Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi!

Gestart door Cookie, april 11, 2019, 04:51:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cookie

Ik ben Cookie,  59  en denk dat ik aseksueel ben. Eerst dacht ik dat mijn afwezige zin in sex kwam door misbruik in mn jeugd.
En dat kan natuurlijk, maar mn zussen is ook iets overkomen en die zijn heel gelukkig getrouwd. Oké semigelukkig dan.
Onlangs las ik een artikel over aseksualiteit en herkende mezelf erin. Ik heb het doorgestuurd naar mn therapeut met de vraag of we het
daarover konden hebben, dat gaan we doen. Volgende week ergens.
Ik hoop dat jullie het goed vinden dat ik mee lees, of mss wel af en toe wat vraag. Geen idee hoe alles verder loopt.
Weet niet eens hoe dit verder werkt of ik t wel op de goed manier post. Maar goed ik woon in het midden van het land, werk vanuit huis.
Meer bijzonderheden heb ik niet wil je wat vragen, ga je gang!

Koffie

Je hebt dit bericht alvast goed geplaatst hoor en als er iets mis gaat, dan proberen we je te helpen. Dus wees gerust. :)
Je mag meelezen en veel of weinig of helemaal niet posten. Kijk maar gewoon wat goed voelt voor jou.

Heeft jouw therapeut wel eens van aseksualiteit gehoord? Eventueel kan hij/zij hier ook voor info terecht. Niet alle hulpverleners kennen en erkennen aseksualiteit.

Welkom!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Een warm welkom, Cookie! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Amandel

Welkom, Cookie.

:handschudden:

Fijn geschreven, Koffie.  :smile-hart:

AceVentura

Welkom op het forum Elly,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Fijn dat je hier met je therapeut over kan praten. Uiteraard mag je hier meelezen en vragen, daar zij we voor. Hopelijk helpt het je om de vraag of je aseksueel bent of niet te beantwoorden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Cookie

Dank jullie wel voor t welkom!
Ik krijg t idee dat mn therapeut er wel iets vanaf weet.
Zo niet zal ze zich er zeker in verdiepen.
Maar ik zal zeker melden dat er hier info te verkrijgen is, dank je wel Koffie!
ik ben trouwens wel verliefd!Op de meest geweldige poezel die er op aarde rond loopt hihihihi

Koffie

Dat zijn we hier thuis allemaal, we hebben ook zo'n grandioze poezel!
Toen mijn kinderen een heel stuk jonger waren vonden ze ook dat ik toch echt op iemand verliefd moest zijn, want dat waren zij ook. Het bestond gewoon niet dat ik dat niet was. Nou zei ik, dan ben ik verliefd op de poes! Dat vonden ze een prima oplossing. Intussen hebben we een andere, maar daar ben ik ook verliefd op. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Cookie

ik was een hondenmens, dacht ik. Maar mn Cookie ging dood en ik ging stuk.
Ik liep heel veel met haar maar ja, ik werkte toen vlakbij zeg maar beneden mn appartement
En ineens niet meer. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover de hond, dusss Sera kwam
Ze is wit met Siamees kleur twee verschillende oogjes maar heel licht van kleur
En ze is geweldig! Ik wist niet dat n kat zo leuk kan zijn! Ze is veel slimmer dan de hond was.
Die hond wil ik zo weer terug hoor! Dat bedoel ik niet maar Sera is zoooo,,,ze vertelt gewoon wat ze wil, ze is waaks, apporteert
Nooit geweten dat t kon, gelukkig is ze pas 7, en ze komt niet buiten........

Atlantis

Hoi Cookie, beetje laat, maar welkom  ;) :cake: :cake: :cake:
I solemnly swear that I am up to no good...

Cookie


Cookie

morgen mn gesprek, ik zal hier vertellen hoe het gegaan is oké? ;)

Atlantis

Waar je wilt hoor. Mag hier,  maar je kan ook een nieuw topic starten, als het een heel specifiek onderwerp is... Succes morgen  :knuffel:
I solemnly swear that I am up to no good...

Cookie

Ik zie wel, denk hier gewoon. Maar zal morgen even verder zoeken eventueel naar t goede plekje

Cookie

Nou ik heb t gesprek gehad. Mn therapeute is het er niet mee eens, in zo verre, wel dat het kan maar ze denkt toch meer aan het misbruik van vroeger.
Maar t is een veelzijdig mens dus we gaan er op door en laten alle opties open. Ze heeft zich er wel in verdiept en collega's geraadpleegd.
Ik heb er wel een goed gevoel bij, nu hoef ik het niet alleen uit te zoeken. Heb verteld dat dit bestaat maar meer ook niet. Kan ik zelf info krijgen en die aan haar geven/mailen?
Het was echt een goed gesprek, met veel respect. Voel me er wel goed over
Fijne dag!

AceVentura

Fijn dat het gesprek goed is gegaan en dat je er een goed gevoel bij hebt, dat is erg belangrijk bij een therapeute.

Citeer
Ik heb er wel een goed gevoel bij, nu hoef ik het niet alleen uit te zoeken. Heb verteld dat dit bestaat maar meer ook niet. Kan ik zelf info krijgen en die aan haar geven/mailen?
Er staat hier op de website uiteraard veel, zowel op het forum hier als op de wiki:
http://du.asexuality.org/wiki/index.php

Verder kan ik de wikipedia artikelen (Nederlands en Engels) over aseksualiteit aanraden, die zijn uitgebreid en geven denk ik een goede basis:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aseksualiteit
https://en.wikipedia.org/wiki/Asexuality
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler