Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

nieuw hier

Gestart door benjamin, mei 24, 2019, 09:26:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

benjamin

Hoi

Ik ben een man van 39. Mijn vrouw en ik zijn al samen vanaf onze jeugd. Ze is voor mij heel belangrijk en voel nog steeds de warme gevoelens van de verliefdheid met vlagen. Wij hebben elkaar leren kennen omdat haar oma naast ons kwam wonen en als kind vonden we elkaar meteen leuk. Speelden veel samen. Toen de puberteit kwam heb ik een tijdje het contact verbroken. Ik begon gevoelens te krijgen die zij niet beantwoorde. Na de puberteit heeft zij het contact weer opnieuw met mij gezocht. Vanaf dat moment zijn we altijd samen geweest en elkaar gesteund in mooie en moeilijke tijden. Gaan de weg altijd open blijven staan voor elkaar om elkaar te blijven of weer begrijpen. We hebben 4 geweldige kinderen waarbij de laatste heel speciaal zijn geboren. Heeft ze alleen gedaan met mijn nabijheid. Was heel bijzonder om zo intiem je kinderen te ontvangen. Bij ons laatste kindje zijn alle kinderen er uiteindelijk ook bij geweest. Dit was denk ik het mooiste moment in mijn/ons leven.

Eigenlijk kunnen we ondanks de gebruikelijke pieken en dalen in een relatie heel goed met elkaar samen zijn. Ik zou me geen andere partner voor kunnen stellen waar ik me zo op mijn gemak voel.

Er heeft op sexueel vlak wel altijd een enorm verschil gezeten tussen haar en mij. Seks hebben we in goede jaren 3 a 4 keer per jaar, maar er zijn ook jaren dat er niets was. Daarnaast is het delen van intimiteit en de intensiteit daarin ook heel verschillend. Als we uiteindelijk ruzie krijgen gaat het eigenlijk hier om. Hier samen over praten lukt eigenlijk ook niet omdat we dan gauw in verwijten schieten.

In de zomervakantie vorig jaar werd het mij uiteindelijk te veel en heb ik haar verteld dat de sexuele relatie die wij hebben niet goed is voor mij en dat ik daar heel ongelukkig van wordt op dit vlak. Dit was voor haar ook zo maar gaf niet als resultaat dat we daar met elkaar over konden praten. Uiteindelijk heeft ze mij voorgesteld om samen naar een psycholoog te gaan. Dat was een enorme stap voor mij, omdat ik graag zelf altijd alles oplos en het idee heb dat ik daar geen derden bij nodig heb. Maar ik wilde toch een weg zoeken om elkaar in dit onderwerp te vinden. We zijn toen gaan zoeken en moesten toen van augustus tot uiteindelijk december wachten voor we aan de beurt waren. Vervolgens zijn we in februari gestart met de sessies. Helaas ging dit na iedere sessie slechter en werd het begrip voor elkaar steeds verder uit elkaar. Tot ik van de week een brief aan mijn vrouw heb geschreven en mijn gevoel aan haar kenbaar heb gemaakt en het vooral bij mezelf gehouden. Nu bleek dat ze zelf eigenlijk ook een stap verder was gekomen en doordat ik haar een brief heb geschreven zij mij een brief heeft terug geschreven. Dit alles heeft er nu toe geleid dat we elkaar begrijpen. Enkel blijk zij asexueel en ik sexueel. Dit is wel even een verschil... Ik heb eigenlijk nog nooit van het begrip aseksueel gehoord maar begrijp wel hoe het voor haar is nu.

Ik hoop bij jullie mogelijk wat herkenning te vinden en ervaringen die ons kunnen helpen.

Hartelijke groeten

Benjamin

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

benjamin

Hallo koffie

Dank je wel.. afgelopen week heeft ons veel inzicht gegeven.
We haden op het gebied van seks nooit gesprekken deze gaven altijd  ruzie of  einde gesprek. Nu kunnen we er over praten dat is zo fijn...

Ik hoop dat we samen naar een goede verdere relatie kunnen werken..


Edewecht

Welkom Benjamin,
Ik denk wel dat je hier herkenning vindt, en met zowel aseksuelen als partners-van ervaringen kunt uitwisselen.
Het board 'Bekeken van de andere kant' is hier speciaal voor bedoeld.
Maar ook op andere boards kun je meedoen natuurlijk :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

benjamin

Hallo edewecht
N
Bedankt voor je bericht.  Ik ben zowel geïnteresseerd in asexueel als sexueel in een relatie. Tot van de week had ik nog nooit gehoord van de geaardheid asexueel. Ik hoop dat het mijn vrouw en mij beter helpt om elkaar te begrijpen en daarmee onze relatie sterker kunnen maken.

Fijne dag!

Den712

Goed dat je dit forum hebt gevonden en je deze stap hebt gezet. Welkom en succes met je relatie!

