Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo allen!

Gestart door Majikan, juni 28, 2019, 09:31:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Majikan

Hallo, even voorstellen: ik ben 35 jaar en ik ben er sinds een paar jaar achter dat sex in mijn beleving eigenlijk helemaal niet bestaat. Ik kan dit heel moeilijk uitleggen, voor mij voelt het alsof het gedeelte in mijn hersenen die fysieke intimiteit/sex aanstuurt gewoon niet bedraad is. Een lange tijd heb ik gedacht dat ik kapot was en zo hebben mijn partners mij ook wel laten voelen. Ik zie mijzelf n8
iet zozeer als een asexueel maar als een grijze asexueel. Sex kan ik wel van genieten mits ik de connectie heb, maar het hoeft niet. Het initiatief zal dan ook nooit van mij komen en 1x per jaar is voor mij meer dan genoeg. Ik heb geen fysieke intimiteit nodig om mijn liefde te uiten of te voelen. Knuffels, kusjes, handjes vasthouden vindt ik ook niet heel prettig. Ik weet eigenlijk ook niet waar ik heen ga met dit verhaal, maar ik hoop hier genoeg te kunnen lezen om mezelf misschien ook wat beter te kunnen begrijpen.

Koffie

Welkom! Dat 'niet bedrade' idee, daar kan ik mezelf ook wel in vinden. Ik heb wel eens gezegd dat ik gewoon niet zo geprogrammeerd ben dat ik seks in een relatie nodig heb.

Lees rustig rond, de verhalen hier zijn heel divers en ik vond het toen ik me had aangemeld een verademing om te lezen dat ik niet 'de enige' was. Het heeft zeker geholpen mezelf beter te kunnen begrijpen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Erik7494

Citaat van: Majikan op juni 28, 2019, 09:31:46 PM
Hallo, even voorstellen: ik ben 35 jaar en ik ben er sinds een paar jaar achter dat sex in mijn beleving eigenlijk helemaal niet bestaat. Ik kan dit heel moeilijk uitleggen, voor mij voelt het alsof het gedeelte in mijn hersenen die fysieke intimiteit/sex aanstuurt gewoon niet bedraad is. Een lange tijd heb ik gedacht dat ik kapot was en zo hebben mijn partners mij ook wel laten voelen. Ik zie mijzelf n8
iet zozeer als een asexueel maar als een grijze asexueel. Sex kan ik wel van genieten mits ik de connectie heb, maar het hoeft niet. Het initiatief zal dan ook nooit van mij komen en 1x per jaar is voor mij meer dan genoeg. Ik heb geen fysieke intimiteit nodig om mijn liefde te uiten of te voelen. Knuffels, kusjes, handjes vasthouden vindt ik ook niet heel prettig. Ik weet eigenlijk ook niet waar ik heen ga met dit verhaal, maar ik hoop hier genoeg te kunnen lezen om mezelf misschien ook wat beter te kunnen begrijpen.

Welkom Majikan. Je verhaal is herkenbaar voor mij en  waarschijnlijk ook vele anderen hier, er zijn verschillende gradaties van asexualiteit, dus je bent niet kapot,en ook niet de enige!
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

AceVentura

Welkom op het forum Majikan,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Ik hoop dat het forum je de duidelijkheid kan geven die je zoekt, en uiteraard mag je ook je vragen stellen als je die hebt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Majikan

Dank jullie! Ik ben het allemaal nog voor mezelf aan het uitvogelen! Ik heb me altijd eigenlijk een beetje alleen gevoeld hierin. Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden!

Koffie

Dat is goed om te horen en volgens mij geldt dat voor bijna iedereen die hier komt. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Den712

Heel herkenbaar verhaal, welkom!