Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi allemaal

Gestart door Mgirlie, mei 09, 2019, 07:28:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mgirlie

Hoi allemaal,

Ik ben Myra, 33 jaar oud en aseksueel. Ik heb eigenlijk pas recent ontdekt dat aseksualiteit 'bestaat'. Ik weet natuurlijk al langer van mezelf dat ik geen seks wil, maar nooit verder iets achter gezocht. Ik dacht heel lang dat ik gewoon nog niet de persoon voor mij was tegengekomen o.i.d.. De ontdekking dat ik aseksueel ben kwam ongeveer 3 jaar geleden, ik was in gesprek met een psycholoog/seksuoloog i.v.m. een traject om alleenstaand mama te worden (ik heb nu een prachtige dochter van 1 jaar en 9 maanden), en vertelde dat ik seks niet fijn vond (ik heb dus wel seks gehad, maar weinig en omdat het voelde als het moet bij een relatie). Haar reactie was dat ik daarvoor therapie kon krijgen... Dit vond ik echt belachelijk, alsof er iets mis was dat ik geen seks wilde! Door dit gesprek ben ik er eigenlijk meer over na gaan denken en heb ik ook 100% geaccepteerd dat ik aseksueel ben.

Nu ben ik op een punt waarbij ik ook herkenning zoek en zo ben ik hier terecht gekomen. Ik hoop hier vooral wat herkenning te vinden, die ik in mijn omgeving (waar iedereen een partner heeft) niet heb.

Groetjes,
Myra

AceVentura

Welkom op het forum Myra, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je verhaal, fijn dat het voor jou al zo duidelijk is dat je aseksueel bent :klap:
Herkenning zal je hier zeker vinden :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Vic13

Welkom!
Wat fijn dat jij jouw aseksualiteit ook 100% geaccepteerd hebt! :duim-omhoog:  Ik hoop persoonlijk echt dat psychologen snel aseksualiteit beter gaan erkennen en meer gaan inzien dat er niets mis is met een gebrek aan seksuele aantrekkingskracht en aseksuelen echt geen therapie hoeven (tenminste, niet voor hun aseksualiteit ;) )
Ik herken de behoefte aan herkenning en het gebrek aan herkenning in mijn omgeving. Gelukkig is hier herkenning genoeg  ;D

Edewecht

Welkom Myra :)

Prettig dat je weet wat je wilt -- en wat je niet wilt, hè!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)