Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Extra info onder je avatar

Gestart door Tixie, april 12, 2019, 07:35:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tixie

Is het geen idee om zoals met de originele AVEN-stijl deze dingen onder of naast je avatar te hebben?:
Gender:
Pronouns:
Location:
A/Sexuality:


(eventueel zonder locatie - of misschien met provincies? (ook die van BE), en voor de rest gewoon alle andere landen als optie)

Met pronouns is het wel handig want dan weet je of de persoon liever hij/zij of hen (/die) hoort. Met (a)seksualiteit (bv greysexual/aromantisch/biromantisch etc etc) is het ook nuttig want dan hoef je dat al niet te vragen en vind je misschien wel makkelijk gelijkgestemden om mee te praten als je ergens mee zit bijvoorbeeld!

Het is in het algemeen wel mooi om de diversiteit dan meteen zichtbaar te zien :)
(en natuurlijk is niemand verplicht om iets in te vullen)

Ik weet niet of het technisch allemaal haalbaar is, maar dat hoor ik wel :)
of misschien ben ik hier als enige enthousiast over, dat kan ook :p
sick of the kissing cult

joel.

Ik vind dit wel een goed idee, maar ik weet ook dat er gezocht word naar een nieuwe forum host, deze website heeft zoms al moeite om een gewone reactie te verwerken (de site is sinds 2009 niet geupdate volgends mij) dus ik verwacht niet dat dit op deze site mogenlijk is.

Koffie

Geen idee wat er mogelijk is. Ik kan net een beetje topicjes modereren, verder gaat mijn technische kennis niet. :) Maar zo lang je niet verplicht bent de/alle opties in te vullen, kan het wel handig zijn. Ik vind dus wel dat mensen vrij moeten zijn om al dan niet dat soort informatie prijs te geven. Wel handig om de termen dan in het Nederlands te gebruiken hier, zo ver mogelijk, want gender laat zich zo ver ik weet niet vertalen (gaat verder dan geslacht).

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

With Pen and Paint

Ik vind het ook wel een goed idee! Maar inderdaad, zoals Koffie zegt, niemand moet verplicht zijn dat soort informatie te delen.

Ik dacht dat gender ook een Nederlands woord was? (dan met een Nederlandse 'g' uitgesproken) Ik heb het in ieder geval vaak genoeg gehoord :) En transgender is inmiddels denk ik ook wel een Nederlands woord, dus ik zou niet weten waarom gender dan geen Nederlands woord is :P
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Tixie

Citaat van: With Pen and Paint op april 12, 2019, 08:35:09 PM

Ik dacht dat gender ook een Nederlands woord was? (dan met een Nederlandse 'g' uitgesproken) Ik heb het in ieder geval vaak genoeg gehoord :) En transgender is inmiddels denk ik ook wel een Nederlands woord, dus ik zou niet weten waarom gender dan geen Nederlands woord is :P

Is ook zeker een Nederlands woord idd :) En transgender, non-binair, interseks (deze laatste is dan eerder geslacht dan gender) etc laat zich ook prima vertalen.
Dingen die niet te vertalen zijn, kan je ook gwn in het Engels laten (bv greysexual), anders gaat het een beetje vreemd klinken of dan wordt het verwarrend.
sick of the kissing cult

Koffie

O ja gggggender. Zo heb ik het nooit gehoord, maar dat kan ook natuurlijk. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik vind het ook een goed idee zo lang het geven van die informatie optioneel blijft. Technisch is het helaas niet zo makkelijk te realiseren. Blijkbaar heeft nog niemand ooit die behoefte gehad en dan zou het iets moeten zijn wat ik zelf moet gaan knutselen.

Citaat van: joel. op april 12, 2019, 08:14:37 PM
Ik vind dit wel een goed idee, maar ik weet ook dat er gezocht word naar een nieuwe forum host, deze website heeft zoms al moeite om een gewone reactie te verwerken (de site is sinds 2009 niet geupdate volgends mij) dus ik verwacht niet dat dit op deze site mogenlijk is.
We zijn niet op zoek naar een andere hoster, we draaien nu op servers van AVEN en ik denk niet dat dat snel zal veranderen. Alle andere opties kosten namelijk geld, en dit krijgen we beschikbaar gesteld door AVEN (die dat met donaties bekostigd).
De software is inderdaad oud, ik zal nog eens een poging tot upgraden gaan wagen. Voor zover ik kan zien geeft dat geen extra mogelijkheden voor uitgebreidere profielen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

