Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hoi allemaal, even voorstellen

Gestart door pluisje, mei 10, 2019, 10:10:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Wow. Je hebt heftige dagen achter de rug Pluisje.

Positief is dat het nu op tafel ligt en dat er over gesproken kan worden. Je hebt goede stappen gezet, dus je verdient  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
Je psych wil inderdaad wel erg snel antwoord. Zie je gewoon hoe ver je komt in die week, als je antwoord dan nog niet compleet is zou ik het raar vinden als ze je daar niet meer tijd voor geeft.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mute

Hoi Pluis,

Wat fijn dat je man er nu ook van weet. Zal wel even tijd  nodig hebben om eea te begrijpen, voor jullie beiden. Dat is denk ik stap 1. Ik hoop dat de psych bedoeld dat je eens moet nadenken wat je wel en wat je niet zou willen qua intimiteit en dat niet volgende week al moet weten. Dus dat je nadenkt over wat je wel en wat je niet leuk vind en wat/of je met intimiteit in je relatie verwacht. Dat kan je niet in een week weten. Dat is een proces dat maanden kan nemen, en dan zal je ook nog eens gaan bekijken wat past in je relatie en wat niet. Ik begrijp dat het heel veel vormen van asexualiteit zijn, dus het zou kunnen zijn dat je bepaalde intimiteit nog acceptabel vindt en andere weer niet. Ik bijvoorbeeld vind het persoonlijk heel belangrijk af en toe fysiek contact te voelen, en wil dan ook echt even een knuffel van mijn vrouw. Dat vindt zij prima, en ik weet dat ik niet meer dan dat kan verwachten. Bij andere stellen (en bij jullie) zal dat misschien weer anders zijn.

Mooi dat jullie het met brieven opgelost hebben. Ik schreef ook vaak een brief, maar gebruikte die voor mijzelf als hulp wat ik wilde zeggen. Uiteindelijk kwam bij de psych ook alles er weer uit. Nog een ongevraagde Tip/Hint: schrik niet als je man nu weer wat "kleffer" wordt. Bij mij was er zeker op momenten dat we zaken goed uitgesproken hadden veel behoefte aan intimiteit, alleen begreep mijn lichaam (en mijn hormonen) nog niet dat het niet zinnig was om in actie te komen. Dat kostte een tijd om dat af te remmen. Blijf je man duidelijk maken dat je niet HEM afwijst, of zijn liefde, maar dat je lichamelijk gewoon echt geen behoefte hebt aan die intimiteit.

Ik heb het gevoeld dat ik herbeleef wat wij mee gemaakt hebben (wordt er emotioneel van). Je bent denk ik op de goede weg, het is best lastig en moeilijk en geeft ook best veel onzekerheid. Heel veel sterkte, ik leef met jullie mee.

Mute