Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuwsgierig aagje

Gestart door Dharma1960, juli 12, 2019, 08:18:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dharma1960

Zo te zien ben ik een van de oudste leden op dit forum...

Al jaren had ik het idee om een keer een advertentie in de krant te zetten: gezocht, impotente man.
Ben ik hetero? Nee, ik val toch op persoonlijkheid en karakter. Man of vrouw of alles wat ertussen zit, het maakt me niet uit.
Maar dat impotente-man-idee heeft jaren in mijn hoofd gezeten.
Jaren heb ik me ook afgevraagd waarom ik de verliefde periode wel gemeenschap met een ander kon hebben, maar er uiteindelijk altijd achter kwam dat het toch niet interessant is.
Ik ben nu met een vrouw getrouwd die mijn a-sexuele geaardheid gewoon accepteert.
Vrouwen zijn daar toch makkelijker in denk ik.

Volgens mij heb ik hier ook nog nooit over gesproken. Ik vond het gewoon nooit belangrijk. Desalniettemin is het raar mijn eigen woorden op digitaal papier te lezen.
Ik ben ook niet zo van het "in hokjes stoppen".
Who cares of je bi of ba of boe bent. We zijn toch allemaal mensen?
Maar ik ben nieuwsgierig genoeg om me te registreren en wat verhalen te lezen.

Wat ik hier nog mis is toch de mogelijkheid een partner te vinden. Een chatroom if you will. Ik denk dat punt nummer 1 in het leven is (en niet alleen in deze groep): leuk gezelschap, een warme knuffel en een luisterend oor.
Zodat niemand naar een impotente partner hoeft te zoeken via een contactadvertentie.
Ik had mazzel met mijn partner, maar ik kan me voorstellen dat het niet eenvoudig is.




Don't dwell in the past, it makes the present unavailable.
Osho

Koffie

Volgens mij is er een boek uit de jaren '90 dat als titel heeft: Gezocht, impotente man. En ik heb ook wel eens gegrapt dat ik dat boek geschreven heb. ;)

Welkom op het forum. Mooi om te lezen dat het werkt in jullie relatie. Ik denk dat juist mensen die tegen moeilijkheden aanlopen vaak 'lotgenoten' zoeken en daarom hier op het forum belanden, ook vrouwen  die zelf niet aseksueel zijn, met een aseksuele partner.

Een chatmogelijkheid hebben we inderdaad niet. Er is ook een Engelstalig, internationaal Avenforum, ik heb alleen geen idee of die een chatroom hebben. Je kunt eventueel in het contacthoekje een oproepje plaatsen, maar dat is dan inderdaad wel een soort contactadvertentie. Dit forum is ook niet specifiek bedoeld voor het vinden van een partner, al klopt het wel dat een aantal leden meer specifiek met dat doel hier binnenkomt. Het gaat hier voornamelijk om het vinden van (h)erkenning rondom aseksualiteit en soms komt daar ook meer persoonlijke groei in algemene zin bij om het hoekje kijken.

En natuurlijk zijn lang niet alle aseksuelen impotent, maar dat bedoelde je volgens mij ook niet. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Dharma,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Als 1960 je geboortejaar is ben je inderdaad een van de oudere deelnemers hier, of je de oudste bent zou ik niet direct zeker weten.

Mooie hoe je naar anderen kijkt ("we zijn toch allemaal mensen?"), uiteindelijk is dat wel waar het om gaat volgens mij. Hokjes kunnen best handig en behulpzaam zijn, en je moet er vooral uit gaan als ze je gaan beperken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dharma1960

Het welkom is in iedere geval erg hartelijk.
Don't dwell in the past, it makes the present unavailable.
Osho