With Pen and Paint

Citaat van: Tixie op april 12, 2019, 08:40:07 PM
Citaat van: With Pen and Paint op april 12, 2019, 08:35:09 PM

Ik dacht dat gender ook een Nederlands woord was? (dan met een Nederlandse 'g' uitgesproken) Ik heb het in ieder geval vaak genoeg gehoord :) En transgender is inmiddels denk ik ook wel een Nederlands woord, dus ik zou niet weten waarom gender dan geen Nederlands woord is :P

Is ook zeker een Nederlands woord idd :) En transgender, non-binair, interseks (deze laatste is dan eerder geslacht dan gender) etc laat zich ook prima vertalen.
Dingen die niet te vertalen zijn, kan je ook gwn in het Engels laten (bv greysexual), anders gaat het een beetje vreemd klinken of dan wordt het verwarrend.
Ah oké :D

Ik kwam net ergens 'grijze A' tegen voor greysexual  :) En er is blijkbaar ook een wiki pagina hier die het zo noemt: http://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Grijze_A
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Koffie

We hebben het er als mods onderling ook nog even over gehad. Het is technisch gezien dus niet gemakkelijk, maar je kunt zelf iets onder je avatar zetten (waar bij mij mijn naam staat) en je kunt je handtekening gebruiken voor informatie. In feite heb ik mijn onderschrift ook vrij praktisch ingevuld.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Verder is het wenselijk dat dit in het nederlands gebeurt, omdat dit een nederlandstalig forum is, en het voor iedereen in België en Nederland te begrijpen moet zijn.
Dus dan zou je er iets van kunnen maken als:

Gender:
Aanspreekvorm:
Locatie:
A/Seksualiteit:


(denk ik?)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Yep. :)

Voor degenen die zoiets willen dus. Ik zelf hoef dat bv. niet zo.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Tixie

In het Nederlands natuurlijk idd! En dat klopt, gelukkig hoeft niemand dat dan verplicht in te vullen :)
Ik ben eens aan het experimenteren met mijn eigen avatar-onderschrift, ik zie wel wat het uiteindelijk wordt

Denk dat jullie behoefte om dat -niet- te doen onder andere te maken heeft met het feit dat jullie al een tijdje op dit forum zitten, jullie weten wie je zijn en hebben daar ook geen moeilijkheden meer mee. Kan dat kloppen?
Ik denk dat veel mensen nog niet zover zijn in hun zoektocht/proces en zij zullen daar eerder behoefte aan hebben volgens mij. Maar dat is maar een theorie natuurlijk!
sick of the kissing cult

Koffie

Nee, ik denk niet dat dat voor mij de reden is. Ik heb aan zulke dingen zelden behoefte. Ook toen ik net hier op het forum was en mijn aseksualiteit voor mij nog nieuw en 'baanbrekend' was (ik weet even geen woord) zou ik die behoefte niet gehad hebben. Net zo goed als dat ik andere zaken rondom mijn persoon die voor mij van belang zijn, niet in een onderschrift of onder mijn avatar hoef te zetten. Ik ben gewoon mij en dat is wat mij betreft prima zo.

Ik heb een paar maanden terug mijn onderschrift zo geschreven dat mensen een klein beetje een beeld hebben bij wie ik ben als mod. En mijn kat erbij noemen is een soort van grapje. ;)

Dat ik aseksueel, grijsromatisch, me niet specifiek vrouw voelend maar me wel als zodanig identificerend en weet ik veel wat ben, dat vind ik niet zo belangrijk, dat komt gewoon wel eens ter sprake als het onderwerp erom vraagt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Tixie

Ja dat bedoel ik ook een beetje: je bent tevreden met wie je bent en dat is dat.
En voor jou is het nooit bij je opgekomen en dat kan natuurlijk ook :)

Verschillende delen van je identiteit hebben verschillende niveau's van belangrijkheid voor mensen, en dat is helemaal oke.

Zelf zet ik het vooral onder mijn avatar voor als mensen bijvoorbeeld op zoek zijn naar lotgenoten. Vooral omdat ik kort geleden zelf degene was die daar op zoek naar was.
De zaken waarmee ik me identificeer zijn wel belangrijk in mijn leven omdat het bepaalde dingen betekent in de wereld en in mijn eigen leven, en dat maakt mijn ervaring uniek (zoals die van ieder ander) en het interesseert me gewoon in het algemeen wel. Maatschappelijk en sociaal gezien dan.
(sorry wat een gare uitleg was dat - ik hoop dat het ergens steek houdt ':))

sick of the kissing cult