Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi, gevalletje twijfel

Gestart door Jolannie, juni 13, 2019, 09:51:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jolannie

Geen idee eigenlijk waar ik moet beginnen. Zoals ik eigenlijk al jaren geen idee heb waar ik aan moet beginnen. Ik wil, ik moet maar ik kan het niet. Verwachtingen van mezelf over relaties die nooit schenen te kloppen totdat ik een aantal weken geleden nog maar eens het woord a-seksueel liet binnenkomen. Dit het is het als startpunt want ik weet niet waar ik eindig.
Vanaf mijn jeugd altijd een afkeer gehad van praten en denken over seks en intimiteit. Ik ben nu 40 en als mensen over seksualiteit beginnen heb ik nog steeds de iewl neiging. In relaties die ik ben aangegaan was ik er vooral voor de ander want zelf ja dat werkte gewoon niet. Nu al flink wat jaren single en ik mis eigenlijk het hebben van een partner ook niet zo. Maar in mijn hoofd klopt dit dan niet. Want het hoort niet. Maar ja tegelijkertijd wat hoort dan wel.
Ook dat jachtinstinct waar sommige mensen het over hebben. Ik snap het niet. Ik heb nog nooit van mijn leven een one night stand gehad en ik zit nu ook te griezelen bij de gedachte. Misschien in de toekomst wel weer een relatie maar ik weet gewoon niet hoe. Dus nu ben ik hier aanbeland om te zoeken naar info. Ik heb al een gedeelte gelezen. Herkende veel. Niet alles. Dus een labeltje ga ik mezelf ook nog niet opplakken juist omdat ik er nog zo mee bezig ben. Ik vind het in ieder geval wel fijn om met jullie in contact te komen en meer te leren over hoe en wat. Wie weet vind ik mijn antwoord wel.  :)

Koffie

Hoi, welkom!

Ik denk dat haast niemand alles zal herkennen, want aseksualiteit is heel persoonlijk en wat voor de een geldt, geldt niet perse voor de ander. Zelf herken ik me bv. niet in een afkeer van praten over seks. Ik kan er prima over praten, alleen is het niet op mij van toepassing. Ik zit er niet op te wachten om seks te moeten hebben met iemand.

Je zegt dat je 'moet', een relatie moet hebben want dat hoort zo. Ja inderdaad wordt er min of meer van uitgegaan dat je dat hebt of op zijn minst wilt, maar het is slechts een optie. Veel mensen vinden het prima zonder partner. Wat volgens mij hoort is dat je je leven kunt inrichten zoals jij dat voor jezelf passend vindt en als dat de eeuwige single is, is daar niets mis mee. Ook daarin verschillen mensen, ook los van (a)seksualiteit, onderling erg van elkaar.

Neem gerust je tijd om uit te zoeken of aseksualiteit iets is waar je jezelf in herkent. Dat ligt niet altijd even gemakkelijk, maar uiteindelijk is er maar een die dat kan bepalen en dat ben je zelf. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Jolannie,

Zo te zien sta je aan het begin van een ontdekkingsreis, een ontdekkingsreis naar het antwoord op de vraag "Wie ben ik?". Veel dingen in je verhaal zijn herkenbaar. Je geeft aan die alles te herkennen en dat is ook prima, iedereen beleefd het op z'n eigen manier.

Wat ik je nu al mee wil geven: Laat los wat wel of niet hoort, het gaat om (essentiële) dingen in jouw leven, en daar mag jij jouw keuzes in maken. Neem verder vooral de tijd om het allemaal op z'n plek te laten vallen, er is geen reden om overhaaste conclusies te trekken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)