Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aangenaam allen!

Gestart door oblivion, juni 07, 2019, 09:53:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oblivion

Pfoe, toch lastiger dan ik dacht dit! Heel lang nagedacht of ik hier behoefte aan had. Voornamelijk, omdat ik niet alles herken kwa ervaring, veel dingen heel anders heb aangepakt, en wellicht anders tegen aseksualiteit/seksualiteit aankijk dan de overgrote meerderheid hier op het forum. misschien is dat ook een grote aanname, en daar wil ik dus achterkomen.

Ik ben vrouw, 31 en asexueel. En toch! Heb ik best veel seks gehad. Vergis je niet, veel ervaringen waren minder dan leuk ( omdat je toch constant over je eigen grenzen heen gaat). Maar om het nu vreselijk te noemen? Nee.

Als jong meisje wilde ik graag meedoen. Ik wilde mij ook vrouwelijk voelen. En ik merkte heel erg, dat andere meisjes dat vooral voelde, wanneer ze seksueel getinte aandacht kregen van het andere geslacht. Ik vond dat idee spannend, dus ging ik daar ook vol op in. Dat iemand je zo mooi kan vinden, dat ze intiem met je willen zijn. Maar in de realiteit, vond ik het enorm, om het maar mooi in het Engels te benoemen invasive, indringend, en niet "geil". Kon ik me geil voelen? Ja hoor! De spanning van het idee, de aandacht, en mijn lijf reageerde wel op de spanning( maar niet de persoon zelf), en uiteindelijk genoeg stimulatie. Maar de daad zelf? Met een ander? Ik voelde me compleet leeg. Dat lijflijke binnendringen, vond ik heel raar. Ik deed het voor een ander. Omdat een ander het zonder seks nooit zou volhouden. Want seks is normaal. En daar moet ik mij overheen zetten. Ook al had ik die drang niet. Dat is precies wat ik heb gedaan. Mij er overheen gezet. En toen werd het een soort van " dit hoort erbij truukje". ik had verder een heel druk en sociaal leven, met veel vrienden en veel feestjes. en toch klopte er iets niet.

Ik wist het wel, vanbinnen. Maar ik dacht dat ik mij er wel overheen kon zetten, als ik het maar vaak genoeg deed. Tja, noem mij maar naief...of juist dapper ? ::)

Ik ben nog steeds wel okay met het idee van seks. Ik heb de drang alleen niet. Word ik wel eens opgewonden? Ja, maar niet van een ander. Dan mastrubeer ik dus eigenlijk alleen om er vanaf te komen, Ik vind het namelijk een vreselijk irritant, en een orgasme doet me al helemaal niets. Ik heb zelfs vaak moeite geilheid te onerscheiden van normale opwinding als er iets spannends gebeurd bijvoorbeeld.

Ik ben dus wel al 7 jaar getrouwd, en heb een prachtkind samen met man. Een man die dus wel een libido heeft, en dit ook weet. Ik ben heel open en eerlijk geweest. Iets wat ik voorheen nooit met een ander heb besproken. Dit was de man waarvan ik wist dat ik met hem oud ging worden. En dus vond ik dat ik het respect moest opbrengen om hem de waarheid te gunnen. Mocht hij dan een keuze maken, dan was het een bewuste keuze. Hij koos onvoorwaardelijk voor ons, inclusief het gebrek aan sexueel verlangen aan mijn kant.

Dit betekent niet dat wij nooit seks hebben. Dat hebben wij dus wel. En daar werken wij hard aan. We hebben goede afspraken. ik geef op mijn eigen tempo aan wat ik wil, wanneer en hoe ver dat mag gaan. Hij heeft echt nooit druk op mij uitgeoefend, en daardoor heb ik ik zo'n liefdevolle band met deze man gecreeerd, dat het ook gewoon fijn voelt, wanneer ik hem seksuele aandacht kan geven. Om iemand te zien genieten, niet alleen van de daad, maar van de intimiteit. Ik heb gewoon een ander idee van intimiteit, maar die van hem mag er ook zijn. En omdat ik hem zo vertrouw, en hij zo enorm goed omgaat met mij, hebben wij zo eens in de maand soms 2 maanden seks, soms 3 keer in een maand, en soms 4 maanden weer ? niet. Niet omdat ik de drang voel, maar om met hem de intieme connectie te behouden waarnaar hij verlangt. Met een ander seks hebben, is voor hem absoluut geen optie. En dit werkt voor beide partijen. Ik moet dus wel echt een knop omzetten en dus een bewuste beslissing maken om hem dus te benaderen. Dit zal altijd anders voelen voor mij dan voor hem, en dus doe ik mijn best om niet af te dwalen tijdens het hele gebeuren ( wat nog wel eens gebeurd ? ::)). Maar daar hebben we dan ook weer lol om.


Dus ja. Hier een aseksuele vrouw, die dus niet walgt van het idee, maar dus geen seksueel verlangen ervaart. Ik kan wel verliefd worden ( al is dat nooit op het eerste gezicht). Ik ben erg verliefd op man.

Dus hier eigenlijk een "happy" ending, voor beide partijen ( voor hem af en toe ? :schater:).


Koffie

Welkom! Aseksuialiteit kan er heel verschillend uit zien. In het Engels gebruiiken ze de term 'sex favorable' of zoiets en misschien is dat iets wat bij je zou kunnen passen. Niet alle aseksuelen hebben perse een afkeer van seks. Ik heb in mijn relaties ook seks gehad en ik weet niet of ik nu positiever tegen seks aangekeken zou hebben, als ik mezelf destijds niet over mijn grenzen had gedwongen en meer trouw gebleven was aan mezelf. Ik vermoed van wel.

Heel fijn dat jullie er samen uit kunnen komen en gelukkig samen kunnen leven. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hallo Oblivion, welkom :cake2:

Veel aseksuelen hebben seksuele ervaringen. Dat is helemaal niet vreemd, we weten waarover we praten als we het hebben over (a)seksualiteit!
Ook ik vind seks niet weerzinwekkend ofzo. Seks met mezelf: ok, seks met een ander: moet dat nou?
Je bent dus niet de enige die het zo beleeft. Misschien vind je ook herkenning in de FAQ en in de verhalen van leden.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum oblivion, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Aseksualiteit gaat in de kern om het niet ervaren van seksuele aantrekking. Of je seks hebt (gehad), hoe vaak, en wat je daar dan van vind staat er los van. Wat dat betreft past ook jouw beleving gewoon bij wat aseksualiteit is. Aseksuelen zijn verder net zo divers als de hele maatschappij, ook op het vlak van seks met een ander, met jezelf of wat dan ook.

Wat fijn om te lezen dat jullie hier zo goed mee om gaan, zo te zien houden jullie zo veel mogelijk rekening met elkaar en respecteren jullie elkaars grenzen en mogelijkheden. Er is ergens een topic over succesverhalen in relaties en jullie verhaal zou daar prima bij passen.

Veel plezier met elkaar en hier op het forum :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Wat heb je trouwns een mooie nickname. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie