Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voorstellen met de deur in huis

Gestart door Noorska, maart 18, 2019, 01:34:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noorska

Hoi iedereen!

Ik ben een 25 jarige actieve vrouw. Tijdens deze jaren heb ik nooit echt een relatie, kan me alleen een kleuter relatie herinneren. Daarnaast leef ik mijn sterrenbeeld 'maagd' na. Als ik terug denk ben ik daar ook nooit zo mee bezig geweest, ik vond mijn school belangrijker en was altijd met vrienden in de weer. Ik heb een hele goede vriend die ik al ruim 20 jaar of langer ken. Met hem heb ik laatst een goed gesprek gehad. Hij gaf aan dat hij iedereen in zijn omgeving rond de pubertijd heeft zien veranderen op seksueel gebied (niet lichamelijk), maar ik leek daar altijd in 'achter' te blijven. Hier kan ik mezelf ook wel in terug vinden. Terwijl iedereen voor mijn gevoel achter elkaar aan jaagde had ik daar nooit echt behoefte aan. Hij is ook de eerste persoon waarin ik heb aangegeven dat ik denk misschien wel a-seksueel te zijn. Alleen is dat ook zo?

Sorry, ik val even met de deur in huis. Omdat ik het misschien van mezelf af wil type en kwijt wil..
Ik merk dat ik het afgelopen jaar erg ben gaan twijfelen over mezelf, ook niet zo goed weet wat er speelt. Ik heb regelmatig een date gehad, maar lijk nooit het echt verliefde gevoel te krijgen. Ik ga graag met mannen om en heb ook veel mannelijke vrienden. Daarom lijkt het alsof ik bij een date eerder een vriendschap opbouw dan wat anders. Daarnaast krijg ik al een vluchtend gevoel als ik maar aan zoenen denk, laat staan seks hebben. Terwijl ik juist een nieuwsgierige type ben. Dus heb ik echt de behoefte niet, of ben ik zo'n muur voor mezelf aan het opbouwen dat ik het gewoon allemaal niet durf. Na een tijd ben ik ook gaan twijfelen of ik misschien lesbisch ben. Maar heb heb vaak zelfs ene lichte afkeur voor vrouwen, zijn soms stront irritant en voel me ook niet tot aangetrokken.
Een vriendin van mij die open over seks praat verteld bv. ook regelmatig zichzelf te bevredigen. Ook hier heb ik totaal geen behoefte aan. Zij vindt dat 'gek'.

Mij lijkt het super leuk om een relatie te hebben. Ik vind lichamelijk contact wel fijn. Daarnaast wil ik heel graag kinderen in de toekomst en zie ik het echt niet zitten om alleen te eindigen. Mij lijkt een gezin hebben super fijn en leuk. Tegenwoordig kan je op veel manieren kinderen krijgen, maar als ik daar aan denk wil ik dat ook niet.

Ik zal de komende tijd rondhangen op dit forum om vooral te lezen en hopelijk meer duidelijkheid te krijgen over mezelf. Via internet kwam ik op dit forum en dacht ik zal me als eerste stap aanmelden. Ook overweeg ik om naar een seksuoloog te gaan, maar ik weet niet precies of die daarin helpen(?) Iemand ervaring?
En als het voor mijzelf meer duidelijk is wil ik het als eerst met mijn moeder bespreken en kijken hoe het dan evt. verder verloopt.

Zo heel verhaal, maar ben het wel even kwijt. Ik vind het in ieder geval mooi om te zien dat er veel begrip is op dit forum. En ook super goed dat iedereen er zo mee om kan gaan.

Koffie

Welkom! En prima om met de deur in huis te vallen hoor. Juist hier hoef je niet om de hete brij heen te draaien toch. :)

Ik hoop dat het forum je helpt met duidelijkheid over jezelf te krijgen. Vaak ligt het niet zo simpel. Bouw je een muur op vanwege je asekualiteit, of lijk je aseksueel omdat je een muur opbouwt? Dat is een vraag waar meer mensen tegenaan lopen. En die je alleen voor jezelf in de loop van de tijd kunt beantwoorden.

Ja, er zijn seksuologen waar je over aseksualiteit kunt praten, maar niet alle seksuologen erkennen het. Het is nog een vrij jong begrip en niet alle seksuologen en therapeuten weten er weg mee. We hebben wel een topic waarin een aantal seksuologen worden genoemd waar leden van het forum een positieve ervaring mee hebben. dat betekent niet dat dat de enige zijn, maar dat zijn de namen die ons hier bekend zijn. We hebben (nog) geen topic met seksuologen die we afraden. ;)

http://du.asexuality.org/index.php?topic=5848.0
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Noorska

Bedankt voor je reactie. Ja dat is inderdaad de vraag die speelt. Want wat ik wel weer heb is als er een knappe man speelt in bv. een film of serie kan ik me daar wel tot aangetrokken voelen.
Misschien toch stap echt gaan overwegen voor een gesprek. Dommer zal ik er niet van worden, misschien wel wijzer.

