Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen!

Gestart door Louise1234, mei 19, 2019, 12:21:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Louise1234

Hey hey!

Ik wil mezelf ook even voorstellen aan jullie. Ik ben nogal nieuw op dit gebied en op dit forum, dus ik vind het allemaal nogal lastig. Maar ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen en mezelf zo goed mogelijk voor te stellen.

Ik ben 'Louise1234' en ben een vrouw van 21 jaar oud. Ik heb de afgelopen 6/7 jaar constant in relaties gezeten waar ook seks een rol speelde. Ik heb dan ook altijd wel seks met mijn partners gehad en vond dit niet per se vervelend, maar van mij hoefde het nooit. Dit merkte je dan ook aan het aantal keer dat we seks hadden (1x per maand is veel..).

Nu heb ik dus zelf totaal niet de behoefte aan seks en zal het initiatief ook nooit vanuit mij komen in relaties. Wel is het zo, dat als ik eenmaal bezig ben met seks of voorspel, dat ik het niet heel onprettig vind. Alleen ik zou het nooit voor mijzelf doen en eerder om mijn partner te plezieren.

Nu heb ik een relatie van bijna 2 jaar en heb ik afgelopen week (na de zoveelste seksuele frustratie van mijn partner) besproken dat ik misschien wel aseksueel kan zijn. Dit brak zijn hart.. en dus ook die van mij. Hij heeft wel een hoog libido, waardoor het op seksueel gebied ontzettend lastig gaat tussen ons. Voor de rest is onze relatie echt 'perfect', maar die is gewoon een heel lastig aspect.

Ik weet nu niet zo goed wat ik kan of moet doen.. en wat mijn partner en ik bijvoorbeeld kunnen doen om toch die frustraties uit de weg te kunnen ruimen. Ik heb de afgelopen tijd veel opgezocht over aseksualiteit en het komt echt ontzettend overeen met hoe ik me voel, maar misschien kunnen jullie mij hier toch nog wat meer in helpen en de weg wijzen..

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is beschreven en het is in ieder geval onwijs fijn om te zien/lezen dat ik niet de enigste ben met dit soort gevoelens. Dus dankjewel daarvoor!

AceVentura

Welkom op het forum Louise1234,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je uitgebreide bericht, je hebt duidelijk geschreven, en je bent inderdaad zeker niet de enige.

Als aseksualiteit heel nieuw is voor je, en jullie hebben daar in deze situatie beiden het geduld voor, dan is mijn eerste advies om dat eerst een plekje te geven. Zo'n ontdekking kan zo overweldigend zijn dat het goed is daar even de tijd voor te nemen.

Blijf verder vooral praten. Neem daarbij als uitgangspunt dat het niet zijn of jouw probleem is, maar een verschil tussen jullie. Zoek samen naar oplossingen, wat kan er wel? Hoe zien jullie op dit gebied jullie toekomst samen gegeven dit verschil? Hier op het forum vind je mogelijk inspiratie voor oplossingen, van goede afspraken maken tot seks buiten de deur.

Als laatste, blijf ook reëel. Als het verschil echt zo groot is als dat je hier omschreven hebt is er een kans dat jullie er niet uit komen. Als een van jullie structureel moet aanpassen naar iets wat buiten zijn/jouw grenzen ligt, dan moet je mogelijk tot de conclusie komen dat het tussen jullie niet gaat werken op dit vlak. Natuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan omdat daar waarschijnlijk consequenties aan zitten, en bedenk dan ook dat je deze situatie niet duurzaam vol kan houden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Welkom! De enige ben je zeker niet.

Ik heb helaas alleen ook geen instant-oplossing voor de problemen tussen jou en je vriend. Er is een groot verschil in seksuele behoeften tussen jullie en dat ligt het er maar net aan in hoeverre je elkaar daarin tegemoet kunt komen, denk ik.
Als je aseksueel bent is dat op zich niet iets waar je wat aan kunt veranderen. Net zo min als dat hij wat kan veranderen aan het feit dat hij dat niet is.

Ik denk ook dat jullie allebei tijd nodig hebben om daar je weg in te vinden. Het is nu allemaal nog nieuw en het roept ook veel onzekerheid op. Het kan zijn dat dat na verloop van tijd ook weer wat settelt en dat jullie er samen uit kunnen komen. Soms is het voor een aseksueel persoon echt onmogelijk om seks te hebben, maar dat lijkt bij jou niet zo te zijn. Wie weet is er daardoor ruimte, wanneer je allebei in staat bent te geven en te nemen. Het is belangrijk dat jullie daarbij allebei niet over je grenzen gaan.

Intussen was er nog een beicht gepost, maar ik plaats dit toch maar even. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Den712

Heel herkenbaar dit verhaal. Welkom Louise :wave:

pluisje

hoi louise, welkom hier.

ik ben hier ook nieuw en herken me wel een deel in je verhaal. ik heb de afgelopen jaren wel sex gehad (wel weinig) en als ik dan eenmaal over die grens ben vind ik het lichamelijk wel fijn voelen, maar in men hoofd heb ik er helemaal niks mee. En ik doe ook niks bij men man, moet er niet aan denken.. totaal geen gelijkwaardige sex dus..