direct duidelijk toen ik de term aseksualiteit voor het eerst op wikipedia tegen kwam. De herkenning in wat daarover geschreven was, en toen de verhalen hier met nog meer herkenning.

Kijk vooral lekker rond hier op het forum, en als je vragen hebt mag je die uiteraard ook stellen. De eerste dagen na zo'n ontdekking kunnen verwarrend zijn, dus neem er ook de tijd voor.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Welkom! Soms zijn er best de nodige kwesties uit te zoeken als je op zoek bent naar of je aseksueel bent of niet. En het ligt niet altijd zo zwart-wit.
Dus inderdaad, ga hier veel lezen, dat helpt je mogelijk in je zoektocht. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bubble

 Hoi Linda, welkom hier!

Citaat van: AceVentura op maart 16, 2019, 09:11:05 PM

Wat ik merk is dat anderen om mij heen een soort aantrekking naar anderen hebben, "daar zou ik wel eens een beschuitje mee willen eten" ;), zelf heb ik dat nog nooit gehad.

Ik wel hoor maar dan letterlijk, hoewel het ook gewoon een boterham oid mag zijn. Na een lang en goed gesprek, een stevige discussie en/of gewoon een harmonisch samenzijn.
Anders goed is ook goed


Susanne

Welkom Linda. Die zoektocht heb ik ook gedaan. Heeft me ook heel veel opgeleverd trouwens. Ik hoop dat je op dit formum kunt vinden wat je nodig hebt. Als ik terugkijk op mijn zoektocht, ben ik vooral blij dat ik steeds achter me zelf ben blijven staan en geen tot weinig (wel enkele dus) concessies heb gedaan aan de sociale druk van buitenaf. Succes met je zoektocht. Susanne.
Only what is really oneself has the power to heal /// Carl Jung.
My favourite - Susanne

Atlantis

I solemnly swear that I am up to no good...

Sintara


Samoth

Hoi Linda. Tof dat je dit forum gevonden hebt. Die 'angst' voor seks bij dates met niet aseksuelen is zó herkenbaar. Succes bij het verder ontdekken van jezelf. Hopelijk vind je hier op het forum een hoop informatie en herkenning die je verder helpt. Welkom!  :cake:

MvD

Hoi Linda,
Heel herkenbaar dat afkappen als iemand te dichtbij komt... zodra mensen mij willen zoenen haak ik al af...