Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi!

Gestart door Cookie, april 11, 2019, 04:51:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Het kan lastig zijn hoor, misbruik heeft natuurlijk veel invloed op je beleving van seksualiteit, maar het sluit aseksualiteit niet uit. Net zo min als dat je lesbisch of biseksueel wordt van misbruik, maar dat toch kunt zijn.
Maar dat zal een zoektocht zijn misschien. Het gaat erom: ervaar je seksuele aantrekking? Of ervaar je die wel maar boezemt het iets van angst en afkeer in die je kunt relateren aan wat je overkomen is?
Sucees in je zoektocht en hopelijk kan het forum je helpen in het vinden van wat antwoorden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Cookie

Dank je AceVentura!
En Koffie, ja je hebt gelijk, maar ik weet t dus niet. Feit is dat ik weinig verliefd ben, en als ik t al word
zijn t altijd mensen die ver weg staan, onmogelijk zeg maar. Heb een ' vriendje' gehad, maar ja, ging kotsten van zoenen dus dat
is niet helemaal goed he?
En als de tv aanstaat en mensen zoenen en maken dan van die smak en kwijl geluiden, weet je wel??? eehhmmm ik zeg maar niks
Afkeer ja, maar waardoor ingegeven.....
Ik zou t niet erg vinden om geen sex meer te hebben, niet erg bedoel ik niet zo zeer als wel een opluchting. En toch
wil ik ergens wel een relatie, t is best wel alleen.....zonder dat je ergens echt jezelf kan zijn....

Samoth

Hoi Cookie. Fijn dat je in openheid met je therapeut over aseksualiteit kunt praten. Hopelijk helpt dat en ook dit forum tegen je eenzaam (en misschien onbegrepen) voelen. Wat overigens heel herkenbaar is. Welkom op dit forum in ieder geval.  :cake:

Koffie

Citaat van: Cookie op april 17, 2019, 01:21:00 PM

En Koffie, ja je hebt gelijk, maar ik weet t dus niet. Feit is dat ik weinig verliefd ben, en als ik t al word
zijn t altijd mensen die ver weg staan, onmogelijk zeg maar. Heb een ' vriendje' gehad, maar ja, ging kotsten van zoenen dus dat
is niet helemaal goed he?
En als de tv aanstaat en mensen zoenen en maken dan van die smak en kwijl geluiden, weet je wel??? eehhmmm ik zeg maar niks
Afkeer ja, maar waardoor ingegeven.....


Ik denk zelf dat als ik me voldoende veilig en geaccepteerd voel en ik zeker weet dat er niet te veel seksuele verwachtingen aan me worden gesteld, ik misschien nog wel seks zou kunnen hebben.
Maar zoenen, dat gaat echt niet. Dat heb ik altijd heel naar gevonden. Een kus op de mond vind ik prima, maar niet erin. Ik vind het zelfs al naar en viezig om mijn kat een pilletje te moeten geven. ;) Ik kan me er niets bij voorstellen dat mensen dat voor hun plezier doen. Het geeft mij gewoon een vies gevoel in plaats van genot.

Omdat ik het niet trok om te zoenen heeft een partner me een paar keer een tongzoen opgedrongen. Hij overvoel me er dan onverwacht me en greep me gewoon. Ik vind dat a. niet liefdevol en b. erg grensoverschrijdend. Natuurlijk maakt het niet dat ik het nu leuker zou vinden, in tegendeel. Behalve dat ik het al onfris vond, zit er nu nog een extra lading op. Maar ook zonder die associatie was het voor mij dus al een duidelijke no-go.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Cookie

Dank je wel Samoth
Koffie, zo voel ik me ook over zoenen. Seks weet ik niet. Al is er wel een enorme barrière, want hoe leg je uit dat er nooit vrijwillige sex is geweest?
En ik snap t gewoon ook niet, waarom? Hoe ouder je wordt hoe eenzamer je zult zijn, geen kinderen die op bezoek komen, geen partner om tegen aan te mekkeren, of gezellig leuke dingen te doen.....
Ik voel me echt niet pessimistisch of negatief, maar tot nu toe heb ik niet een heel erg leuk of makkelijk leven gehad, maar dat is nu eenmaal zo, das niet erg
Maar ik zou voor de toekomst toch echt iets gezelligers willen,....maar ja hoe?