Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

help me

Gestart door bimeid18, maart 25, 2019, 07:17:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bimeid18

Ik ben sara 19 jaar en ik twijfrl er over of ik asexueel ben hoe kom je daarachter want ik hem geen relatie maar denk totaal niet aan sex enz
Kan iemand mij hiermee helpen kik is sara18xxxx

Koffie

Welkom! En soms is het ook niet meteen helemaal duidelijk. Ik zou zeggen: lees veel op het forum en kijk waarin je je herkent.

Aseksualiteit houdt in dat je je niet seksueel aangetrokken voelt tot anderen. Het zegt dus niet speciaal iets over je libido en of je wel of niet masturbeert. Er is er ook maar een die jou kan zeggen of je aseksueel bent en dat ben jij zelf. Net zo min als dat ik jou kan vertellen of je homo, hetero of bi bent, kan ik je vertellen of je aseksueel bent.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Sara, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Koffie heeft de belangrijkste dingen al gezegd denk ik. Wat mij hielp was om hier te lezen. De herkenning in de verhalen die hier verteld werden hielpen mij met het besef dat ik ook wel eens aseksueel zou kunnen zijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Samoth

Hey Sara, vermoeden/ontdekken van aseksualiteit was voor mij heel lastig en verwarrend. En is het nu nog wel eens. Ik ben best wel iemand die graag duidelijkheid heeft, dus ik wenste -zeker toen ik hier net kwam- ook wel dat iemand (hier) zou zeggen wat en hoe ik nou precies ben. Maar ik houd ook enorm van vrijheid. Labeltjes en hokjes beperken dat nogal. Gelukkig leven wij in een vrij land en kan en mag je zelf bepalen welk labeltje of hokje bij je past. En wanneer. Níémand anders dan jijzelf bepaalt je eventuele label en hokje. En inderdaad kan niemand anders dan jijzelf bepalen of je aseksueel bent. Hoe filosofisch dan ook, maar het uiteindelijke antwoord ligt in jezelf en kan ook alleen jijzelf vinden. Dat kán door ondervinden, maar dat hoeft niet per se. Hoeveel heteroseksuelen zullen het bijvoorbeeld ook met de eigen sekse hebben gedaan om een soort van zeker te weten dat ze hetero zijn? Hopelijk kan dit forum je helpen in (meer) duidelijkheid voor jezelf krijgen.

Veel succes en vooral plezier hier. Welkom :cake:



suus


Sintara


Atlantis

Hoi bimeid18, welkom en lees gerust  alle verhalen. Misschien wordt het je dan ook iets duidelijker. Succes en  :cake: :cake: :cake:
I solemnly swear that I am up to no good...