Koffie

Bij die aantrekking speelt dan een rol: voel je je seksueel aangetrokken? Ik zelf kan me, als ik 'romantisch' me tot iemand aangetrokken voel, me wel lichamelijk aangetrokken voelen. Ik wil dan wel knuffelen bv. Maar seksueel hoeft er van mij niets te gebeuren.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Noorska, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Neem gerust de tijd om je een beetje in het onderwerp te verdiepen. Er is veel, er is waarschijnlijk ook veel nieuw, dus het kan even duren voordat je helder hebt welke label(s) bij je passen.
Koffie heeft al veel nuttige dingen gezegd, wat ik daar nog aan toe wil voegen: Er zijn verschillende soorten aantrekking naar andere personen. Esthetisch, romantisch en seksueel zijn de eerste drie die bij mij op komen, en er zijn vast nog veel uitgebreidere lijstjes te vinden. Het ervaren van de ene vorm van aantrekking zegt niets over de andere vormen, dus ook hier: Neem de tijd om te ontdekken wat je precies ervaart en wat je dat mogelijk over jezelf leert.

Veel leesplezier, en voel je uiteraard ook vrij om vragen te stellen als je die hebt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Ken88

Welkom Noorska!

Ik herken heel veel van mezelf in wat je zegt. Ik hou zeker niet van zoenen, seksuele gedachtes en div. Een kusje op de wang is bij mij de grens en dat is alleen voor familie. (waarschijnlijk omdat het er van jongs af aan ingebakken zit)

Zelf zit ik ook heel erg met de angst om alleen te blijven. Daarom doe ik momenteel veel vrijwilligerswerk in het kinderwerk. (Scouting, circusvereniging en een eigen stichting voor in de vakantie) Dit immiteerd soms toch een beetje het gezin idee, al is het maar klein schalig en zeer kort van duur.

Ik heb verschillende vriendschappen en ben een mensenmens, maar een avondje voor mezelf kan ik zo nu en dan ook best van genieten.

Ook ik zit al jaren met het idee dat ik waarschijnlijk nooit kinderen en/of een gezin kan krijgen. Om kinderen te krijgen heb je A. een vrouw nodig en B. moet je overgaan tot "actie". Dat is een heel erg frustrerend idee. Ik heb al veel Gegoogled en kwam ergens in 2012 erachter dat wat ik heb waarschijnlijk aseksualiteit is en enkele dagen geleden kwam ik erachter dat het geen interesse in een liefdesrelatie valt onder aromantiek (aromantisch). Allemaal termen, die handig zijn om te weten dat ze deze naam hebben.

Ik hoop dat dit forum je veel wijsheid en informatie mag brengen. Het heeft mij al aardig wat gebracht.

Natascha

Ik zoek geen prins op een wit paard, maar een mafkees die me aan het lachen maakt!

Noorska

Bedankt allemaal.

Tot nu toe voel ik me nog niet alleen, ok met af en toe een uitzonderingsdag. Ik werk met mensen en heb ook een redelijke vriendengroep.
Er zijn inderdaad super veel termen, dus dat wordt nog veel uitzoeken.


Samoth

Mooi, open en eerlijk openingsbericht, Noorska. Komt die nickname omdat je (ook) een voorliefde voor het noorden, als in Scandinavië, hebt? Lang leve kwetsbaarheid durven voelen en tonen. Blijf dat hier gerust doen. Welkom!  :cake:

Bubble

Anders goed is ook goed

Atlantis

Hoi Noorska, welkom op dit forum  :cake: :cake: :cake:. Kijk gewoon maar eens rustig rond en herken!!!
I solemnly swear that I am up to no good...

Noorska

Ook jullie bedankt.

Haha nee ik heb het zomaar een keer verzonnen. Vind het wel grappig. Nou wil ik Scandinavië nog heeeel graag zien en heb ik laatst de serie Vikings gekregen waardoor ik wel meer geïnteresseerd ben.

Jeroen78

Citaat van: Noorska op maart 22, 2019, 12:01:17 AM
Ook jullie bedankt.

Haha nee ik heb het zomaar een keer verzonnen. Vind het wel grappig. Nou wil ik Scandinavië nog heeeel graag zien en heb ik laatst de serie Vikings gekregen waardoor ik wel meer geïnteresseerd ben.

Welkom op het forum. Vikings is in Ierland en Nieuw Zeeland opgenomen. Het wilde Scandinavië ligt te Noordelijk.