Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Help

Gestart door Drufje42, april 03, 2019, 09:57:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drufje42

Heb nu meer dan 4 maanden een relatie inclusief sex. Gelukkig zeer weinig en als het aan mij ligt hoeft het helemaal niet meer. Maar hoe breng je zoiets over? Qua relatie is het goed maar sex en zoenen nee dank je.
Heb geen nare ervaringen ofzo maar ik zelf heb er niks mee.. geniet er ook niet van en stel t zo lang mogelijk uit.

Ik hou er echt gewoon niet van, binnenkort gesprek met psycholoog en misschien weet hij of zij het. Maar hier lees ik veel herkenning

Koffie

Ik zou het gewoon zeggen. Wat je dan precies zegt en uitlegt hangt natuurlijk af van  de oorzaak. Ben je aseksueel of vermoed je dat, of zijn er andere redenen voor? Is seks met andere partners minder vervelend of zelfs fijn en ligt het aan deze relatie? Dat zou ik dan benoemen. Maar je geeft verder geen informatie, dus wat je zou kunnen benoemen, is een gok voor mij. ;)

Ik weet niet of je geprobeerd hebt met je partner over deze dingen in gesprek te gaan of dat je eerdere (negatieve?) ervaringen hebt op dat gebied met relaties.

Maar dat is waar ik zou beginnen, bij uitleg.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Sintara

Ik zou dit bespreken met je huidige partner. Dit is even moeilijk maar je kan dit maar beter zo snel mogelijk doen zodat jullie beide weten waar je staat. Dit heb ik zelf ook gedaan en dat heeft een enorme opluchting gegeven. Heel veel succes.

AceVentura

Bepreek het in ieder geval met je partner. Houd het daarbij bij jezelf, dus hoe jij het ervaart en alles wat daarbij komt kijken, het is geen oordeel over je partner.
Ik kan me zomaar voorstellen dat je partner hier ook wel iets van merkt, dus dan kan het juist goed zijn om het open en eerlijk te bespreken zodat jullie beiden weten wat er speelt en mogelijk samen naar oorzaken en oplossingen kunnen zoeken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Atlantis

Welkom Drufje, je hebt alle raad vast al gelezen. Blijven praten dus, succes en  :cake: :cake: :cake:
I solemnly swear that I am up to no good...

Samoth

Hey Drufje, communicatie is inderdaad de sleutel naar (meer) onderling begrip. Zal vast lastig worden, maar het bespreken zal het -zeker voor jezelf- echt niet minder maken. Misschien kun je je partner ook eens op dit forum wijzen. Er is ook een heel subforum voor partners van (mogelijke) aseksuelen. Poog naast jullie verschillen ook te genieten van jullie overeenkomsten samen. Heel veel succes. :cake: