Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoihoi!

Gestart door Vic13, april 21, 2019, 02:19:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vic13

Hoi allemaal!

Ik ben Victoria, maar zeg maar gewoon "Vic" aangezien dat korter en neutraler is  ;D
Ik kwam er op mijn 18e achter dat ik aseksueel was toen ik het woord + definitie toevallig tegenkwam in een "samengevat" boek van biologie dat ik las ter voorbereiding van mijn examen. Voorheen had ik er nooit over nagedacht; ik wist juist helemaal niet dat de meeste andere mensen blijkbaar een behoefte hebben aan seks. Ik ben inmiddels 21 jaar en kan het me nog steeds totaal niet voorstellen  :o Verder zie ik mezelf momenteel als gray-heteroromantisch, maar ook agender. Eigenlijk ben ik altijd nog een beetje zoekende wat ik ben, maar niet actief aangezien ik vind dat niet alles per se een label moet hebben. Ik ben gewoon mezelf  ;)
Verder studeer ik biologie, luister en maak ik graag muziek (jaren 60 en 70 voornamelijk), sport, lees en schrijf ik graag en ben ik een echt natuurmens. Ook ben ik veganist, maar gelukkig groeit het aanbod in plantaardige cake  :cake:
Ik heb me geregistreerd op dit forum om me niet meer de enige op deze wereld te voelen die (zachtst gezegd) niets met seks heeft en aangezien ik graag wat andere aseksuelen (in real life) wil ontmoeten   :grouphug: Dus wie weet tot snel  :ange: (oh wat leuk, het banaantje van Hyves! :dance: Nostalgie! :dance: :dance: :dance: )
Groetjes  :hart1:

Koffie

Welkom!

Herkenbaar, ik kan me ook vaak weinig voorstellen bij de drang die de meeste mensen schijnen te hebben om seks met elkaar te hebben. Ik moet daar echt bewust bij stilstaan, maar vaak vergeet ik het gewoon omdat het in mijn leven zo weinig meespeelt.

De enige ben je in elk geval zeker niet en er worden regelmatig meetings georganiseerd voor mensen die dat leuk vinden, dus misschien zit er iets voor je bij.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Cookie

Hoi! Welkom! Ik ben er ook nog niet zo lang, veel succes met je zoektocht!

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sintara


AceVentura

Welkom op het forum Vic,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Wat leuk dat "we" tegenwoordig blijkbaar ook al in biologie boeken staan :cheerleader:

Voor een deel herken ik ook wel wat in je verhaal. Ik vond mensen om me heen altijd maar overdreven doen als het om onderwerpen als seksualiteit kwam, en stond er nooit bij stil dat ik wel eens de gene kon zijn die anders was ;D Tot ik aseksualiteit vond dus ...
Zo te lezen heb je al een aardige ontdekkingsreis achter de rug :klap: en jezelf zijn is natuurlijk altijd goed.

Andere aseksuelen ontmoeten gaat hier wel lukken denk ik, bij de "bijeenkomsten" vind je de plannetjes die we maken om elkaar in het echte leven te ontmoeten. Als je dat leuk vind mag je uiteraard ook zelf wat organiseren, kies een datum en een plek en je merkt vanzelf wie er kunnen.

Veel plezier hier
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik vroeg me af hoe aseksualiteit in je boeken stond. ASls aseksualiteit zoals wij dat hier op het forum bekijken, of aseksuele voortplanting?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Vic13

Citaat van: Koffie op april 21, 2019, 11:46:55 PM
Ik vroeg me af hoe aseksualiteit in je boeken stond. ASls aseksualiteit zoals wij dat hier op het forum bekijken, of aseksuele voortplanting?

In het boekje "samengevat" stond er slechts 1 regel over aseksualiteit, met als definitie (als ik het mij goed herinner) het gebrek aan behoefte aan seks. Ik had dat boekje geleend van mijn biologiedocente en ben aseksualiteit verder nergens tegengekomen, nooit in het biologieboek dat wij gebruikten op de middelbare school, nooit wanneer er voorlichting werd gegeven over lhbt+-onderwerpen en nooit in de twee jaar dat ik bij de GSA zat. Het was dus erg toevallig dat ik het tegenkwam.
Ik ben nu tweedejaars biologiestudente en ben gedurende mijn studie nog nooit het woord "aseksueel" in een andere context tegengekomen dan "aseksuele voortplanting". Ik weet nog dat ik aseksuele voortplanting voor het eerst tegenkwam in boeken en juist verbaasd was dat aseksueel dus ook een andere betekenis heeft.
Ik ben echt dol op mijn studie, maar erger me wel aan het feit dat er vaak een nadruk wordt gelegd op het feit dat seks een primaire behoefte is die wij dus allemaal zouden hebben.  :-\ Ik neem het de docenten niet kwalijk, het zal mij niets verbazen als zij niet van het bestaan van aseksuelen afweten. Er moet gewoon meer bekendheid komen naar mijn mening.  :ange:

Edewecht

Citaat van: Vic13 op april 22, 2019, 07:08:41 PM

In het boekje "samengevat" stond er slechts 1 regel over aseksualiteit, met als definitie (als ik het mij goed herinner) het gebrek aan behoefte aan seks.


Dat komt al aardig in de buurt, zeker vergeleken met die voortplantingstoestanden. Wetenschappelijk schijnen  er dan ook meerdere definities van aseksualiteit te bestaan. Maar wij, de aseksuele community, hanteren de omschrijving dat aseksualiteit de afwezigheid is van seksuele aantrekkingskracht. Het heeft dus a) met de soort aantrekking naar een ander persoon te maken, b) niets te maken met de behoefte aan seks op zich; veel aseksuelen masturberen wel, om welke reden dan ook.

Voor mezelf verwoord ik het vaak kort en bondig: 'alles met een ander, maar geen seks - wel seks, maar niet met een ander.'

Citaat van: Vic13 op april 22, 2019, 07:08:41 PM

Ik ben echt dol op mijn studie, maar erger me wel aan het feit dat er vaak een nadruk wordt gelegd op het feit dat seks een primaire behoefte is die wij dus allemaal zouden hebben.


Tja, vanuit het evolutie-denken, wat alle (?) biologen doen, is het natuurlijk verklaarbaar: een soort 'moet' zich in stand houden, dus 'moeten' seksuele drift en voorplanting tot het basispakket behoren.

Citeer

Ik neem het de docenten niet kwalijk (...)


Heel goed. Mensen zijn in het algemeen niet van kwaaie wil, maar eerder onwetend. Vandaar dat we inderdaad aan meer bekendheid werken.
:)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Amandel

Welkom Vic.

:handschudden:

Leuke inleiding.

Ik ben ook veganist.

:dance:

Koloios

 :dance: :cheerleader: NOG EEN STUDENT BIOLOGIE!!!!  :cheerleader:  :dance:

Welkom Vic  :)

Vic13

Citeer
:dance: :cheerleader: NOG EEN STUDENT BIOLOGIE!!!!  :cheerleader:  :dance:

Welkom Vic  :)


Hee wat leuk. En ik ben blijkbaar niet de enige hier die van kauwen houdt  :D

CiteerMaar wij, de aseksuele community, hanteren de omschrijving dat aseksualiteit de afwezigheid is van seksuele aantrekkingskracht. Het heeft dus a) met de soort aantrekking naar een ander persoon te maken, b) niets te maken met de behoefte aan seks op zich; veel aseksuelen masturberen wel, om welke reden dan ook.

Ik ken deze definitie ja. Voor mijzelf geldt dat ik niet alleen totaal geen seksuele aantrekkingskracht voel voor anderen, maar ook echt geen behoefte heb aan seks. Ik voel me hiervoor echt "repulsed" (weet even geen Nederlands woord ervoor) en ik moet er niet aan denken ooit te masturberen  :bloos: Maar misschien ben ik hier ook weer een minderheid in?  ???  Geen idee... Ach ja  :ange:

CiteerTja, vanuit het evolutie-denken, wat alle (?) biologen doen, is het natuurlijk verklaarbaar: een soort 'moet' zich in stand houden, dus 'moeten' seksuele drift en voorplanting tot het basispakket behoren.

Precies dat ja. Eenheden (zoals individuen) met de meeste nakomelingen hebben de hoogste "fitness" en zijn dus het meest succesvol. Ik grap wel eens over dat ik een lage fitness heb (ook aangezien ik nooit kinderen wil / heb gewild), maar ach, er zijn toch te veel mensen op de wereld  ;)

CiteerIk ben ook veganist.
:highfive1:

Edewecht

Citaat van: Vic13 op april 23, 2019, 03:24:35 PM

Ik ken deze definitie ja. Voor mijzelf geldt dat ik niet alleen totaal geen seksuele aantrekkingskracht voel voor anderen, maar ook echt geen behoefte heb aan seks. Ik voel me hiervoor echt "repulsed" (weet even geen Nederlands woord ervoor) en ik moet er niet aan denken ooit te masturberen?  :bloos: Maar misschien ben ik hier ook weer een minderheid in??  ????  Geen idee... Ach ja?  :ange:


Nee hoor, je bent niet de enige. Weet je, aseksuelen zijn net mensen: je hebt ze in alle soorten, maten en smaken. Van 'sex-repulsed' tot seksueel aktief (bijv binnen een relatie, als compromis, of als grijze A's, of als demiseksueel). Hier op het forum zijn meer mensen die helemaal niets van seks moeten hebben, in wat voor vorm dan ook. Dus nogmaals welkom :ange:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Wat zeg je nou? Aseksuelen zijn net mensen?!? :o

Iets serieuzer: Een goede vertaling voor "repulsed" kan ik inderdaad ook niet vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Vic13

Citaat van: AceVentura op april 23, 2019, 07:24:27 PM
Wat zeg je nou? Aseksuelen zijn net mensen?!? :o


Nou eerlijk gezegd voel ik mij soms net een aliën hier in deze wereld vol met seksuelen  8)