AceVentura

Welkom op het forum Benjamin, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Wat goed dat je je hier hebt aangemeld. Het geeft mij aan dat het voor jou belangrijk is om je partner te begrijpen en hopelijk tot een oplossing te komen.
Herkenning ga je hier zeker vinden, er zijn meerdere partners van aseksuelen hier actief op het forum en die zullen zeker (delen van) jouw verhaal herkennen.

Het enige wat ik verder kan zeggen: Blijf praten met elkaar. Neem daarbij het uitgangspunt dat niet jij of zij het probleem is, maar dat er simpelweg een verschil is tussen jullie. Focus daarbij op de toekomst: Hoe zien jullie de toekomst (op seksueel vlak) samen? Jullie zijn al lang samen, waarschijnlijk zijn er in die tijd momenten geweest dat het wel goed was. Bekijk wat je toen deed waardoor het goed was, en kijk of het voor beiden goed is om dat opnieuw te doen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

benjamin

Dank je wel
dan en aceventura.

Groeten




Mute

Welkom Benjamin,

Mooi dat jullie met elkaar praten, dat is zo belangrijk. Wat mij geholpen heeft is het besef dat mijn asexuele partner mij niet MIJ afwees maar gewoon niet de fysieke behoefte heeft die ik heb. Voor mij is liefde ook iets fysieks, het is voor mij vreemd dat liefde voor haar dat helemaal niet heeft.

Als je hier rond leest, en ook bij " van de andere kant bekeken" zal je een aantal vergelijkbare verhalen tegen komen. Hopelijk helpt het jullie.

sterkte,

Mute

benjamin

Hallo mute

Bedankt voor je reactie dat helpt mij heel erg. Doordat we nu praten en dat voorheen niet konden heb ik begrip gekregen.. wij kunnen nu voor het eerst in onze relatie over dit onderwerp praten . Voorheen zou dat lijden tot stilte of ruzie.  Onbegrip en kwetsen.

Dit was ook eigenlijk het punt waar ik naar op zoek was. Al wist ik niets van aseksueel zijn. Dit is iets wat ik kan accepteren en begrijpen. Al vind ik het wel lastig en voel ik me enigszins schuldig dat ze dit nooit heeft kunnen uitspreken en seks voor haar een hele andere betekenis heeft.

We hebben met elkaar afgesproken dat we nu blijven praten en gaan onderzoeken wat dit nu voor ons en onze relatie betekent. Ik geloof dat we  een goede relatie hebben en dat het mogelijk moet zijn om hier op een manier mee om te gaan die voor ons beide werkt.

Hartelijke groeten

AceVentura

Goed dat jullie blijven praten en dat het praten nu beter gaat  :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mute

Hoi Benjamin,

Misschien heb je mijn historie al bekeken, maar wij waren er zelf niet uitgekomen zonder Psych. Die heeft ons erg geholpen, ofschoon mijn vrouw zichzelf nog steeds niet asexueel wil noemen, is het resultaat voor ons hetzelfde. Ik denk dat jullie wat dat betreft verder zijn dan wij, we kunnen er nog steeds niet over praten, maar hebben een aantal jaar geleden met de Psych samen afspraken met elkaar gemaakt. Nu is het goed. Ze vindt het ook niet interessant wat ik voor de rest op intimiteit uitspook, zolang ze het maar niet merkt. En heel soms heeft ze wel zin om te vrijen en dan genieten we daar van :-). Het belangrijkste is dat we heel veel van elkaar houden en dat het gebrek aan sex daar gelukkig geen (niet al te groot) debet aan is.

Veel succes en ik log nog regelmatig in, dus mocht je vragen hebben, of gewoon je verhaal (of frustraties) kwijt moeten dan weet je "ons" te vinden.

Mute

benjamin

Hallo mute

Fijn dat jullie met een psycholoog een weg hebben gevonden. Lastig dat je vrouw het niet erkent.

Wat voor mij het grootste struikelblok is was dat het onderwerp seks nooit met respect naar elkaar besproken kon worden. Doordat we dat nu wel kunnen geeft dat zoveel lucht.

Ik heb inderdaad al heteen en ander gelezen en vind het fijn dat er een plek is waar je naast je vrouw ook met anderen dit onderwerp kunt bespreken.. Hoe gaan we ons verschil in geaardheid vorm geven? Zijn we beide in staat om te respecteren wat de ander wel een niet nodig heeft..

Naast dat we nu kunnen praten hebben we een psych waar we mee kunnen praten. De komende tijd zullen we ervaren of zij de geschikte persoon is om ons in de situatie zoals hij er nu voor ligt kan helpen.

Groeten
Benjamin

Mute

Mooi hoor Benjamin, hou je haaks, het is lastig, maar we hebben elkaar beter leren kennen en meer begrip en respect voor elkaar gekregen door het traject. Sterkte